Naapuri kävi just sanomassa
Että heidän seinään oli heitetty lumipalloja. Kyse pienestä rivitaloyhtiöstä.
Mulla siis 15- vuotias poika joka varmaan asialla eikä nyt vielä ole tullut kotiin. Puhelin kotona kun yritin soittaa.
Miten suhtautua? En halua harmia naapureille, pieni yhtiö, omistusasunto.
Harmittaa
Kommentit (77)
Tämä ketju kyllä osoittaa minkälaista kasvatusta nämä nykyäidit harjoittaa. Antaa heitellä vaan, eihän siitä mitään pysyvää haittaa ollut. Pikkuinen Matti-Maija vaan toteuttaa omaa taiteellista lahjakkuuttaan heittelemällä lumipalloja vielä aikuisuuden kynnyksellä. Ennen jotkut ihan pikkupojat saattoivat jotain noin typerää tehdä ja silloin heidät laitettiin pyytämään naapureilta anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
selitys sekin. kirjoitti:
valittajalla delirium...??
😵Pikemminkin sillä lumipalloja heittelevällä miltei aikuisella köllillä on joku delirium. Tai sitten se on vain muuten jotenkin viallinen.
Suomi on vapaa maa. Täällä voi hypätä vaikka voltin ja heittää lumipallon seinään että tulee mitään ongelmia viranomaisten kanssa.
Suomi on vapaa maa. Täällä voi vaikka heittää lumipallon heittäjää kivellä päähän ja sen mutsia myös.
Vierailija kirjoitti:
Talon seinä ei ole heidän vastuulla tai omaisuutta, vaan taloyhtiön.
Poikasi saa potkia vaikka jalkapalloa seinään.
Eipä saa. Poika niskasta pyytämään anteeksi, viikkoraha ja puhelin pois kuukaudeksi , kotiaresti, vain kouluun ja tunniksi äidin/isän kanssa ulos iltaisin. Oppii olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö mitä peruuttamatonta vahinkoa tuosta on syntynyt?
Jos minä tulen ja plittaisen sinulle mustan silmän niin se on ok kun ei tule peruuttamatonta vahinkoa? Paraneehan se parissa viikossa.
Tuu yrittää ja katotaan.
Muista varottaa että haastat tappeluun. Olen työtön ja ei yhtään mitään menetettävää.
Voin tapella vaikka kuolemaan asti.
Anna tulla tule tänne niin otetaan matsia.
Takana on nyrkkeilyä junnuajoista asti ja ikinä ei ole tullut viikkoakaan etten olisi kerran viikossa tehnyt säkkitreeniä.
Olen kova iskemään. Tule lyömään niin puolustaudun.
Luuletko sinä kiljusika olevasi joku kova tappelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä tulen ja plittaisen sinulle mustan silmän niin se on ok kun ei tule peruuttamatonta vahinkoa? Paraneehan se parissa viikossa.
Tuu yrittää ja katotaan.
Muista varottaa että haastat tappeluun. Olen työtön ja ei yhtään mitään menetettävää.
Takana on nyrkkeilyä junnuajoista asti ja ikinä ei ole tullut viikkoakaan etten olisi kerran viikossa tehnyt säkkitreeniä.
Kaltaisellesi luuserille työttömälle elämäntapapummille mikä tahansa fyysistä rasitusta aiheuttava olisi varmasti kuolemaksi. Ei pumppu kestä enää kun se on löhöämällä ja pämppäämällä tuhottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yrittää ja katotaan.
Se on aina jotenkin yhtä aikaa hellyttävää ja huvittavaa kun netin kovin soturi alkaa uhoamaan taistelutaidoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yrittää ja katotaan.
Tuleeko itku simmuun muuten? Voi voi pikkutta plätä plätä!
Meillä soitteli poikaporukka ovikelloja iltaisin muutama vuosi sitten. Kerran kielsin, arvasin miten käy, joten vähän ronskimmat ihmiset tuli huudeille seuraavana iltana ja niinhän ne pojatkin tuli. Jäivät kiinni, isotpojat vähän niitä kurmuutti, repi vaatteita jne. Seuraava päivänä tulivat taloyhtiön pihaan vanhempien kanssa, soittivat kaikkien ovikelloja. Menin avaamaan, alkoivat syyttämään minuakin, vanhaa nasta, pidin hirveän huudon, sanoin, että ilmoitan poliiseille. Muut asukkaat tuli siihen myös, sanottiin, että penikoista ollut riesaa koko talven. Nolona lähtivät penikoineen pois, häirintä loppui.
Kyllä meidän perheessä on aina selvitty puhumalla. Lapset kun ovat keppostelleet, on käyty selvittämässä asiat ja pyydetty anteeksi, jos on ollut aihetta. On siivottu jäljet yms.
Lumihan nyt sulaa kuitenkin aikanaan, mutta jos naapurille on tullut paha mieli niin pienet pahoittelut yleensä tasoittaa tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vapaa maa. Täällä voi vaikka heittää lumipallon heittäjää kivellä päähän ja sen mutsia myös.
tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Kerro myös, että seuraava kerta voi olla poliisiasia ja tiedot seuraavat aikuisuuteen.
Kyllä. Poliisille vähän rennompia työtehtäviä.
Toivotaan että Suomessa on vielä varaa vatvoa poliisilaitoksella poikien lumipallon heittelyjä.
Onhan tämä rikas maa ja veroja vaan kiristetään enemmän niin voi vatvoa vaikka mitä muuta paskaa.
Olisivat ihmiset edes onnellisia että nuoret ulkoilee ja heittelee niillä lumipalloilla.
Kun Venäjä hyökkää, niin osaa edes muutama poika heittää kranaatteja, kun loput katsoo kauhuissaan ja soittelee viranomaisille tutkintaa poikien toiminnasta.
Ennen sotien jälkeen oli Suomessa vapaa kasvatus käytössä. Nyt se on kadonnut ja tilalla on holhous.
Kun lapset liikkuu laumoissa ulkona luontaisesti, niin koetaan uhkaa ja hätää. Kun lumppu lentää ikkunaan tai seinään, niin on löysät housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko itku simmuun muuten? Voi voi pikkutta plätä plätä!
tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yrittää ja katotaan.
Se on aina jotenkin yhtä aikaa hellyttävää ja huvittavaa kun netin kovin soturi alkaa uhoamaan taistelutaidoillaan.
Kyllä. Etenkin tuo lainattu alkuperäinen viesti mihin sikaniska vastasi oli hulvatonta uhoa.
Vähän sama kuin kivellä heittelevä tapaus. Uhosi heittävän ihan äitiäkin kivellä, koska Suomi on vapaa maa. Vapaata itkua, mutta lumput lentelee seinään aina ja aina uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
tyhmä
Luin aluks "naapuri kävi äsken saunomassa"
pyydä lasta ensi kerralla heittämään pallonsa johonkin muuhun seinään. Siinä se.
Mä olisin naapurille jo sanonut vaan, että AHA. Ja hieman naureskellut päälle, että kaikkia pellejä se maa päällään pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yrittää ja katotaan.
Luuletko sinä kiljusika olevasi joku kova tappelija?
Niin noh, öh möh, kisiksellä klo 11 katotaa. Varjonyrkkeilen siel joka la ja su.
Keltavihremustat verkkarit. Mallia ysäri.
Kohta nää kommarit ajaa ulkonaliikkumiskieltoja nuorille lumpun heittelijöille.
TEKIS MIELI PAISKOA KUNNOLLA LUMPALLOJA NÄIDEN PUNAMULTASEINÄÄN.
VALKOISIA PALLOJA PUNAMULTASEINÄÄN MERKIKSI VAPAUDESTA.
Joka talvi lumppuja seinään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuu yrittää ja katotaan.
Kyllä. Etenkin tuo lainattu alkuperäinen viesti mihin sikaniska vastasi oli hulvatonta uhoa.
Vähän sama kuin kivellä heittelevä tapaus. Uhosi heittävän ihan äitiäkin kivellä, koska Suomi on vapaa maa. Vapaata itkua, mutta lumput lentelee seinään aina ja aina uudestaan.
Nettiuhosi sen kuin kasvaa. Mutta onneksi edes netissä voit olla kova nettisoturi joka päivittäin lyö säkkiä ja heittelee vapaasti lumipalloja kenen seinään haluaa. Olet oikeasti todella huvittava.
Suomi on vapaa maa. Täällä voi hypätä vaikka voltin ja heittää lumipallon seinään että tulee mitään ongelmia viranomaisten kanssa.