Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat yllätyslaskut ja -velat, joita olette joutuneet maksamaan?

Sky
13.01.2022 |

Odotin vuokranantajalta takaisin 650e takuuvuokraa, mutta kuinkas ollakaan, napsahti 280e vesitasauslasku (yksin asuvalta!?) Ja 200e kattopistorasioiden asennuksesta (näitä ei koskaan ollutkaan, vaan 2 lamppua meni perinteisesti sokeripalalla). Vituttaa.

Millaisia yllätysvelkoja/-laskuja muille on napsahtanut? Tällainen 500e lienee pientä vielä, mutta vituttaa silti, turhasta. Kämppä tuli luovutettua siistimpänä kuin se muuttaessa oli.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen jäljiltä asunto oli paskana, laskua tuli vähän yli 10 000 e.

Vierailija
2/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kelan kustantamassa terapiassa (toki maksoin omavastuun). Emme terapeutin kanssa koskaan kuukausien terapian aikana allekirjoittaneet terapiasopimusta. Tähän sopimuspaperiin hän kuitenkin vetosi, kun peruuntuneesta tai perumastani ajasta laskutti koko summan, lähes 100 e, kun suullisesti olimme sopineet 50% hinnasta peruutuksista. Luotto meni ja lopetin terapian. En uskokaan, että kukaan hyvää hyvyyttään auttaisi, mutta kohtuus ahneudessakin. Ja lupaukset olisi hyvä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä idiootti olin mennyt takaamaan puolison lainan. Aikanaan pankista soitettiin, ja koko paska tuli minun maksettavaksi.

Vierailija
4/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen jos turhasta laskukutetaan eikä  takuuta palauteta ilman todistettavaa syytä.

Vierailija
5/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisen jäljiltä asunto oli paskana, laskua tuli vähän yli 10 000 e.

Et ole vuokranantajan vakuutuksesta kuullut?

Vierailija
6/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta omakotitalosta löytyi kosteusvaurio. Korjauskustannus n. 40000 €.

Vierailija
7/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää ei ollut yllätys sinänsä mutta kun lasku tuli viikkoa paria ennen joulua se yllätti. Teetettiin kylpyhuoneen rakennesuunnitelma vanhaan taloon miehen tuttavalla, ammattimies periaatteessa. Suunnitelma meni yli hänen osaamisensa ja oli käytännössä käyttökelvoton. Varmasti olisi sopinut johonkin uuteen taloon ilman vanhan talon rakenneingelmia. Ilmeisesti häntä itseäänkin nolotti sen verran että laskua ei kuulunut. Kunnes sitten tosiaan pitkästi yli puoli vuotta suunnitelman luovuttamisesta kiva 800 euron joululahja.

Vierailija
8/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti mikään yllätys, mutta vuoden opintotuet, kun tuloraja ylittyi jollain satasella.

Vierailija
9/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt varsinaisesti mikään yllätys, mutta vuoden opintotuet, kun tuloraja ylittyi jollain satasella.

Ei kai siitä sentään koko vuoden tukia menetä? Itselläni oli aikanaan hiukan sama juttu, että olin laskenut tuloni todella tarkkaan ja uskalsin siten ottaa vastaan työvuoron ilman, että joutuisin palauttamaan yhden opintotukikuukauden. Vaan enpä muistanut, että minulla oli sijoituksia rahastossa, josta maksettiin tuotot ulos pääomittamisen sijaan. Tuon vajaan satasen vuoksi jouduin sitten palauttamaan viitisensataa euroa ja lisäksi olin turhaan uhrannut opiskelupäivän työnteolle.

Vierailija
10/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut sulkea pankkia vaihtaessa entisen pankin tilin ja sinne oli kertynyt yli 500 e palvelumaksuja, kun vihdoin tajusin asian.

Vierailija
11/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhasta omakotitalosta löytyi kosteusvaurio. Korjauskustannus n. 40000 €.

Huhhuh tää on tuntuva. Eikä millään lailla ainoa tällainen case...

Vierailija
12/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintäfirman kusetus oli kaikkein yllättävin.

Lasku jonka olin maksanut 2kk sitten oli päätynyt sähköyhtiön taloushallinnon kautta perintäfirman tehtävälistalle. Sähköyhtiön omassa asiakaspalvelussa lasku oli oikein kirjattuna ja maksettuna ajallaan. Aikoivat olla yhteydessä perintäfirmaan ja lopettaa perinnän ko. laskulta.

P.S. ei ollut kuulemma ensimmäinen yhteydenottoon johtanut virheellinen karhuaminen

Vierailija
13/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sä jouduit maksamaan ne kattopistorasiat?

Ja oliko vedenkulutuksesta todisteet?

Vierailija
14/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusummia teidän juttuihin verrattuna.

Mutta olin lukenut jonkin ruotsalaisen luotottajafirman ehdot huolimattomasti ja olin siinä luulossa että kesken maksusuunnitelman voin maksaa jonkin muun summan kuin on sovittu. Näin tein, ja yllätyin sitten kun seuraava maksuerä olikin sitten tuon omin päin tehdyn summan suuruinen.... No, pakko se oli sitten sekin maksaa, mut onneksi se olikin sitten viimeinen erä...

Vierailija
15/15 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin vuokranantajalta takaisin 650e takuuvuokraa, mutta kuinkas ollakaan, napsahti 280e vesitasauslasku (yksin asuvalta!?) Ja 200e kattopistorasioiden asennuksesta (näitä ei koskaan ollutkaan, vaan 2 lamppua meni perinteisesti sokeripalalla). Vituttaa.

Millaisia yllätysvelkoja/-laskuja muille on napsahtanut? Tällainen 500e lienee pientä vielä, mutta vituttaa silti, turhasta. Kämppä tuli luovutettua siistimpänä kuin se muuttaessa oli.

En nyt ihan ymmärrä, miten tuo kattopistorasioiden asennuslasku on tullut sinulle? Riitauta se, jos tilanne on tosiaan tuo, että noita ei koskaan ollutkaan ja nyt entinen vuokranantajasi yrittää sinulta niiden asennusta laskuttaa. 

Ja muutenkin  200 euroa noista on aivan sikamainen hinta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi