Miten saada vauvaan liikettä
Kun laitan vauvan lattialle niin se jää siihen vaan plösöttämään eikä liiku mihinkään. Olen koittanut kädellä työntää eteenpäin mutta vauva junnuttaa vaan paikallaan. Miten siihen saisi liikettä?
Kommentit (46)
Meet viereen makaamaan ja näytät mallia. Silleen oppii parhaiten. Työntelet itteäs pitkin lattioita mahallaan. Toimii!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:16"]
Anna sen nyt olla herran jumala, ihana rauhallinen pallukka, kyl se siit sit lähtee ku aika koittaa.
[/quote]
Sitten kun lähtee niin vauhtia ja liikettä ei pysäytä enään mikään vaikka kuinka toivoisi! Nauti siitä kun vauva on max. 5cm liikkunut siitä mihin hänet on laitettu.
Vauvat ei harrasta pitkän matkan lajeja, ne keskittyy enemmän lihaskunnon treenaamiseen käyttäen vastuksena omaa kehonpainoaan.
3kk vauvan ei kyllä tarvi vielä liikkua muutoin ku heilutella selällään käsiään ja jalkojaan, mikä muuten on tärkeää mm. kävelemään oppimisen kannalta ja vatsallaan ollessaan kannatella päätään. Kun kehon hallinta ja lihakset kehittyy, vauva lähtee liikkeelle. Sitten on syytä huolestua, jos vauva ei liiku 6kk ikäisenä.
.
Ap:n vauva tarvii kärsivällisempää äitiä.
Tää on provo tai kysyjä on saakelin tyhmä ja tietämätön vauvan kehityksestä.
Siltä varalta jos onkin tosissaan. ...
meidän vauva pyörähti eka kerran selältä vatsalleen 6kk iässä
Istui n 7-8kk
ryömi n 8kk
konttasi 9kk
käveli tuen kanssa n 11-12kk
ja ilman tukea 1v 2kk
Älä luovuta ap, työnnä vauvaa lattialla äläkä välitä pienestä ähinästä, vauvat ähisevät uusissa tilanteissa.
Oisko joku juoksumatto hyvä??? Kuntopyörä??? Kyllähän se nyt liikkeelle pitää saada. Jotkut pienet painot ois kans hyvät. Muista jotkut Adidaksen verkkarit et on helpompi liikkua.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:42"]Oisko joku juoksumatto hyvä??? Kuntopyörä??? Kyllähän se nyt liikkeelle pitää saada. Jotkut pienet painot ois kans hyvät. Muista jotkut Adidaksen verkkarit et on helpompi liikkua.
[/quote]
No eipäs nyt liioitella. Olen työnnellyt vauvaa lattialla nyt 20min eikä ähellyksestä tule loppua. Pitääkö tätä vaan jatkaa nyt vai?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:42"]Oisko joku juoksumatto hyvä??? Kuntopyörä??? Kyllähän se nyt liikkeelle pitää saada. Jotkut pienet painot ois kans hyvät. Muista jotkut Adidaksen verkkarit et on helpompi liikkua.
[/quote]
No eipäs nyt liioitella. Olen työnnellyt vauvaa lattialla nyt 20min eikä ähellyksestä tule loppua. Pitääkö tätä vaan jatkaa nyt vai?
[/quote]
ja olen ap
Laita karkkia houkuttimeksi johonkin sopivan matkan päähän. Sitten kun vauva saavuttaa ne niin lällättele, että etpäs saakkaan ja laita karkit omaan suuhun.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:16"]Anna sen nyt olla herran jumala, ihana rauhallinen pallukka, kyl se siit sit lähtee ku aika koittaa. [/quote] Kai vauvankin täytyy liikkua jonkin verran päivässä.
[/quote] No ei tietenkään tarvi kun ei edes ilmeisesti osaa kontata. Sama kuin sinut yritettäisiin saada lentämään.
Vaikka tämä varmasti onkin provo, vastaan silti. Oma vauvani kasvoi plussakäyrillä ja oppi ryömimäänkin vasta yhdeksänkuisena. Ensimmäisen vuoden elämästään oli aikamoinen michelinukkeli, ja tästä sain kommentteja jopa muutamilta ajattelemattomilta tutuiltani. Nyt vauva on viisivuotias, aktiivinen miehenalku, joka juoksee, kiipee ja hyppelee sinne tänne, harrastaa jalkapalloa ja leikkii ulkona.
Jos vauva on pullukka, hänen kuuluukin olla sellainen ja niinkuin joku edellä sanoi, se jalkojen ja käsien heiluttelu ja mahalleen kääntyminen vie kyllä ihan tarpeeksi energiaa ja kehittää lihaksia.
Oma lapseni on myös älyttömän laiska, ja olen hänelle sanonutkin, useasti, että hänen vatsansa pömpöttää. Olen vedellyt pitkin lattioita ja tehnyt "temppuratoja", joita rohkaisen tutkimaan. Ostin pitkän putken, johon ensin 'työnnän' vauvani, ja sitten juoksen toiseenpäähän maanittelemaan sitä mönkimään luokseni. Olen saanut jo hyviä tuloksia aikaan ja voin suositella kaikille. :)
Käytä rintojasi "porkkana" eli yritä saada vauva liikkumaan kohti rintoja. Toimii parhaiten kun vauva on nälkäinen.
Vuoden kuluttua toivot, että ipana olis edes hetken paikoillaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:15"]Käytä rintojasi "porkkana" eli yritä saada vauva liikkumaan kohti rintoja. Toimii parhaiten kun vauva on nälkäinen.
[/quote]
Täytyypä kokeilla
Toivon tosiaan että tää ei oo tosissaan :D