Lue keskustelun säännöt.
Hävettää mennä lääkäriin, kun on niin paljon erilaisia vaivoja.
08.05.2015 |
Hän nauraisi minut varmasti pihalle sieltä ja saisin diagnoosiksi vain luulosairauden.
Käyn harvoin lääkärissä, vain pakon edessä, ja silloinkin kerron ainoastaan siitä kaikkein akuuteimmasta oireesta. Lääkäreillä tuntuu aina olevan niin kova kiirekin.
Nyt en vaan tiedä miten jaksan tätä elämää enää oirelistani kanssa. :(
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:03"]Niin ja iso osa noista oireista on todennäköisesti psykosomaattisia. Mutta haaste onkin setviä se kokonaisuus ja poimia sieltä ne mahdolliset "oikeat" ongelmat. Siis sen psyykkisen tilanteen ratkaisemisen lisäksi.
[/quote]Jep. Tämä on se syy miksi minä kartan lääkäreitä. Mulle lykättiin masennuslääkkeet ja jouduin vielä mt-hoitajallekin. Tämä kaikki nöyryytys ennenkuin verikokeet valmiina. Ja, kas minulla olikin anemia. Hb 104. Mutta joutuuko suomalainen lääkäri koskaan vastuuseen hoitovirheistään Suomessa? Eipä juuri. Siksihän te juuri olettekin niin ylimielisiä ettekä kuuntele potilasta. Kunnon sakot vaan hoitovirheestä ja oikeudet pois, jos niitä on monta.
[/quote]
Siis sinulla todettiin masennus ja lievä anemia. Miten se on hoitovirhe?
Työdiagnoosi menee pieleen ensilinjassa toimivalla lääkärillä päivittäin. Sairaalan polilla kun on tutkittu ja seulottu jo, niin vielä varmasti ainakin viikottain. Nuo ei ole hoitovirheitä.
Mutta ihan oikeitakin virhearvioita me tehdään paljon, ihan jokainen. Jos kaikista saisi sakot ja viidestä lähtisi oikeudet, Suomessa ei olisi yhtä ainutta potilastyötä tekevää lääkäriä.