Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia päiväkodeista

Vierailija
08.05.2015 |

Haluaisin kuulla sekä huonoja ja hyviä kokemuksia päiväkodeista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu hoitajista, heidän tavastaan kohdata lapsi. Meillä kaksi lasta, jotka omasta mielestäni ovat samantyyppisiä, ja hoidollisesti helpohkoja. Toisesta en ole saanut kuin positiivista palautetta. Toisesta en ole saanut kuin negatiivista palautetta, vaikka lapsi ei siis koskaan tee mitään ilkeää, kiusaa muita tms. Hoitajia vaan ärsyttää lapsen hidas persoonsa. Jokainen päivä, jolloin haen lapsen, saan listan asioista jotka päivän aikana on menneet huonosti, ja se lista on naurettava. Lapsi on syönyt väärin (vaikka on syönyt kaiken mitä on tarjottu, siististi ja häiriköimättä) käynyt vessassa väärin ja pukenut väärin ja nukkunut väärin ja leikkinyt väärin ja kävellyt väärin ja on kerta kaikkiaan niin vääränlainen että hoitajaa aivan hirveästi ärsyttää ja hän kaataa sen kaiken ensimmäisenä minun niskaani. Minun joka olen sinä päivänä nähnyt usein paljon järkyttävämpiä asioita kuin pikkunappulan, joka laittoi housut väärin päin jalkaan ja joka en tajua että mikä helvetti näitä hoitajia oiken riepoo.

Olen itse ollut järkyttynyt siitä, miten erilaista hoivaa lapset saavat. Toinen kukoistaa ryhmässään, toinen on hiljainen ja ahdistunut eikä kehity eikä opi mitään koska kokee olevansa niin huono. Toinen saa laadukasta varhaiskasvatusta, toisen yhdeksän tunnin laadukas varhaiskasvatus yliopistotutkinnon suorittaneiden hoitajien johdalla kilpistyy siihen, että kun haen lapsen ollaan naama kippuralla muistelemassa kuinka lapsi söi jostain päivän eksoottisesta sörssellssönistä vaan perunat tai kuinka tänäänkin meni kengät hitaasti jalkaan.

Ja siis, lapsi vaihtaa nyt samaan ryhmään sisaruksensa kanssa koska ei ollenkaan viihdy hoitoryhmässään, ja olen asiasta valtavan helpottunut. Minun silmissäni lapseni ei ole saanut hoivaa, vaan häntä on säilytetty siellä koska pakko on ollut. 

Vierailija
2/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:26"]Paljon riippuu hoitajista, heidän tavastaan kohdata lapsi. Meillä kaksi lasta, jotka omasta mielestäni ovat samantyyppisiä, ja hoidollisesti helpohkoja. Toisesta en ole saanut kuin positiivista palautetta. Toisesta en ole saanut kuin negatiivista palautetta, vaikka lapsi ei siis koskaan tee mitään ilkeää, kiusaa muita tms. Hoitajia vaan ärsyttää lapsen hidas persoonsa. Jokainen päivä, jolloin haen lapsen, saan listan asioista jotka päivän aikana on menneet huonosti, ja se lista on naurettava. Lapsi on syönyt väärin (vaikka on syönyt kaiken mitä on tarjottu, siististi ja häiriköimättä) käynyt vessassa väärin ja pukenut väärin ja nukkunut väärin ja leikkinyt väärin ja kävellyt väärin ja on kerta kaikkiaan niin vääränlainen että hoitajaa aivan hirveästi ärsyttää ja hän kaataa sen kaiken ensimmäisenä minun niskaani. Minun joka olen sinä päivänä nähnyt usein paljon järkyttävämpiä asioita kuin pikkunappulan, joka laittoi housut väärin päin jalkaan ja joka en tajua että mikä helvetti näitä hoitajia oiken riepoo.

Olen itse ollut järkyttynyt siitä, miten erilaista hoivaa lapset saavat. Toinen kukoistaa ryhmässään, toinen on hiljainen ja ahdistunut eikä kehity eikä opi mitään koska kokee olevansa niin huono. Toinen saa laadukasta varhaiskasvatusta, toisen yhdeksän tunnin laadukas varhaiskasvatus yliopistotutkinnon suorittaneiden hoitajien johdalla kilpistyy siihen, että kun haen lapsen ollaan naama kippuralla muistelemassa kuinka lapsi söi jostain päivän eksoottisesta sörssellssönistä vaan perunat tai kuinka tänäänkin meni kengät hitaasti jalkaan.

Ja siis, lapsi vaihtaa nyt samaan ryhmään sisaruksensa kanssa koska ei ollenkaan viihdy hoitoryhmässään, ja olen asiasta valtavan helpottunut. Minun silmissäni lapseni ei ole saanut hoivaa, vaan häntä on säilytetty siellä koska pakko on ollut. 

[/quote]

Toivottavasti tollasta ei oo paljoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
4/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lapsenne sanonu jotain hauskoja lauseita, jotka on päiväkodista opittuja/kuultuja?

Vierailija
5/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen päiväkotiryhmän henki on yksi ainut hoitaja joka on aina hyväntuulinen ja jaksaa vielä tehdä työtään ja on siitä innoissaan, hän kuuntelee lapsia ja on heistä aidosti kiinnostunut. Muut hoitajat ovat selvästi lopen kyllästyneitä työhönsä ja stressaantuneita :( Ennen tätä hoitajaa lapsi ei oikein viihtynyt hoidossa.

Vierailija
6/6 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:24"]Meidän lapsen päiväkotiryhmän henki on yksi ainut hoitaja joka on aina hyväntuulinen ja jaksaa vielä tehdä työtään ja on siitä innoissaan, hän kuuntelee lapsia ja on heistä aidosti kiinnostunut. Muut hoitajat ovat selvästi lopen kyllästyneitä työhönsä ja stressaantuneita :( Ennen tätä hoitajaa lapsi ei oikein viihtynyt hoidossa.
[/quote]
Tosi kurjaa, että joitakin ei kiinnosta. :( Onneksi kuitenkin on yksi hyvä hoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi