Kuinka yleinen/harvinainen sukunimesi on?
Omaa sukunimeäni on koko maapallolla jtn 250 ihmisellä. Ruotsalainen 6 kirjaiminen sukunimi kyseessä :)
Kommentit (115)
Mun sukunimi on kai hyvä naisille ei ole jäänyt kuin se sukunimi,ja on jäänyt oikeasti. Kumpikaan ei ole takaisin nimeään vaihtanut. Minun sukunimi on Nikkilä niin tavallinen Suomen nimi, yksi sairaala oli saman niminen
Elossa alle 10, kuolleina alle 5.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 02:29"]
Mun sukunimi on kai hyvä naisille ei ole jäänyt kuin se sukunimi,ja on jäänyt oikeasti. Kumpikaan ei ole takaisin nimeään vaihtanut. Minun sukunimi on Nikkilä niin tavallinen Suomen nimi, yksi sairaala oli saman niminen
[/quote]
Mä en ymmärrä sun tekstiä. Mennäänkö nukkumaan?
Olen Korhonen, Martti MAtti Liisa Pirjo Korhonen.
Suomalainen sukunimi ja Suomessa n. 1400 samalla sukunimellä tällä hetkellä.
Reinikainen on nimi. Sama kun sillä kytällä :)
Väestörekisterikeskuksen mukaan oma sukunimeni löytyy nykyisenä nimenä 56:lta muulta eli melko harvinainen.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 04:17"]
entiä
[/quote]
Et tiä mikä on sukunimesi?
Minun nimisiäni on 18 kpl, suomalainen sukunimi.
Sukunimenu on -nen loppuinen, meitä on noin 160kpl elossa olevia
Väestörekisterikeskuksen mukaan meitä samannimisiä on alle viisi, tietääkseni vain kaksi. Nimi on kuitenkin ihan suomalainen, nen-päätteinen. Kun kuolleet ja avioliiton vuoksi nimensä vaihtaneet otetaan mukaan, kaikkiaankin meitä on ollut vain alle 28.
Väestörekisterin mukaan reilu 100, mutta olen törmännyt nimeen myös ulkomailla ilman että nimen kantajalla on minkäänlaisia suomikytköksiä joten sitä löytyy eri kielialueilta jonkin verran.
Arvasin oikein, kun jo etukäteen naureskelin ketjua avatessani että nyt saadaan lukea aamutuimaan kaikki erittäin harvinaisen sukunimen av-mammat täällä koolla ihan hetkessä :D
Ja olin oikeassa :D
Meitä on 94, Suomi ja ulkomaat mukaanlukien.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 07:26"]
Arvasin oikein, kun jo etukäteen naureskelin ketjua avatessani että nyt saadaan lukea aamutuimaan kaikki erittäin harvinaisen sukunimen av-mammat täällä koolla ihan hetkessä :D
[/quote]
Joo kuinkas sattuikaan että juuri he olivat täällä paikalla tänä yönä ;)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 07:26"]
[/quote]
Voisiko olla niin, että vain ne harvinaisten sukunimien omaavat vastaavat? Av on yksi Suomen vilkkaimmista keskustelupalstoista, joten joukkoon mahtuu paljon harvinaisiakin nimiä omaavia.
46, joista miehiä 22 ja naisia 24.
Sukunimeni on yleinen länsisuomalainen -nen-päätteinen luontonimi, noin 15 000 tämännimistä Suomessa. En ole halunnut vaihtaakaan.