Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”En voi olla huolittelematon”, sanoo aamuisin 28:aa kosmetiikka­tuotetta käyttävä espoolais­nainen – Nyt hän tekee viiltävän arvion suomalaisten marketti­pukeutumisesta

Vierailija
12.01.2022 |

”Joskus laskin, että siinä välissä, kun aamulla käyn suihkussa ja lähden ovesta ulos, olen käyttänyt 28:aa kauneus- ja ihonhoito­tuotetta. Ja siinä on mukana vain perustuotteet, ei seerumeita”, Kauppinen sanoo.

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000008490961.html

Huh, mikä kemikaalikuorma. Itse laskeskelin huvikseni, että päivittäin ennen ulos lähtöä mun tulee yleensä käytettyä 3-4 tuotetta. Hippasen on eroa. Ja vaikka aamulla kävisin duihkussa, määrä lidääntyis vaan yhdellä tuotteella. 😄

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo michelinukkotakit eivät kyllä edusta kenenkään muun mielestä tyylikästä pukeutumista.

Turpea viininlipittelijä näyttää kyllä siltä muodottomalta ja elottoman kalpeanharmaanvalkoiselta micheliniltä tavistoppiksessakin. Ja myös ihan alasti.

Vierailija
62/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo michelinukkotakit eivät kyllä edusta kenenkään muun mielestä tyylikästä pukeutumista.

Eikä myöskään silmää omalle ruumiinrakenteelle sopivien vaatteiden valinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan jopa peruspäivänä 20 tuotetta, kun lasken suihkutuotteet ja ihan kaikki kasvoille, kropalle ja hiuksiin laitettavat tuotteet mukaan ja jokaisen meikkituotteen erikseen (esim. 2 eri luomiväriä). Pelkästään kasvojen hoitotuotteita on aika monta (puhdistusaine/misellivesi, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, kasvovoide), kun talviaikaan iho kuivuu ja haluan pitää keski-ikäistä ihoa kosteana ja kimmoisana (ihan hyvillä tuloksilla: kunnon kosteutus pitää miliumit poissa ja rypyt silottuu). Meikkaan myös joka päivä. Mutta tällä rouvalla ei ollut seerumeita mukana listassa, vain "perustuotteet", joten kiinnostaisi kyllä, että mitä ne hänellä ovat. 

Luulen, että lähinnä hän halusi jutulla mainostaa omaa bisnestään, kun etätyöaika tietenkin on vähentänyt bisnespukeutumisneuvonnan tarvetta, mutta onko muiden haukkuminen paras tapa siihen? En myöskään vakuuttunut hänen omasta tyylistään. Itse olen liike-elämän asiantuntijatehtävissä ja kyllä mulle tyylikäs bisnespukeutuminen näyttää aivan toisenlaiselta.

Vierailija
64/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä käytin 3 tuotetta kasvoihini - meikkivoide mitä ohensin päivävoiteella ja ripsiväri. Muuta kosmetiikkaa vain shampoo ja hoitoaine, vartalovoide ja dödö. Hajuvettä joskus kauan kauan sitten. 

Nyt kotona ollessa ripsari ja meikkivoidekin on jäänyt pois.

Silti olen aina ollut siisti ja hyvin huoliteltu - jo työnikin puolesta ollut pakollista. Hiukset on mulle tärkein ulkonäköseikka, niiden pitää aina olla malliin leikatut, puhtaat ja laitetut. Kotona siistillä nutturalla. 

Pukeutumisesta olen myös ollut aina tarkka mutta mulla on kyllä ihan normihintaisia vaatteita. "Merkkilogot" vain naurattaa - ihmiset maksaa hulluna siitä että ovat liikkuvia mainoskylttejä`?? Ne merkkivaatteet mitä minulla on on sellaisia ettei kuosista tunnista eikä logoa näy ollenkaan. Ja yksi kehutuimmista juhla-asuistani on Prisman aleräkistä 20e ostettu:D 

Mutta kaikki lähtee kyllä ihan muualta kuin purkista - hyvä kunto, hyvät elämäntavat, kohtuus kaikessa, normaalipaino. Siinä ne tärkeimmät vielä näin 60+v:näkin

Vierailija
65/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän:

- suihkussa 4: shampoo, hoitoaine, pesuaine, alapääpesuaine

- rasvat 3: kasvot, silmänympärys, vartalo.

- meikki 7: meikkivoide, poskipuna, kaksi luomiväriä, eyeliner, ripsiväri, kulmakarvat

- hiukset 2: leave in conditioner, mousse

- dödö

17. Mitä ihmettä se nainen vielä tekee? Laittaa meikinpohjustusta, hiuslakkaa…. Mutta en keksi, miten saa 28.

Ehkä ainakin huulipuna, huulten rajauskynä, erilaiset pohjustusvoiteet (iho, huulet, luomet), valokynä, käsivoide, kynsien hoitoon jokin voide...

