Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon loppusiivous voi käydä kalliiksi

Vierailija
08.05.2015 |

http://www.talouselama.fi/uutiset/muistithan+pesta+saannollisesti+uunin+ja+lattiakaivon++hs+vuokraasunnon+loppusiivous+voi+kayda+kalliiksi/a2305309

Ei ole käynyt minulle. En ole ikinä kunnolla siivonnut, eikä laskua ole tullut perästä. Voi johtua siitä että olen aina asunut vain kunnan vuokra-asunnossa. En ole ikinä siivonnut uunin tai jääkaapin takaosaa, en ole ikinä pessyt ikkunoita, kattoa, seiniä. Teen vain perussiivouksen. Tämä minun kämppä on vain ankea kunnan luukku joten hällä väliä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunnan asunnoissa vaatimus oikeastaan ette jätä sinne asuntoon mitään, ja näkyvät liat pois.
Täällä ne ainaki maalaa seinät yms muuyon jälkeen

Vierailija
2/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnan kämpissä on todella kovat vaatimukset loppusiivouksessa. Edes hiekanmurusta ei saa jäädä mihinkään nurkkaan, ikkunoiden välissä ei saa olla pölyä, uunit on oltava putipuhtaita jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä on tiukemmat vaatimukset.

Vierailija
4/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kiva seuraavan henkilön muuttaa sun jälkeen. Hyi mikä possu :(

Vierailija
5/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:19"]Meidän kunnan kämpissä on todella kovat vaatimukset loppusiivouksessa. Edes hiekanmurusta ei saa jäädä mihinkään nurkkaan, ikkunoiden välissä ei saa olla pölyä, uunit on oltava putipuhtaita jne.

[/quote]

Ei ole osunut omalle kohdalle. Tosin sossu on aina takuuvuokrani maksanut, joten en tiedä vaikka kunta olisi ne rahat siivoukseen ottanut. Ap

Vierailija
6/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:26"]Ompa kiva seuraavan henkilön muuttaa sun jälkeen. Hyi mikä possu :(
[/quote]

Ei kiinnosta seuraava asukas. Ap

Vierailija
7/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tainnut muuttaa sellaiseen asuntoon ... Pahinta oli tosiaan oksennus keittiön tiskialtaassa. Oli työasunto ulkomailla, halpa joten se sitten siitä.

Vierailija
8/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla jäi voirasia ja maitopurkki jääkaappiin. Siivouslasku oli 150e. Ihan oikein

Vierailija
9/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt viitsii jostain kunnan kusiluukusta huolehtia?

Vierailija
10/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin, että olin vuokralla VVO:n asunnossa ja siivosin siellä säännöllisesti koko asumisajan. Tein loppusiivouksen myös erittäin huolellisesti, siivosin paljon sellaistakin mitä ei heidän siivousvaatimuksiinsa kuulunut.

Sain heiltä kuitenkin siivouslaskun liedessä olleista pinttymistä, jotka olivat siinä olleet jo ennen kuin minä muutin asuntoon. Isännöitsijä niin jääräpää, että ei suostunut ollenkaan asiasta keskustelemaan. Asia on nyt kuluttajariitalautakunnan ratkaistavana.

Vierailija
11/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä muutin perheeni kanssa omaan asuntoon vuokra-asunnosta vietin 3 päivää siivoten sitä vanhaa asuntoa. Jynssäsin ihan kaiken jottei tulisi mitään kitinöitä. Ei tullut ja saatiin takuuvuokra takaisin kokonaan.

Vierailija
12/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sossu maksaa takuuvuokran, ei ole väliä missä kunnossa kämppä on kun siitä lähtee. Ei ne takuurahat kumminkaan itselle tule. Ap

Vierailija
13/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:26"]Ompa kiva seuraavan henkilön muuttaa sun jälkeen. Hyi mikä possu :( [/quote] Ei kiinnosta seuraava asukas. Ap

[/quote]

Silloin sinua ei varmaankaan haittaa myöskään se, että joudut kuuraamaan uuden asuntosi lattiasta kattoon kun sen edellistä asukasta ei ole kiinnostanut seuraava asukas. Toisilta ei voi vaatia enempää kuin itseltään.

Vierailija
14/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kun itsellä kanssa muutto edessä pian ja loppusiivous tehtävä.. Täällähän ei oltu edes imuroitu kun asuntoon muutin. Lattiat täynnä hiekkaa. Kaapit pinttyneet liasta. Uuni pesemättä, pellit likaisia. 

No, pinttyneet on kaapit edelleen ja tuskin saan puhtaaksi. Onko mun velvollisuus silti kaikki jynssätä. Yksityiseltä vuokrattu ja loppusiivouksesta ei mitään oo mainittu. Toisaalta jos seuraava vuokralainen on kunnon natsi ja valittaa. 

Vierailija
15/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:26"]Ompa kiva seuraavan henkilön muuttaa sun jälkeen. Hyi mikä possu :( [/quote] Ei kiinnosta seuraava asukas. Ap

[/quote]

Silloin sinua ei varmaankaan haittaa myöskään se, että joudut kuuraamaan uuden asuntosi lattiasta kattoon kun sen edellistä asukasta ei ole kiinnostanut seuraava asukas. Toisilta ei voi vaatia enempää kuin itseltään.
[/quote]

En ole joutunut kuuraamaan, aina on ollut puhdas kämppä. Mutta en tee samaa muille. Ap

Vierailija
16/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä mitään ihmeellisiä vaatimuksia ole ollut, ihan tavallinen "kevätsiivous" tai miksi sitä haluaakaan kutsua kun siivotaan hieman tavallista siivousta paremmin.

Se kyllä kannattaa tehdä että heti sisäänmuuttaessa ottaa valokuvat kaikista asunnon valmiista pienistäkin nirhamista ja törröttävistä jalkalistoista, ettei joudu syylliseksi niistä jälkikäteen poismuuttaessa.

Vierailija
17/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

Kyllähän asunnot aina itse siivotaan kun uuteen muutetaan. En itse ainakaan voisi vaan muuttaa ja luottaa edellisen asukkaan "siivoukseen". 

Vierailija
18/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:18"]

Ei mun mielestä mitään ihmeellisiä vaatimuksia ole ollut, ihan tavallinen "kevätsiivous" tai miksi sitä haluaakaan kutsua kun siivotaan hieman tavallista siivousta paremmin.

Se kyllä kannattaa tehdä että heti sisäänmuuttaessa ottaa valokuvat kaikista asunnon valmiista pienistäkin nirhamista ja törröttävistä jalkalistoista, ettei joudu syylliseksi niistä jälkikäteen poismuuttaessa.

[/quote]

Turussa ovat asiat muuttuneet ihan viime aikoina siten, että poismuuttotarkastus tehdään vielä asukkaan asuessa asunnossa ja asukkaan läsnäollessa. Mikä minun mielestäni on reilu peli: seuraava asukas ei voi ruveta rettelöimään jostain pikkuasiasta eikä TVT asunnot voi syyttä laskuttaa mistään asukkaan jo muutettua pois. Hyvä juttu kaikin puolin.

Vierailija
19/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisenä vuokranantajana vaadim mm.ikkunan pesut ja uunien+ jääkaapin pesun. Kolmion ikkinoiden pesu + parvekelasit n.120e ammattisiivoojalla isossa kaupungissa. Jos kämppää ei siivottu niin 120-500 lähtee takuuvuokrasta. Nämä asiat mainittu sopparissa. Tietysti talvella ei ikkunanpesuvelvoitetta.

Vierailija
20/25 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:16"]

Kolmion ikkinoiden pesu + parvekelasit n.120e ammattisiivoojalla isossa kaupungissa.

[/quote]

No, on sulla vaatimukset. :D Että oikein ammattisiivooja. :D :D

Kai siellä huushollissa on sitten tammiparketti ja brokaditapetitkin? ;) :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän