Vain Elämää 2022 Official
Seiska aloitti jo paljastuksilla uudesta kaudesta:
Meiju Suvas, Tommi Läntinen, Pete Parkkonen, Jyrki69, Yona, Redrama, Erika Vikman ja Mikko Alatalo
Mitäs mieltä olette?
Odotan kovasti Yonaa, mutta muut vaikuttavat aika yhdentekeviltä itselleni. Erikalla on tosin ihan hyvä ääni ja Petellä kai myös.
Kommentit (4176)
Yona oli kyllä illan paras. En usko että tuota voi kukaan enää ylittää tällä kaudella omassa rankingissani. Pitkään aikaan ei mikään kappale ole mennyt minulla noin ihon alle. Aivan varmasti hän olisi yksinkin tuon voinut vetää, mutta Anna Puu ja Janna kyllä sopivat erinomaisesti tuohon, vaikken normaalisti heidän suuri fani olekaan. Tätä on musiikki parhaimmillaan.
Mulla olisi kaksi ihan kivaa vaihtoehtoa jotka voisi sopiakin tuleville kausille.
Heikki Salo ja Eini. Eini sen verran nuorekas ja monen ikäpolven suosikki ja klassikoita mitä tulkita ja sama pätee Heikkiin. Eipä ole Miljoonasadekaan täysin unholaan jäänyt bändi.
Olen kyllä tosi pettynyt Jyrki69 haastatteluihin. Samaa halveksuntaa suomalaisia kohtaan kuin Saara Aallolla. "teen lyriikat usa-frendeille, suomalaiset ei tajua niitä" ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Yona oli kyllä illan paras. En usko että tuota voi kukaan enää ylittää tällä kaudella omassa rankingissani. Pitkään aikaan ei mikään kappale ole mennyt minulla noin ihon alle. Aivan varmasti hän olisi yksinkin tuon voinut vetää, mutta Anna Puu ja Janna kyllä sopivat erinomaisesti tuohon, vaikken normaalisti heidän suuri fani olekaan. Tätä on musiikki parhaimmillaan.
Aivan hirveätä heikkoäänistä käninäää...
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi kaksi ihan kivaa vaihtoehtoa jotka voisi sopiakin tuleville kausille.
Heikki Salo ja Eini. Eini sen verran nuorekas ja monen ikäpolven suosikki ja klassikoita mitä tulkita ja sama pätee Heikkiin. Eipä ole Miljoonasadekaan täysin unholaan jäänyt bändi.
Heikki Salo olis mielenkiintoinen. Mä en oikein tajua, että miten nuo levy-yhtiökuviot Suomessa menee. Vain elämä -artistit on pitkälti niitä, joita Nelonen Media pyörittää festareillaan tai ovat suurien levy-yhtiöiden artisteja. Miljoonasade ei oikein asetu tuohon porukkaan. Kertokoon enemmän joku, joka tuntee tätä viihdemaailmaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Aina ku Aira kirjoitti:
Jos Yona ei ole tuttu..asuu silloin kyllä jossain landella. Eikä ole kiinnostunut musiikista, arvosta oikeita musikaalisia ja taitoa, luovuutta omaavia muusikoita. Kuuntelussa siis vain Radio Nova tai joku SuomiPop. Levy-yhtiöiden leipomat artistit, joiden ääni levyille ajetaan koneiden läpi koska muuten sitä ei kuuntelisi kukaan.
On myös sellaisia ihmisiä, kuten minä, joka ei kuuntele koskaan radiota. Minulla on ollut radio viimeksi auki joskus varmaan 30 vuotta sitten. En myöskään kuuntele musiikkia mistään näistä netin Spotify ym. kanavista. Katselen TV-ohjelmia ja tutustun musiikkiin niiden kautta. Yonan tunnistan Tangomarkkinoilta ja olen muutaman hänen biisinsä Youtubesta kuunnellut.
En kuunnellut vuosikymmeniin radiota, mutta aloin kuunnella, kun tuli toistovälineet, jotta voi kuunnella lenkillä. Lenkkeilen päivittäin ( jos sää sallii) 10 000- 20 000 askelta. Korvissa napit ja kädessä älykello. Löysin radion takaisin, mitä kuuntelin ennen nuorena. Kuuntelen lähinnä tiettyjä kanavia, nostalgia, helmi, kasari ja myös puhe- ohjelmia, esim radio suomen vieraat jne..Aikaa on ansaitulla eläkkeellä 😊
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettei soitettu Mikolta tätä klassikkoa
Olisi sopinut hyvin Jyrkille tai Tommi Läntiselle.
Eikös tää olis sopinut parhaiten Petelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettei soitettu Mikolta tätä klassikkoa
Olisi sopinut hyvin Jyrkille tai Tommi Läntiselle.Eikös tää olis sopinut parhaiten Petelle?
Voi luoja 😄😄😄😄.
Mutta onhan se älyttömän mielenkiintoista, että hänelle löytyi musikaaliset juuret. Ja tämä täysin ilman mitään vinoiluja.
Minä inhoan kaikkea mitä Erika Vikman edustaa: seksikkyydellä rahastamista, tyhmän blondin ylimeikattua ulkonäköä, suhteellisen simppeliä musaa jne, mutta silti diggaan tätä nuorta naista. What's wrong with me?? :)
Minusta Erikassa on jotain lapsenomaista, ihan aidosti. Sen huomionhakukin on siksi jotenkin hellyttävää. Vähän kuin isän huomiota vaille jäänyt pikkutyttö.
Ja olihan se lavashow lattialle menemisineen aikamoista heittäytymistä. Ja eläytyi biisiin silmät kiinni ihan täysillä. Kiva haalari, kumma kun woket ei ole heränneet, että kulttuurista omimista, kun oli hapsut. :)
Erika tuntuu olevan oma itsensä niin tyhmyydessä kuin viisaudessa. Se siinä viehättää.
Ristiinnaulitkaa minut ihan vapaasti. t. nainen 65 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki Salo olis mielenkiintoinen. Mä en oikein tajua, että miten nuo levy-yhtiökuviot Suomessa menee. Vain elämä -artistit on pitkälti niitä, joita Nelonen Media pyörittää festareillaan tai ovat suurien levy-yhtiöiden artisteja. Miljoonasade ei oikein asetu tuohon porukkaan. Kertokoon enemmän joku, joka tuntee tätä viihdemaailmaan paremmin.
Tuota justiin ajattelin, että alkaa tässäkin samat Nelosen median kasvot tätä ohjelmaa valtaamaan, että saataisiinko nämä mukaan.
Joskus iskelmäartisteista ajatellut ohjelmaan myös Simo Silmua kun isommankin kansan iskelmäsuosikki ja ohjelmaan sopisi hyvin tulkittavaksi niin Yölinnun kun soolotuotannonsakin kappaleita. Isoja hittejä kummaltakin puolelta on paljon. Veikkaan, että hänen tuotantoaan tai tulkintojaan tulisi soimaan Nelosmedian iskelmäkanavilla ainakin kuten Aito Iskelmässä.
Myös Redrama todella hyvä esitys. Vaikutuin.
Hyvä jakso muutenkin, paitsi turhanpäiväiset muka hauskuudet voisi jättää pois kuten meijun esitys ja viime kaudella Stigin kuningaskobra tanssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa on nähty muitakin jotka eivät ole tehneet omia biisejä, kuin vain Erika Vikman joka itseasiassa on aika hyvä laulajana. Hänen kohdallaan huomio kiinnittyy vain kaikkeen epäolennaiseen. Kikkakin oli hyvä laulaja mutta biisit oli mitä oli.
Esim, Suvin Teräsniska itki että mitä hän tekee täällä kun ei ole samaa sarjaa kuin muut, ei ole tehnyt omia biisejä.
Myös Arja Koriseva, jolta tosin ilmeistyi tänä vuonna biisi jonka sanoitukseen on vasta nyt osallistunut, ei kuitenkaan kokonaan oma sanoitus,
Jari Sillanpää, Virve Rosti, Loiri, Anne Mattila ja mitä niitä onkaan ollut.
Tietääkseni kukaan heistä ei ole tehnyt omia sanoituksia tai sävellyksiä.
Voin toki olla väärässäkin, vaan haitanneeko tuo mitään.
Oman käsitykseni mukaan Erikalla ei vaan ole juurikaan edes hänelle tehtyjä biisejä, vaan laulaa just jotain Virven, Kikan ym. tunnetuksi tekemiä. Kyllähän esim. Paula Koivuniemi ja Katri Helena ihan olivat paikkansa ohjelmassa lunastaneet, mutta Erika ei kyllä vielä mitenkään.
Ja tosiaan ilman minkäänlaista kateutta tai katkeruutta ihmettelen ylipäätään tätä hypetystä hänen ympärillään, onko se joku läppä vai? Hän näyttää paljon ikäistään vanhemmalta ja kuluneelta ja laulutaso on ihan karaoketasoa. Ulkonäössä ja äänessä ei siis varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta ei myöskään yhtään mitään hehkuttamisen arvoista.
Erikan levyllä on ainakin hänelle tehtyjä biisejä, ymmärtääkseni kaikki. En tiedä mitä esittää keikoillaan. Tangoja ei tainnut levyttää.
Okei eli hänellä on 1 levy, jossa on hänelle tehtyjä biisejä, joista suuri yleisö tunnistaa Syntisten pöydän ja Ciccioliinan tms.? Keikoilla vetää vain noita Huone 105, Kikkaa ym. En ymmärrä, miten kehtasi mennä tuonne.
Miten Jannika b on ikinä kehdannut mennä tuonne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota justiin ajattelin, että alkaa tässäkin samat Nelosen median kasvot tätä ohjelmaa valtaamaan, että saataisiinko nämä mukaan.
Joskus iskelmäartisteista ajatellut ohjelmaan myös Simo Silmua kun isommankin kansan iskelmäsuosikki ja ohjelmaan sopisi hyvin tulkittavaksi niin Yölinnun kun soolotuotannonsakin kappaleita. Isoja hittejä kummaltakin puolelta on paljon. Veikkaan, että hänen tuotantoaan tai tulkintojaan tulisi soimaan Nelosmedian iskelmäkanavilla ainakin kuten Aito Iskelmässä.
