Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen terveydenhuollon tila

Vierailija
13.01.2022 |

Onko niin, että Suomessa asuvia vähän ns. viilataan linssiin hokemalla, miten hyvä ja toimiva terveydenhuolto on?

Ja saako asiasta edes asiallisesti keskustella..

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh, kun näkee vähän muuta maailmaa ja asuu ulkomailla, niin huomaa miten kyllä miten Suomen perusterveydenhuolto on aika surkeaa suorastaan. Tämä kommentti ei meinannut mennä millään läpi.

Vierailija
42/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plääh, kun näkee vähän muuta maailmaa ja asuu ulkomailla, niin huomaa miten kyllä miten Suomen perusterveydenhuolto on aika surkeaa suorastaan. Tämä kommentti ei meinannut mennä millään läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu on, jos sattuu olemaan työterveyden piirissä. Muutoin taitaa olla tosi vaikea päästä lääkäriin ilman, että maksaa omasta pussista.

Vaikka luulisi, että tällä verotuksella saisi jotain vastinetta.

Vierailija
44/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten nämä nepsylasten kuntoutuksen hoitamatta jättäminen terveydenhuollon piirissä. Ei tehdä mitään, vaikka kuinka tarvetta olisi. Kuten esim autismikirjon lasten kohdalla.

Sama asia, kun diabeetikot jätettäisiin hoitamatta. Että näin Suomessa nykyään.

Vierailija
45/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten nämä nepsylasten kuntoutuksen hoitamatta jättäminen terveydenhuollon piirissä. Ei tehdä mitään, vaikka kuinka tarvetta olisi. Kuten esim autismikirjon lasten kohdalla.

Sama asia, kun diabeetikot jätettäisiin hoitamatta. Että näin Suomessa nykyään.

Valitettavasti asia on juurikin noin. Eihän se oikein ole jättää hoitamatta. YK:n vammaisartiklaa muistetaan kuulemma Ruotsissa, mutta Suomessa - ei voi puhua sama a päivänä kun niin eroavat maat.

Vierailija
46/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin kannattaisi verrata!

Mites siellä?

Vierailija
47/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaksi on mennyt. Emme oikein saa enää huippukorkealle veroasteelle (erityisesti ostovoimana mitattuna) vastinetta.

Vierailija
48/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu on, jos sattuu olemaan työterveyden piirissä. Muutoin taitaa olla tosi vaikea päästä lääkäriin ilman, että maksaa omasta pussista.

Työterveys on yhtä tyhjän kanssa, ei siellä hoideta kuin ”terveyttä”. Sairaana saat mennä terkkariin kuten muutkin.

Vierailija
49/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tällä hetkellä pelkkä vitsi. Kolmatta viikkoa päänsärkyä, lihaskipua ja kuumetta. Neljästi peräkkäin etälääkäri kirjoittanut saikkua ja terveyskeskukseen olin kolme päivää sitten takaisinsoitossa sijalla 663. Joko tänään on mun vuoro? Eivätkä ota edes korona testiin, kun olen etätöissä.

Sinne terveyskeskukseen pitää mennä sairaana jonottamaan tautia levittämään jos jollakulla ei ole sattumalta samaa tautia niin altistuvat ne kaikki siellä ja terveyden hoitaja ensin katsastaa lääkärin tarpeen. Olin tukehtua yskään ja räkään eikä yhtään yötä saanut nukuttua. Se oli lääkärin mukaan vain hengitystie infektio ja viiden päivän sairausloma niin kyllä se sillä ohitse menee. Seitsemän viikkoa se kesti, kuljin vain köhässä sitten ihmisten ilmoilla sairausloman jälkeen ja tämmöisestä etälääkäri hommasta en tiedä mitään eikä ole kukaan kertonut. 

Vituttaa mennä koko terveyskeskukseen kun ei sieltä mitään apua saa vaan kaikki vaivat johtuu ylipainosta eikä ylipainoisena ei edes lääkkeitä saa. Ihmetytti kun moni pikkuyskää ja flunssaa poteva oli saanut antibiootti kuurin. Mulla harvoin noin pahaa pitkäkestoista tautia ollut ja 20 vuoteen en ole antibiotti kuuria syönyt niin ettei sitä edes voinut kokeilla kun kysyin. 

Vierailija
50/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveys on yhtä tyhjän kanssa, ei siellä hoideta kuin ”terveyttä”. Sairaana saat mennä terkkariin kuten muutkin.

Miten ihmeessä ollaan annettu tämän tapahtua, siis sen, että terveydenhuolto on niin ala-arvoista??

Luulisi nimittäin työterveydessä edes olevan ”kunnon hoito ja lääkärit”. Mutta ei ole: itselläni oli vastassa nuori juurivalmistut naislääkäri, joka nokkava ja tyhmäkin vielä. Kyseinen lääkäri oli täysin väärällä alalla. Minä olin määräaikaisella työsopparilla, se taisi vaikuttaa lääkärin ylimielisyyteen, vaikkei saisi. Kaikista ei ole lääkäreiksi.

