Ahdistaa täyttää 20
Tuntuu että olen ihan täysin teini vielä. Tiedän että 20-vuotias on nuori mutta ahdistaa sekin etten ole saavuttanut mitään. Miten tästä tunteesta pääsee eroon?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyttö vai poika?[/quote
Transmies]
Trans kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyttö vai poika?[/quote
Transmies]
Jospa se ahdistus johtuukin siitä.
Ei 20 vuotiaan kuulu saavuttaa mitään. Saavutuksia on sitten 50v, jos on. Useimmilla ne jää aika mitättömiksi.
Ketä varten pitäisi olla saavutuksia? Itseä, vanhempia, sukua, valtiota, jumalaa?
Älä stressaa.
Hesarissa oli hyvä juttu Avciin terapeutilta. Hän hoitaa kuuluisuuksia ja sanoi, että pahinta, mitä ihmiselle voi tapahtua, on saavuttaa liikaa liian varhain.
Olet ap vain onnekas.
Ps. Onnellisuudessa on kyse näkökulman vaihtamisen taidosta.
Mulla oli samanlainen tunne ennen kuin täytin 20 vuotta maaliskuussa 2014. Sen jälkeen tajusin että oon vielä tosi nuori ja mulla on elämä vasta edessä. Nyt maaliskuussa 28 täyttävänä haluaisin olla jo 30-vuotias ja nähdä minkälainen mun elämä on opintojen aika loppusuoralla 2 vuoden päästä, jos oon ees valmistunu vielä silloin. Toivottavasti oon jo aika lähellä maisterin papereita siinä vaiheessa.
T: kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija
Mitä tuohon ikään mennessä sitten pitäisi olla saavuttanut?
Oot vielä tosi nuori.
Mulla on kolmenkympin kriisi, täytän kohta jo 31. Tuntuu yhä nuorelta, en voi uskoa, että olen näin vanha :D En minäkään ole mitään erityisiä asioita saavuttanut. Jos yhtään lohduttaa.
Oot todella nuori. Mua taas ahdistaa täyttää tänä vuonna 26, alkaa olla nuoruuden päivät takana. Mut onneks vanhana voi olla onnellinen
Noh mitä olet saavuttanut elämässä? Luulisi tuossa ajassa jo saavuttavan edes jotain. Vai oletko kuin muutkin nykynuoret? Sormiperseessä mannerheimin tiellä samalla tehden facebook testiä että mikä leipä olet? Hohhoijjaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon ikään mennessä sitten pitäisi olla saavuttanut?
Esim. hyvä ylioppilastodistus ja opiskelupaikka yliopistossa sekä toivottavasti jotain menestystä harrastuksissa.
Oletko tyttö vai poika?