Plus kasvoseerumit jotka sanoikin puuttuvan laskuista. Itselläni erilaisia seerumeita aamulla 4-5. Tervetuloa alapeukut😄

Vierailija
66/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin töissä käytin 3 tuotetta kasvoihini - meikkivoide mitä ohensin päivävoiteella ja ripsiväri. Muuta kosmetiikkaa vain shampoo ja hoitoaine, vartalovoide ja dödö. Hajuvettä joskus kauan kauan sitten. 

Nyt kotona ollessa ripsari ja meikkivoidekin on jäänyt pois.

Silti olen aina ollut siisti ja hyvin huoliteltu - jo työnikin puolesta ollut pakollista. Hiukset on mulle tärkein ulkonäköseikka, niiden pitää aina olla malliin leikatut, puhtaat ja laitetut. Kotona siistillä nutturalla. 

Pukeutumisesta olen myös ollut aina tarkka mutta mulla on kyllä ihan normihintaisia vaatteita. "Merkkilogot" vain naurattaa - ihmiset maksaa hulluna siitä että ovat liikkuvia mainoskylttejä`?? Ne merkkivaatteet mitä minulla on on sellaisia ettei kuosista tunnista eikä logoa näy ollenkaan. Ja yksi kehutuimmista juhla-asuistani on Prisman aleräkistä 20e ostettu:D 

Mutta kaikki lähtee kyllä ihan muualta kuin purkista - hyvä kunto, hyvät elämäntavat, kohtuus kaikessa, normaalipaino. Siinä ne tärkeimmät vielä näin 60+v:näkin

Unohdin suihkusaippuan!

Vierailija
67/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa laittautua tai huolehtia itsestään. Huomaahan sen näiden alapeukkujen määristä. Pelkkää dödön käyttäjää yläpeukutetaan.

Eikös täällä nimenomaan korosteta itsestä huolehtimisen tärkeydestä? Ei kait sitä tehdä isolla määrällä kemikaaleilla tai pukeutumisella, vaan laittamalla itsensä edes peruskuntoon.

Ja kun leikkiin lähdetään, kuvista päätellen tuokin nainen on kaikkea muuta - paljon ylipainoa, veltostunut iho jne.

Tuossa iässä ihon ja lihasten ei pitäisi näyttää tuolta. Ja kaiken huipuksi, hän vielä tuntuu "ylpeilevän" itsellään ja syyllistävän muita.

Vierailija
68/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa laittautua tai huolehtia itsestään. Huomaahan sen näiden alapeukkujen määristä. Pelkkää dödön käyttäjää yläpeukutetaan.

Kyse on siitä, että henkilö esiintyy bisnespukeutumisen asiantuntijana ja esimerkkinä muille, vaikka ei ulkoisesti ole sen näköinen.

Miten monen kuvan perusteella te näitä arvioita teette?  Ja tuollaisessa toppatakissa kuka tahansa näyttää isolta.

Tämä lienee hieman vanhempi kuva:

http://1.bp.blogspot.com/-ZVa5Gv8MDdE/TtSqlbWTQiI/AAAAAAAAASc/cs9HqWIgU…

Jos hän esiintyy alan ammattilaisena, ei tuokaan kuva näytä hyvältä.

Hänen ryhtinsä on erittäin huono ja kropassa kasassa.

Varmaan huolehtii kemikaaleilla ja kalliilla vaatteilla itseään, mutta kropastaan hän ei huolehdi, eikä harrasta liikuntaa.

Jos vertaa vaikka Aira Samulinin 94v olemusta.

Vierailija
69/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin että jutussa olisi joku supertyylikäs yksilö. Hänellä olikin samanlainen musta toppatakki kuin joka toisella vastaantulevalla naisella, eli mikä tämä markettipukeutumisjuttu on kun tyypillä on ihan samanlainen habitus kuin muillakin, se, että alta repsottaa joku silkkihärpäke? Myöskään maininta valkoisista farkuista ei kyllä koskaan nosta tyylipisteitä.

Veikkaan että viinin turruttamat yöunet vaikuttaa ajattelukykyyn, tuollaista mustavalkoista itsekorostusta ja muiden arvostelua kuulee tyypillisesti yleensä (fiinimpienkin) lähikapakoiden kaiken nähneiltä leideiltä ja herroilta.

Vierailija
70/70 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten tissuttelupöho eroaa esim. kilpparipöhöstä?

Mietin vain, että olettaakohan joku mun tissuttelevan, kun kilpparin vajaatoiminta tekee vähän turvonneen näköiseksi naaman. Oikeasti en käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan.

Sori ohis.

Kilpparipöhö ei aiheuta punoitusta, kuivia juonteita tai isoja ihohuokosia. Tietenkin nuokin voivat johtua muunlaisesta elimistön kuivuudesta, eikä aina alkoholista. (Toivottavasti useampi terve tajuaisi, kuinka sairaudet tekee pieniä muutoksia ulkonäköön, vaikka kuinka huolehtisi kunnosta ja itsestään.)