Onko normaalia, että aikuinen ihminen huutoitkee yksinään suureen ääneen hautausmaalla?
Minä olen 16, enkä itkenyt edes mummuni hautajaisissa.
Kommentit (38)
Jos oman lapsen menettänyt niin kyllä minäkin huutoitkisin.
Onko normaalia, että joku pällistelee toisen itkemistä hautausmaalla ja tekee siitä Vauva-palstalle keskusteluketjun? Ei.
Normaalit ihmiset kykenevät näyttämään tunteet, suru on voimakas tunne. Surun patoaminen sairastuttaa.
Miksi jotkut huutoitkee hautajaisissa jollei kyse ihmisestä joka on heille läheinen; vaan on nähnyt jonkun henkilön esim. sukulaisen joskus 15 vuotta sitten ohimennen.
mahamuuttajat tekee kaikkee kummaa
Olisiko normaalimpaa huutonauraa siellä haudalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut huutoitkee hautajaisissa jollei kyse ihmisestä joka on heille läheinen; vaan on nähnyt jonkun henkilön esim. sukulaisen joskus 15 vuotta sitten ohimennen.
Se hautajaistilanne voi muistuttaa mieleen jonkin läheisemmän ihmisen menettämisen.
Se, ettet itkenyt mummusi hautajaisissa, niin enpä tiedä, onko se merkki siitä ettei asia sinua liikuttanut. Voi olla pikemminkin niin, että et oikeasti sitä hänen poismenoaan vielä edes tajunnut, ehkä suru tuli myöhemmin.
Uusi ja varmaan jännittävä tilanne sinulle sinänsä jo ne hautajaiset...
Kyllä tiedän nuoren, joka ei myöskään vanhempansa haudan äärellä itkenyt, ei kotonakaan surujuhlan ollessa meneillään, mutta kyllä se suru sitten lopulta tuli...
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet itkenyt mummusi hautajaisissa, niin enpä tiedä, onko se merkki siitä ettei asia sinua liikuttanut. Voi olla pikemminkin niin, että et oikeasti sitä hänen poismenoaan vielä edes tajunnut, ehkä suru tuli myöhemmin.
Uusi ja varmaan jännittävä tilanne sinulle sinänsä jo ne hautajaiset...
Kyllä tiedän nuoren, joka ei myöskään vanhempansa haudan äärellä itkenyt, ei kotonakaan surujuhlan ollessa meneillään, mutta kyllä se suru sitten lopulta tuli...
Toisaalta kyllä, surra voi itkemättäkin. Ei välttämättä tarvitse kyyneleitä vuodattaa...
Saa itkee ihan niinkuin itestäs tuntuu. Tunteet on hyvä päästää ulos ja itkua ei pidä estellä!
Lähinnä voi olla äkkikuolemaa mutta muutoin kestää jo sairastelut vuosiakin ja enään niin suuria tunteenpurkauksia?
Sitä tuskaa surua murhetta lohduttomuutta on saatava huutaa ulos. Sitä ei saa tukahduttaa sisälle. Joskus se loppuu, suru muuttuu ja elämä jatkuu. Hautausmaa on oikea paikka huutoitkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuskassa ja surussa ihminen ei todellakaan välitä normaaliudesta. Minä olen kuullut siskoni huutoitkua, kun rannikkovartioston helikopteri etsi hänen poikaansa merestä. Ei ole mukavaa kuultavaa se, mutta niin ymmärrettävää siinä tilanteessa.
Löytyikö poika elossa? :( Hirveä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ovat niin sam perin tyhmiä että kaikesta kysytään "onko normaalia?" Vit un tyhmät pas kat
Terveisin tuhat miksi naiset - aloitusta tehtaillut mies.
On ihmisiä keitä ei pahemmin kosketa ihmisten kuolemat. Turha mammeleiden ulista "kyllä sinäkin..." kun ei välttämättä.
Tuskassa ja surussa ihminen ei todellakaan välitä normaaliudesta. Minä olen kuullut siskoni huutoitkua, kun rannikkovartioston helikopteri etsi hänen poikaansa merestä. Ei ole mukavaa kuultavaa se, mutta niin ymmärrettävää siinä tilanteessa.