Minkä kokoinen teidän lapsi oli 1 vuotiaana?
Siinä se kysymys tulikin.
Kysyn tätä koska olen usein kuullut että oma lapseni on pienikokoinen.. Hän täytti juuri vuoden ja käyttää vaatteissa kokoa 68, osa 62cm vaatteistakin mahtuu vielä päälle..
Kommentit (31)
Meidän nelikuiselle menee bodeista 74 ja housuista sentään vielä 68, joskin alkavat olla pienehköjä.
93 cm.
Nyt ekaluokkalaisena on muita lapsia päätä pidempi tyttö, kuten itsekin hänen iässään olin. Keskimittaiseksi silti jäin (166cm).
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:08"]Meidän nelikuiselle menee bodeista 74 ja housuista sentään vielä 68, joskin alkavat olla pienehköjä.
[/quote]
Ja siis on toki pitkähkö ikäisekseen.
Niin tekee. Meidän puolivuotias käyttää 68/70 ja 2-vuotias 80 cm vaatteita. Taisi olla kyllä aika ohis.
No eiköhän neuvolassa ole kerrottu, millä läpi kasvaa? Meidän lapselle mahtui juuri 80 cm vaatteet, merkistä riippuen olivat joko väliä tai melkein liian pieniäkin. vähän on ollut plussakäyrillä pituudessa, painossa nolla tai plussakäyrillä kasvupyrähdysten mukaan sahaten.
Minun kaksikuinen tyttöni käyttää vaatteita koossa 62-68! Osa 62cm on jo liian lyhyitä.
Meillä täytetään ihan just 1 ja koko on 80.
78cm ja 11kg vuoden ikäisenä, poika
Meillä on ihan jätti 6kk tyttö. 73cm ja 10kg. Tätä ei kysytty mutta mietin kun on isompi kuin moni 1-vuotias. :(
Muistelisin että 74cm ja n 11kg. :)
Tämä pikkuveli taas on jo 8kk ikäisenä 74cm ja painaa 8,5kg. Niin ne lapset kasvaa eri tahtia. :)
Hassua miten eri tahtia lapset kasvavat!
Mulla oli yksi tuttu jonka poika käytti puoli vuotiaana kokoa 86, hän oli kunnon jässikkä. Näytti aika jätiltä meidän tytön vieressä. :D ikäeroa heillä oli kuukausi.
Ap
1v. tyttö 9,8kg ja 79cm.
1v. poika 10,7kg ja 82cm.
84 cm, 12,6 kg. Käyttää vaatekokoa 86.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:19"]Meillä on ihan jätti 6kk tyttö. 73cm ja 10kg. Tätä ei kysytty mutta mietin kun on isompi kuin moni 1-vuotias. :(
[/quote]
No ei toi vielä mitään. Tiedän yhden vauvan joka painoi kolmekuisena 10kg.. Hän oli kyllä hyvin syönyt.. Näytti että iho repeää minä hetkenä hyvänsä kun oli niin pinkeä..
Ap
81cm ja vähän vajaa 9kg, tyttö.
Kummatkin vanhemmat yli 180-senttisiä.
Paino pojallani oli noin 10 kg ja käytti 86-92 kokoisia vaatteita. Pituutta en muista.
Tytöt olivat vuodenikäisinä 82 cm ja 78 cm. Kumpikin n. kymmenkiloisia.
Minun lapseni oli 72cm vuoden ikäisenä. Eli lyhyt mukamas, mutta eiköhän se oikea pituus ole tiedossa viimeistään parinkymmenen vuoden kieppeillä :) Jokainen kasvaa omaa tahtiaan, älä huoli!