Vierailija
51/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaksi on mennyt. Emme oikein saa enää huippukorkealle veroasteelle (erityisesti ostovoimana mitattuna) vastinetta.

Vierailija
52/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tällä hetkellä pelkkä vitsi. Kolmatta viikkoa päänsärkyä, lihaskipua ja kuumetta. Neljästi peräkkäin etälääkäri kirjoittanut saikkua ja terveyskeskukseen olin kolme päivää sitten takaisinsoitossa sijalla 663. Joko tänään on mun vuoro? Eivätkä ota edes korona testiin, kun olen etätöissä.

Sinne terveyskeskukseen pitää mennä sairaana jonottamaan tautia levittämään jos jollakulla ei ole sattumalta samaa tautia niin altistuvat ne kaikki siellä ja terveyden hoitaja ensin katsastaa lääkärin tarpeen. Olin tukehtua yskään ja räkään eikä yhtään yötä saanut nukuttua. Se oli lääkärin mukaan vain hengitystie infektio ja viiden päivän sairausloma niin kyllä se sillä ohitse menee. Seitsemän viikkoa se kesti, kuljin vain köhässä sitten ihmisten ilmoilla sairausloman jälkeen ja tämmöisestä etälääkäri hommasta en tiedä mitään eikä ole kukaan kertonut. 

Vituttaa mennä koko terveyskeskukseen kun ei sieltä mitään apua saa vaan kaikki vaivat johtuu ylipainosta eikä ylipainoisena ei edes lääkkeitä saa. Ihmetytti kun moni pikkuyskää ja flunssaa poteva oli saanut antibiootti kuurin. Mulla harvoin noin pahaa pitkäkestoista tautia ollut ja 20 vuoteen en ole antibiotti kuuria syönyt niin ettei sitä edes voinut kokeilla kun kysyin. 

Mikäs sun ratkaisu virusflunssaan sitten on? Antibiootti joka ei auta virustautiin?? Valitettavasti flunssat paranee itsekseen eikä parantavaa hoitoa ole, turha kitistä. Tupakan polton lopetus kyllä helpottaa flunssia. Flunssa on vaan pakko kestää.

Vierailija
53/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sun ratkaisu virusflunssaan sitten on? Antibiootti joka ei auta virustautiin?? Valitettavasti flunssat paranee itsekseen eikä parantavaa hoitoa ole, turha kitistä. Tupakan polton lopetus kyllä helpottaa flunssia. Flunssa on vaan pakko kestää.

Höpö höpö lopeta itse röökaaminen, ei tee hyvää ajatuksenjuoksulle edes..

Vierailija
54/98 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusterveydenhoito Suomessa on tutkitusti heikkoa.

Erityissairaanhoito taas oli hyvätasoista, mutta eiköhän tähänkin saada muutos sote-himmelillä.

Paitsi, että erikoissairaanhoidon asiakkaaksi on usein vaikeaa päästä. Ja aikoja saattaa joutua odottamaan kuukausikaupalla. Tälläkään hetkellä 3kk takuu ajasta ei pidä paikkaansa.

Suomessa on uskomattoman pas ka terveydenhoito muihin EU- ja länsimaihin verrattuna. Suorastaan häpeällisen huono. Eipä sitä tietenkään tiedä, jos et ole käsitystä, miten muualla toimii. Ja kun joka tuutista hehkutetaan, kuinka hyvää se on ja suomi on maailmam onnellisin maa!

Vierailija
55/98 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-himmeli tulee varmaan tosi kalliiksi Suomelle? Mielipiteitä?

Vierailija
56/98 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-himmeli tulee varmaan tosi kalliiksi Suomelle? Mielipiteitä?

No luulisi tulevan kalliiksi, jos väliin tulee lisäkerros hallintoa. Olisiko niin, että joko palvelut huononee tai verot nouse! Veroja on Suomessa jo toki paljon, jossei jopa ylettömästi!

Vierailija
57/98 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä terkkarilääkärille saa ajan huomiseksi tai ylihuomiseksi. Kunnan hammaslääkärille saa ajan parhaimmillaan seuraavalla päivälle ja huonoimmillaan kolmen päivän päähän.

Meillä nämä hommat toimii erinomaisesti. Toivottavasti sote-uudistus ei sössi tätä.

Missä näin hienosti asiat hoituvat?

Vierailija
58/98 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterveydenhuollon toimintamallit kaipaisivat uudistusta. Pitäisi olla etävastaanottoja, joka ihan varmasti helpottaisi hoitajien ja lääkäreidenkin työtaakkaa. Ei esim. Mielialaongelmien, ehkäisyneuvonnan, perus flunssan takia sl-todistuksen kirjoittaminen tarvitse välttämättä fyysistä käyntiä.

Vierailija
59/98 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ovat tämän tapaiset elämäntapaintiaanit ja luulosairaat, jotka kuormittavat systeemiä.

Vierailija
60/98 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoiden terveydenhuolto ja yksityinen toimii hyvin. Julkisen kautta jouduin odottamaan ensin 5kk että pääsi vastaanotolle ja sitten vielä lisää 4kk että pääsi tarvittavaan hoitoon.