Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ompelukoneista tietävät, apua tarvitaan!

Vierailija
09.05.2015 |

Missä vika kun kone hetken ompelun jälkeen ikäänkuin muljauttaa neulaa sivuttain väärään asentoon ja vääntää neuloja pilalle? Päästää silloin pahaa ääntä ja saattaa jummata neulaa sisälle. Jos neulan saa ulos, lanka on kummallisesti karannut neulansilmästä yms. On käytetty jo korjaajalla, eikä löytänyt mitään. Inhottava rahdata uudestaan, vaikka takuuhuoltoon tämä kuuluukin...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:10"]Mulla on halvassa koneessa samantyylinen vika. Minulla se johtuu siitä, että se alalangan puolakotelo tms (mikä onkaan....) ei pysy kunnolla paikoillaan. Siinä on se kiinnityssysteemi niin onneton että koko se kotelo liikahtaa jotain alle millin. Joku osa siis siirtyy siihen kohtaan, mihin neulan pitäisi mennä sinne "alle". En osaa selittää!!! Neulankärki osuu siihen metalliin ja sitten menee taas neula ja hermot.
[/quote]tätä itse epäilin, siis että neula kolahtaa jonnekkin puolakoteloon yms. Koska ommellessa tuntuu kuin se osuisi ja lonksahtaisi johonkin. Ap

Vierailija
2/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:53"]Vaikuttaisi siltä, että vika on nimenomaan neulassa eikä langoituksessa. Onko neula varmasti kunnolla kiinni, kokonaan paikallaan ja hyvin kiristettynä? Tiedän, typerää kysyä tätä ammattiompelijalta... Onko mahdollista, että neulan kiristys löystyisi ommellessa, tai että neulan kiinnityskohta olisi alunperinkin mennyt vinoon? Oletko kokeillut pyörittää konetta ilman kangasta ja lankoja?
[/quote]nuita ongelmia en ole huomannut, mutta voisin tosiaan pyörittää koneen ilman kangasta ja lankoja. Siinä näkisi ehkä paremmin mikä mättää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:01"]Eikä rullan lanka temppuile? Omassa koneessani rullan lanka kiertyy aina joskus rullatapin ympäri, mikä aiheuttaa äkkipysähdyksen. Riippuu jonkin verran lankarullan mallista.
[/quote]en ainakaan ole huomannut, mutta täytyy tarkkailla sitäkin. Kiitos vinkistä Ap

Vierailija
4/17 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kone toimii. Vika oli elektronisessa sytössä, jolloin neulat vääntyivät. Ap

Vierailija
5/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kuvauksella lähtisin etsimään vikaa kankaasta, liian paksu sauma, neulasta, väärä neula kankaalle, kiero, tylsä..tai jotain.. jos se  huollossa toimii, niin sitten vikaa on lähdettävä hakemaan käyttäjästä. Liian kireä alalanka,tai peräti ylälanka..alalanka pyörii väärin päin..

Tarkistappa nuo ja palaa asiaan jos ei helpota..

Vierailija
6/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta valmistunut ompelija. Ompelin perus verhoja 80neulalla. neulaa vaihdettu neljästi uuteen, kun kone aina vääntää sen. Vaihdoin jopa neulamerkkiä. Ala ja ylälanka yms kaikki samalla lailla kuin huollossa tullessaan. Ongelma ilmenee vasta hetken ompelun jälkeen, eikä suinkaan heti. Muutaman kerran lonksautti neulaa yhden verhon ompelun aikana ja toisen verhon kohdalla jumittui. Ap

Vierailija
7/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko satavarma, ettet jossain pienessä kohdassa ole laittanut lankaa väärin? Kone saattaa ommella suht ok, mutta silti saa hepuleita, jos jossain kohdassa langankulku on väärä.

Vierailija
8/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie takas huoltoon ja varaudu näyttämään, mitä se tekee.. yleensä jos näille "huoltoammattilaisille" näyttää vian osaavat sen paikallistaa... Jotain häikkää tikkiohjelmassa tai neulavarsi kiero..

Vierailija
9/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut vikaa esim. ommelvalitsimen toiminnassa? Meneekö kunnolla paikalleen, kun vaihdat?

Vierailija
10/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan satavarma. Olen ohjeet lukenut jo niin moneen otteeseen ja tarkistanut kaiken mitä osaan ja keksin. Kyn sain tämän koneen itselleni sen neula oli jotenkin osittain jumittunut kiinni, mutta kone lähti kuitenkin toimimaan. Olen ommellut monenlaisilla koneilla, eikä yksikään niistä ole vielä temppuillut näin minulle. Ap

Vierailija
11/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 06:53"]Vie takas huoltoon ja varaudu näyttämään, mitä se tekee.. yleensä jos näille "huoltoammattilaisille" näyttää vian osaavat sen paikallistaa... Jotain häikkää tikkiohjelmassa tai neulavarsi kiero..
[/quote] takaisin se on pakko viedä. Pakkohan se on ommella ja näyttää, jos ei muuten tajua. Jos sitä taas ompelisi verhoja, niin onpahan autenttinen vikakokemus. Ap

Vierailija
12/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä, ettei vika ole mikään sellainen, johon vaikutat itse vaan kone on ns. maanantaimalli eli siinä on joku aika paha valmistusvirhe. Minusta sinun pitää reklamoida ostopaikassa, ettei kone ole kunnossa, eikä huoltokaan ole auttanut vähääkään joten uusi tilalle!

Vierailija
13/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 06:54"]Eikä ollut vikaa esim. ommelvalitsimen toiminnassa? Meneekö kunnolla paikalleen, kun vaihdat?
[/quote]ei ole siinäkään. Kone on pfaff 2023. Testasin alussa kaikki ompeleet läpi. Ap

Vierailija
14/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 07:01"]Minusta vaikuttaa siltä, ettei vika ole mikään sellainen, johon vaikutat itse vaan kone on ns. maanantaimalli eli siinä on joku aika paha valmistusvirhe. Minusta sinun pitää reklamoida ostopaikassa, ettei kone ole kunnossa, eikä huoltokaan ole auttanut vähääkään joten uusi tilalle!
[/quote]kovasti tuntuu minustakin. Samalla lailla ompelen kuin aina ennenkin ja monet eri koneet on toiminut ilman ongelmia. Jää viikonlopun ompelut taas tekemättä . ): Ap

Vierailija
15/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä rullan lanka temppuile? Omassa koneessani rullan lanka kiertyy aina joskus rullatapin ympäri, mikä aiheuttaa äkkipysähdyksen. Riippuu jonkin verran lankarullan mallista.

Vierailija
16/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halvassa koneessa samantyylinen vika. Minulla se johtuu siitä, että se alalangan puolakotelo tms (mikä onkaan....) ei pysy kunnolla paikoillaan. Siinä on se kiinnityssysteemi niin onneton että koko se kotelo liikahtaa jotain alle millin. Joku osa siis siirtyy siihen kohtaan, mihin neulan pitäisi mennä sinne "alle". En osaa selittää!!! Neulankärki osuu siihen metalliin ja sitten menee taas neula ja hermot.

Vierailija
17/17 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi siltä, että vika on nimenomaan neulassa eikä langoituksessa. Onko neula varmasti kunnolla kiinni, kokonaan paikallaan ja hyvin kiristettynä? Tiedän, typerää kysyä tätä ammattiompelijalta... Onko mahdollista, että neulan kiristys löystyisi ommellessa, tai että neulan kiinnityskohta olisi alunperinkin mennyt vinoon? Oletko kokeillut pyörittää konetta ilman kangasta ja lankoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän