Linnut eivät enää käy syömässä - mikä voi olla syynä?
Alkutalvesta ruokintapaikalla kävi kuhina, nyt ei ole pitkään aikaan näkynyt yhtään lintua. Mikä voi olla syynä? Tarjolla siemeniä ja talipalloja.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevat herättelemään ruokkijaa jos ei ruokaa ole, linnut oppivat nopeasti kuka ja mistä ruokaa annetaan.
Laitappa tutkimustietoa. Tutkimustiedoksi ei käy se että omia ikkunanpieliä ovat linnut käyneet nokkimassa. Ja voit ihan vaikka käydä katsomassa netistä faktaa miksi ne linnut käy nokkimassa ikkunoita.
Kyllä lintujen on tutkimuksissa todettu kykenevän tunnistamaan ihmisten kasvoja ja ääniä sekä erityisesti sen ihmisen, jonka he yhdistävät ruoan tuomiseen. En ala sinulle enempää infoa etsimään, koska en pidä sinusta, mutta pikaisella haulla löytyi jo esim. tämä. https://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120622163056.htm
eri
Mä vastasin jo että tunnistaa joo. Mutta kyse on nyt siitä että ne eivät tule koputtelemalla kerjäämään lisää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevat herättelemään ruokkijaa jos ei ruokaa ole, linnut oppivat nopeasti kuka ja mistä ruokaa annetaan.
Laitappa tutkimustietoa. Tutkimustiedoksi ei käy se että omia ikkunanpieliä ovat linnut käyneet nokkimassa. Ja voit ihan vaikka käydä katsomassa netistä faktaa miksi ne linnut käy nokkimassa ikkunoita.
kuka sen parempi on tietoa antamaan kun kokemusta omaava? Lintuja olen ikäni ruokkinut tiedän mistä puhun. Linnut kesyyntyvät helpostikin,jotkut tulevat jopa sisälle asti. En kyllä kehota pikkulintuja sisälle laskemaan,sotkevat kumminkin sen verran.
Meillä eivät myöskään syö! Epäilen että naapureilla paremmat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lintujen on tutkimuksissa todettu kykenevän tunnistamaan ihmisten kasvoja ja ääniä sekä erityisesti sen ihmisen, jonka he yhdistävät ruoan tuomiseen. En ala sinulle enempää infoa etsimään, koska en pidä sinusta, mutta pikaisella haulla löytyi jo esim. tämä. https://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120622163056.htm
eri
Mä vastasin jo että tunnistaa joo. Mutta kyse on nyt siitä että ne eivät tule koputtelemalla kerjäämään lisää ruokaa.
mulla ne lyövät siivillä ikkunaan jos ei ruokaa ole.
Omalla lintulaudallani on tänä talvena käynyt todella paljon lintuja ruokailemassa. Jatkuvasti saa olla ostamassa lisää siemeniä. Tiedä sitten onko vaan niin hyvät tarjoilut vai mikä, mutta hurja kuhina aamusta iltaan. Nyt tällä viikolla myös mustarastaat ovat löytäneet ruokintapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Omakohtaista havaintoa itsellänikin tästä. Muistavat kyllä syksyn tullen, missä ovat lintulaudalla käyneet ja tiaisparvi muistuttelee äänekkäästi viereisessä puussa olemassaolostaan aina ulos mennessä, kunnes lintulauta antimineen ilmestyy perinteiseen paikkaan, minkä jälkeen rauhoittuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka sen parempi on tietoa antamaan kun kokemusta omaava? Lintuja olen ikäni ruokkinut tiedän mistä puhun. Linnut kesyyntyvät helpostikin,jotkut tulevat jopa sisälle asti. En kyllä kehota pikkulintuja sisälle laskemaan,sotkevat kumminkin sen verran.
Kokemusta on vuosikymmeneten ajalta lintujen ruokkimisesta, hoitamisesta ja tarkkailusta. Ja kuinka monta kertaa mun on vastattava että en ole ottanut kantaa kesyyntymiseen enkä siihen että oppivatko tunnistamaan ihmisen. Kyllä oppivat. Minä olen tässä yrittänyt vääntää sitä uskomusta vastaan että linnut tulisivat ikkunoita koputtelemalla pyytämään ruokaa. Eivät tule vaan nokkivat/etsivät ikkunan raoista hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
mulla ne lyövät siivillä ikkunaan jos ei ruokaa ole.
No eivät todellakaan tee sitä ruuan toiveissa. Mutta tokihan sitä voi uskotella itselleen mitä tahansa.
Meillä käy erittäin paljon lintuja. Tarjolla talia ja siemeniä.
Huolehdimne siutä, ettei koskaan ruoka lopu.
Sama täällä. Koko ajan ollut tarjolla siemen/pähkinäsekoitusta sekä iso pähkinärasvapötikkä. Pariin viikkoon ei ole näkynyt lintuja syömässä.
Joku pitää kissojaan ulkoruokinnassa. Linnut on joko hävitetty tai pelotettu pois. Näin meille kävi, kun naapuriin muutti perhe joiden kissoilla on kuulemma ahdistusta sisätiloissa.
Meidän pihassa vähenivät ruokailijat noin viikko sitten, vähän ennen kovia pakkasia. Toivottavasti tulevat takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Joku pitää kissojaan ulkoruokinnassa. Linnut on joko hävitetty tai pelotettu pois. Näin meille kävi, kun naapuriin muutti perhe joiden kissoilla on kuulemma ahdistusta sisätiloissa.
Oliskohan tämä meillä syynä, naapurin kissa alkanut kulkemaan meidän pihalla, kyttääköhän lintuja?
sama täällä, eivät ole enää käyneet.
Ne on meillä. Punatulkkuja, varpusia, jotain tiaisia, muutama närhi, pari harakkaa ja naakkaa viettää aikaansa meidän pihalla, lisäksi pyyparvi ja fasaaneja. En tunne lintuja kunnolla, nuo on ihan varmoja ja sitten on kaikenlaista sekalaista tipusta.