Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä leikkiminen on vielä normaalia?

Vierailija
08.05.2015 |

Minkä ikäiseksi sinä tai lapsesi olette leikkineet? :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikin vielä 12-vuotiaana, sitten kun ylä-aste alkoi se loppui sosiaalisen paineen vuoksi.

Vierailija
22/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leikkimisen 13-vuotiaana kuudennen luokan keväällä. Mulla oli vuotta nuorempi kaveri eri koulusta, jonka kanssa oltiin leikkimässä jotain hevosjuttuja ja muistan miten se alkoi tuntua jotenkin väkinäiseltä ja kyllästyttävältä. Luokkakavereiden kanssa en muista leikkineeni enää aikoihin tuossa vaiheessa, eikä niistä kai kukaan tiennyt että leikin vielä, mutta tuon kaverin kanssa leikittiin kotona ja pihalla. Yksi luokkalainen asui meidän lähellä ja pelkäsin, että se sattuu kävelemään meidän pihan ohi ja näkee meidät leikkimässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viisikymmentävuotias. Leikin mielelläni legoilla, pikkuautoilla ja omalla pikku helikopterillani. Eroan viisivuotiaista varmaankin sillä lailla, että en huoli leikkeihini koskaan muita sotkemaan.

Vierailija
24/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsanaisesta aloituksestani saa tosiaan sellaisen kuvan, että mielestäni leikkiminen olisi jonkin tietyn iän jälkeen "epänormaalia". Muotoilin ehkä kysymykseni väärin, sillä ei ollut tarkoitus kuulostaa tiukkapipoiselta tädiltä, joka kieltää lapsiaan leikkimästä. :D

t. aikuisenakin leikkivä AP

Vierailija
25/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jatkaa leikkimistä hautaan saakka. Leikki pitää mielen nuorena :)

Vierailija
26/43 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leikkimisen varmaan joskus 4 luokalla. Kuitenkin tykkäsin pukea ja laittaa Barbien ja ponien hiuksia varmaan lukioon saakka, tosin aika harvoin. En kuitenkaan leikkinyt nukeilla enää.

Vierailija
27/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 v on lopettanut leikkimisen jo ajat sitten. Varmaan joskus 7-8 vuotiaana lopetti.

Vierailija
28/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin päivittäin ja ostin viime viikolla uuden, jättimäisen pehmolelun - nyt niitä on sängyn päällä useita. Leikki pitää mielen pirteänä. ;)

N58

Vierailija
29/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että sekin vaikuttaa, onko nuorempia sisaruksia. Meillä ainakin 9 vuotias helposti solahtaa vielä leikin maailmaan pikkuveljen kanssa. Ja kyllä kavereidenkin kanssa vielä leikkivät. Mutta pelaaminen ja vie tilaa leikkimiseltä. Mitä enemmän riutuaikaa, sitä vähemmän leikkimistä.

Vierailija
30/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/08/31/aikuiset-ulos-lelukaapista

Kauheaa ajatella että leikkiminen pitäisi lopettaa jossain tietyssä iässä!!

Leikki on ihmiselle luonnollista, aivan kuin eläimellekin. Leikkivä ihminen on luova ja omaa hyvän mielikuvituksen.

Todella surullista kun 10-vuotiaan tytön täytyy näyttää naiselta.  Pojille hyväksytään leikki vielä jonkin aikaa yli sen.  Leikki on hylättävä, on astuttava aikuisten harmaaseen ankeaan elämään. Ei ei ja vielä kerran ei!

Totta kai leikki muuttaa muotoaan ihmisen kasvaessa ja vanhetessa. Huumori ja hauskanpito, estoton pieni "hulluus" on ihanaa! Lasten leikkeihin eläytyminen on todella vapauttavaa! 

Ei ihme että masennus on Suomessa kansantauti ja vakava sellainen. Kaikki pitää olla harmaata, ankeaa, tuomittavaa. Nauraminen kielletty, hymyillä ei saa. Katsetta ei saa nostaa asfaltista tai leimataan hulluksi tai rikolliseksi. Ei kiitos minulle. Leikin elämäni läpi.

Vierailija
31/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23-vuotias. Kotona en leiki, paitsi joskus ollaan pelattu kavereitten kanssa maanvallotusta hiekkakentällä, jos se lasketaan leikiksi. Sen sijaan lapsuudenkodissa käydessä leikin edelleen keppihevosilla, rakennan siskon kanssa barbeille taloja ja heppatalleja yms. Välillä puetaan myös vauvanukkeja. :D

Vierailija
32/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin vielä seiskaluokalla. Oli vähän noloa kun jäin kiinni kavereille.

Siskoni harrasti jo seksiä tuon ikäisenä ja ryyppäsi täysi-ikäisten miesten kanssa.

Vierailija
33/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasti yli 50v. leikin vieläkin, ihan totta.

Vierailija
34/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin itsekseni barbeilla vielä yläasteikäisenä. Edelleen tekemisissäni on leikkisyyttä, vaikka en itsekseni höpisekään mitä tää tekis ja mitä tää sitten tekis. Työn alla on esim. sitä sun tätä käsikirjoitusta ja kuvastoa. "Omien maailmoiden" luominen tavalla tai toisella harrastuksessa tai ammatissa juontaa mielestäni juurensa leikin- ja mielikuvituksentäyteisestä lapsuudesta.

Vierailija
35/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ikä = leikki-ikä. Surullista on, kun ihmisen kyky leikkiä katoaa. 

Vierailija
36/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiminen on hyväksi. Oikeastaan se jatkuu koko elämän. Käsityöt, urheilu yms. ovat hyvin verrattavissa leikkiin, vaikka näistä harrastuksena puhutaan. Ei ole mitään hävettävää vaikka aikuinen keräilisi Barbieita. Saati jos 14-vuotias harrastaa keppareita.

Vierailija
37/43 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiseksi sinä tai lapsesi olette leikkineet? :)

Älä koskaan lopeta leikkiä sanoi kerran eräs eläkeläis mummeli ja naureskeli nuorekkaasti.

Vierailija
38/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin vielä yläasteella eläinfiguureilla yhen kaverin kaa ja 17-vuotiaaksi asti nukeilla yhen kaverin kaa. Kun olin aikuinen, aloin hieman hävetä leikkimistä, mutta leikin senkin jälkeen joskus itsekseni.

Vierailija
39/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 37-vuotias ja just yks päivä leikin taaperon kanssa hiekkalaatikolla. Harmitti ihan vietävästi, että lapsi halusi jo lähteä sisälle, kun mulla oli vielä hyvät jutut menossa. :D

Vierailija
40/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin yläasteen alkuun leikin. Tekisi kyllä vieläkin, joskus mieli leikkiä barbeilla ja legoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän