Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi ihmiset eivät osaa laittaa kapulaa kaupassa??

Vierailija
07.05.2015 |

Eli mikä siinä on niin vaikeaa? Tänäänkin pääsin asiasta huomauttamaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Niin rakastan sitä, kun saan jonkun kuumakallen puhkumaan raivosta, mitättömän asian takia. Eikun nojailemaan hihnan päähän!

Vierailija
22/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:34"]

Kassa työntekijänä sanon, että kannattaa laittaa se kapula. Yllättävän moni ei sitä laita ja sitten tulee seuraavan ostokset skannattua edellisen ostosten sekaan. Siinä saan sitten molemmilta haukut kuinka nämä eivät ole heidän tavaroitaan! Mutta mistä minä sen voin tietää,kun ei ole sitä kapulaa.

[/quote]

Olen aika monta kertaa elämäni aikana käynyt kaupassa ja ikinä en ole kuullut kenenkään haukkuvan kassatyöntekijää. En kertaakaan. Ihan asiallisesti huomautetaan jos ostokset menevät sekaisin. Joskus kassa sotkee ne itsekin kapulasta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:38"]

Kiitos tästä ketjusta! Niin rakastan sitä, kun saan jonkun kuumakallen puhkumaan raivosta, mitättömän asian takia. Eikun nojailemaan hihnan päähän!

[/quote]

No jos haluat vaikuttaa koko kassajonon silmissä idiootilta, niin mikäs siinä, oma on häpeäsi

Vierailija
24/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:38"]

[/quote]

No jos haluat vaikuttaa koko kassajonon silmissä idiootilta, niin mikäs siinä, oma on häpeäsi
[/quote]
Se, onko ostokset iiihan peräkkäin hihnalla, vai onko siinä vähän väliä, on todella mitätön asia. Hihna rullaa välin ehkä sekunnissa. Laitan kapulan jatkossakin, mutta en heti. Nojaaminen on vain lisäefekti, jolla varmistan mammojen itkupotkuraivarit. Kiitos!

Vierailija
25/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin kapulaa edessä olevalta naiselta. Nakkasin vielä kuluneen vitsin "tai voit sä tietty maksaa munkin ostokset". Nainen kääntyi katsomaan ja totes tympääntyneesti "en maksa"

Vierailija
26/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:38"]

[/quote]

[/quote]
Mietitkö tällaisia? Oikeasti? Hävettää, mitä tuntemattomat minusta ajattelee, ettei vaan luule idiootiksi? Ahdistava maailmankuva.

Vierailija
27/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:18"]En ikinä laita sitä, en ikinä. En halua. Jos haluaa, niin seuraava saa laittaa. En laita ostosteni edellenkään, vaikkei sitä siinä olekaan. 

En ymmärrä mikä siinä on vaikeaa, kapula ei ole pakollinen!

koskaan kukaan ole sanallisesti huomauttanut, taakseni en ole katseita jäänyt ihmettelemään, ajatelkoot kukin mitä haluaa.

käyn kaupassa ostaakseni, en siirrelläkseni likaisia kapuloita.

[/quote]

Nämä minua vähän nyppii kun siihen kahden ihmisen ostosten väliin ei sitä kapulaa laiteta - parhaimmillaan nämä sankarit vielä on yhdessä liikkeellä/keskustelee toisilleen - ja sitten ihmetellään kun en myyjänä arvannut missä loppuu toisen ostokset ja toisen alkaa. Ja saa tehdä korjauksia kun olenkin piippaillut jälkimmäisenkin tavaroita kuitille..

Vierailija
28/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut koskea kapulaan sen jälkeen kun hakkasin myyjän sillä. Jotenkin siitä tarttuu pahaa energiaa.

Vierailija
29/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on merkki että maksaa minunkin ostokseni.Jos ei maksa niin sanon että ulkona nähdään.
T. 196/110kg

Vierailija
30/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä asiakkaalla oli 2 tavaraa enää myyjän edessä, kun mä aloin latomaan tavaroita hihnan toiseen päähän. Jostain kumman syystä unohdin (en koskaan ole ennen unohtanut) laittaa kapulan. Myyjä ei tajunnut pitkästä välistä huolimatta, että ne olivat mun tavaroita ja laittoi 2 ekaa ostosta edellisen ostoksiin ja voi luoja sitä närkästystä. Myyjän kasvot valahtivat erittäin vihaiseksi, tuhisee, paiskoo ostoksia, ei sanonut mulle kertaakaan mitään. Ja pyysin useamman kerran anteeksi ja sanoin, että oli tarkoitus laittaa kapula jne.
Oli tosi nolo tilanne, mutta en ymmärrä miksi kassa käyttäytyi asiakaspalvelutilanteessa noin. Etenkin kun pyysin useasti anteeksi. Ja tuskin oli sinä päivänä moni asiakas tehnyt samaa tai rankka työpäivä takana, koska kauppa oli auennut vasta 1/2 tuntia sitten.

Vierailija
31/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan oikein mielelläni kapulan hihnalle omien otoksieni jälkeen merkiksi seuraavaa asiakasta varten, kunhan yletän kapulaan vaivatta ja ylipäätään hihnalla on tilaa seuraavan alkaa latoa tavaroitaan. Eihän siinä muuten ole tolkkua.

Haluan antaa edelläni olevalle asiakkaalle asioimisrauhan, koska en itsekään tykkää että siinä maksaessani on seuraava jonottaja ihan vieressä jo kärsimättömänä. En siis aio ennen omaa vuoroani tupata lähemmäs kassaa vain jotta takanani oleva hätähousu saa alkaa ängetä ostoksiaan jo ennestään täydelle hihnalle. Kyllä se seuraavankin vuoro tulee, ihan kohta maksava asiakas siirtyy pakkaamaan ostoksiaan ja jono etenee. Ei tarvitse huokailla siellä selän takana.

Vierailija
32/35 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta aina. Tiedän että monia ärsyttää se kapulan laitamattomuus, ja nautin siitä kun tiedän että joku neuroottinen hiirulainen kihisee mun takana kiukusta siks kun en ole kapulaa laittanut. Laita ite :D vai oletko niin "poliittisesti korrekti" ettet voi asiasta sanoa tai vaihtoehtoisesti itse kurottaa sitä kapulaa.

Vierailija
33/35 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei koskaan laita. Se sanoo, että sitä ei tarvita mihinkään ja kassakin näkee kuulemma ilman kapulaa, mitkä on kenenkin ostokset... Ei ymmärrä, että ehkä sitä kassaa ei kiinnosta alkaa arvailemaan, vaan voisi mielellään vaan hoitaa työnsä sujuvasti. Mutta ei mene jakeluun!

Vierailija
34/35 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:18"]

En ymmärrä mikä siinä on vaikeaa, kapula ei ole pakollinen!

[/quote]Jep,tämän takia suomessa pitää olla byrokraatikko palkattuna säätämän joka ikiseen asiaan. Kun ei se muuten onnistu.

Vierailija
35/35 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:07"]

En ala kurkotella kapulaa edessäni olevan käsivarren alta. Sieltä sitten kuuluu monenlaista yskintää, huokailua ja tuhahtelua kun yritetään painostaa onkimaan sitä kullankallista kapulaa. Kun olisi niin tärkeää saada se 20 sentin hihnanpätkä heti täyteen tavaraa. Ihan kuin se asiaa nopeuttaisi. Joskus sieltä sitten kuuluu oikein äänekäs KIITOS kun vuorollani laitan sen himoitun kapulan hihnalle.

Kyllä voi jonkun elämä pyöriä pienten asioiden ympärillä. Joskus nämä kapulanhimoiset alkavat jopa TYÖNTÄÄ ostoskärryillään edessä olevia. Joskus riittää raivostunut mulkaisu, joskus pitää ihan sanallisesti ojentaa ennen kuin sumentuneeseen tajuntaan uppoaa se, että käytöstavat ovat sitä kapulaa tärkeämpiä.

[/quote]

no sulla on ainakin kapula poikittain perseessäs..