Simolla olisi hyviä kappaleita ja hän on itse musikaalinen - selviäisi varmaan muidenkin kappaleiden esittämisestä. Hän on nykyään myös raitis, mutta sillä tapaa omanlaisensa, että osaisikohan olla tuollaisessa kolhoosiporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simolla olisi hyviä kappaleita ja hän on itse musikaalinen - selviäisi varmaan muidenkin kappaleiden esittämisestä. Hän on nykyään myös raitis, mutta sillä tapaa omanlaisensa, että osaisikohan olla tuollaisessa kolhoosiporukassa.
Onpa näitä raittiusihmisiä ohjelmassa ollut ettei ehkä sinänsä tuota ongelmaa. Redrama tosin retkahti, mutta oliko kuvausten aikana vai ennen jo tapahtunut. Kuitenkin aikanaan Olli-vainaa ja Irina samalla kaudella ja Mikko Kuustonen esimerkkinä. Simon tarinassakin olisi kyllä kertomista myös siitä vakavemmasta puolesta. Ollut alkoholiongelmaa ja bändissä erimielisyyksiä joita oikeudessakin asti selvitelty ja veljensä lähti bändistä, en muista erotettiinko. Heillä viileät välit ja tämä Matti-veli kuolikin reilu vuosi sitten. Paljon on Simollekin tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan kaikkea mitä Erika Vikman edustaa: seksikkyydellä rahastamista, tyhmän blondin ylimeikattua ulkonäköä, suhteellisen simppeliä musaa jne, mutta silti diggaan tätä nuorta naista. What's wrong with me?? :)
Minusta Erikassa on jotain lapsenomaista, ihan aidosti. Sen huomionhakukin on siksi jotenkin hellyttävää. Vähän kuin isän huomiota vaille jäänyt pikkutyttö.
Ja olihan se lavashow lattialle menemisineen aikamoista heittäytymistä. Ja eläytyi biisiin silmät kiinni ihan täysillä. Kiva haalari, kumma kun woket ei ole heränneet, että kulttuurista omimista, kun oli hapsut. :)
Erika tuntuu olevan oma itsensä niin tyhmyydessä kuin viisaudessa. Se siinä viehättää.
Ristiinnaulitkaa minut ihan vapaasti. t. nainen 65 v.
Meillä 65-vuotiailla naisilla taitaa olla samanlainen ajatusmaailma.. ( ainakin tässä). Tykkään Erikasta.
Virkistävä ilmestys👍
Vierailija kirjoitti:
Onko musiikintuntijoita palstalla eli osaako Erika Vikman oikeasti laulaa? Minusta laulu oli vähän tasapaksua eli tuleeko Vikmannilta korkeita ylä-ääniä tms ja onko ne puhtaita?
En saa otetta tästä Erikasta eli on ihan näyttävä nainen mutta ei mielestäni mikään huippukaunotar ja varmaan ilman meikkiä näyttää ihan tavapulliaiselta.
Ainakin vain elämää ohjelmassa oli Mikko Alatalon suosittu kappale, ei mun takki kaipaa neulaa ei lankaa,
Erika lauloi erittäin huonosti sen ja kaiken lisäksi näytti siltä, että Eeerkia olisi ollut humalassa.
Erika vikmania ihailen, hänellä on pokkaa. Ulkokuori ei ikinä kerro mitään ihmisen sisimmästä, muistakaa sen.
Kannattaa kuunnella Erika Vikmanin biisi "Häpeää".
Voimabiisini.
Vierailija kirjoitti:
Myös Redrama todella hyvä esitys. Vaikutuin.
Hyvä jakso muutenkin, paitsi turhanpäiväiset muka hauskuudet voisi jättää pois kuten meijun esitys ja viime kaudella Stigin kuningaskobra tanssi.
Viime kausi oli all stars -kausi, jossa oli mukana Pyhimys, A. Wiskari, Abreu, T. Kilpeläinen, Anssi Kela, Chisu, Jukka Poika ja Suvi Teräsniska.
Stig oli mukana syksyllä 2020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko musiikintuntijoita palstalla eli osaako Erika Vikman oikeasti laulaa? Minusta laulu oli vähän tasapaksua eli tuleeko Vikmannilta korkeita ylä-ääniä tms ja onko ne puhtaita?
En saa otetta tästä Erikasta eli on ihan näyttävä nainen mutta ei mielestäni mikään huippukaunotar ja varmaan ilman meikkiä näyttää ihan tavapulliaiselta.
Ainakin vain elämää ohjelmassa oli Mikko Alatalon suosittu kappale, ei mun takki kaipaa neulaa ei lankaa,
Erika lauloi erittäin huonosti sen ja kaiken lisäksi näytti siltä, että Eeerkia olisi ollut humalassa.
Taidat ite olla.
Laulupohdiskelusi on järkevää, mutta mitä järkeä kommentoida laulajien ulkonäköä? Missiketjussa pohditaan ulkonäöt.