Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta sellaiset ihmiset ovat laiskoja, jotka leipovat vain 2 litran pullataikinasta

Vierailija
19.09.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin leivon pullaa kerran, pari vuodessa. Yleensä syön tuoreena pari ja loput laitan pakkaseen. Pakkaseen ne yleensä jääkin ja sitten ehkä vuoden päästä heitän roskikseen, kun ei ole kellekään kelvannut. Eihän ne pakkasessakaan ikuisesti säily.

Vierailija:

Sitten niitä pullia syödään ehkä pari tuoreena ja loput heitetään pakkasesta aikoijen päästä roskiin kun kellekään ei pulla juuri maistu.

Vierailija
2/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meillä leivontapäivä viikoittain, kun itsellä on lyhyt työpäivä. Haen lapset hoidosta jo kolmelta ja sitten aletaan leipomaan. Kiva tapa, lapset odottaa enemmän leivontapäivää kuin karkkipäivää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen karppaamista ollut armoton pullahiiri ja leivoin pullaa joka viikko. Minulla on sellainen kokemus, ettei yli litraista taikinaa kannata tehdä, koska pullat menevät pilalle joutuessaan odottamaan paistovuoroansa.

Enää minun ei tee pullaa mieli enkä sitä leivo. Silti joskus harmittaa, että upea pulla-asiantuntemukseni menee aivan hukkaan. Onneksi tuli tämä kyssäri :))))

Vierailija
4/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se maistuu ihan erilaiselta (= paljon paremmalta) kuin kaupan ja kahviloiden pullat tai kaupan raakapakasteista leivotut pullat.

Meillä leivotaan pullaa aina, kun on tulossa vieraita. En tiedä ketään, jolle ko. pulla ei kelpaisi.

En voi sietää kotonaleivottua pullaa, ja kahviloiden pullat ovat tietysti parempia.

Vierailija
5/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät välitä makeasta niin paljon, että sitä leipoisivat tai ostaisivat. Itse syön kyllä pasteijoita, perunapiirakoita, vuokapiirakoita, joissa suolainen täyte. Mutta en koskaan esim kahvilassa ota pullaa tai leivosta, vaan aina esim palan suolaista piirakkaa, vaikkapa kasvispiirakkaa. Juhlissakin syön mieluummin voileipäkakkua, kuin viinereitä.

Kyllä varmaan voisi teillä pullaan tarttua - jos teillä ei todellakaan olisi muuta tarjottavaa. Jos olisi vaikkapa perunapiirakoita, ottaisin mieluummin sellaisen.

Vierailija
6/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se, joka teki puolilitraisen pullataikinan, ruisleipää ja sämpylät keskiviikkoisin

Vierailija
7/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan nopsasti valmiiksi eikä pullia tule ongelmaksi asti. Ehkä jos olisi kiertoilmauuni ja runsaasti, runsaasti pöytätilaa ja ylimääräistä aikaa, sitten voisi tehdä enemmänkin, mutta tällä hetkellä nelihenkisen perheen pullantarve ei kyllä vaadi isompaa taikinaa.

Vierailija
8/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sämpylätaikinan. Yleensä mun sisko kutsuu kaveitaan pullakahville, kun äiti on ilmottanut leipovansa pullaa.

Vierailija
9/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolenlitran taikinasta ihan liikaa meidän perheen tarpeisiin ja tiloihin nähden... (siis ei ne pullat vie paljon tilaa sinänsä, mutta en tykkää jos kaikki paikat on täynnä kohoavia peltejä, mieluummin pienempimuotoista leivontaa harrastan.)

t.52

Vierailija
10/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole vitsi. Olen osannut koululaisena laipoa pullaa, mutta tämä pitkä koulutus on varmaan tyhmentänyt. En tajua, mitä teen väärin, mutta minulla ei taikina vain nouse. Laitan aina liikaa jauhoja, pullista tulee kamalia ja niitä syö vain 2-vuotias, joka ei vielä tiedä, minkälaista pullan pitäisi olla. Siis antakaa uusavuttomalle ohjeet, miten se taikina vaivataan.

Vierailija
11/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kaksi litran taikinaa perätysten samana päivänä jos todella pitää suuri määrä saada pullaa.

Leipuri siis minä joka töissä tekee neljästä litrasta taikinapläjäyksen kerralla. Siihen otan mieluusti toisen käsiparin ylöslyöntivaiheessa mukaan. Sitten aihiot kohotuskaappiin tai pikemminkin huoneeseen. Pintakäsittely kohotuksen jälkeen ja paistoon pinnavaunulla jossa on paljon peltejä kooltaan 40 x 60 cm. Siellä ne sitten pyörii paiston ajan.

Tehokasta eikö totta.

Vierailija
12/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 1 litra on jo paljon. ½ litraa normaali.

Vierailija
13/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina jättitaikinan, ettei tarvi leipoa niin usein. Väännän kerralla pari kanelipitkoa, pari tavallista, muutaman pellillisen korvapuusteja ja samoin voipullia.

Vierailija
14/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten koskaan 2 litran, kun se on jotenkin niin laiskan oloista.

Vierailija
15/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole leiponut pitkään aikaan ja aina teen vain puolenlitran, koska mies syö aika kaiken makean jos sitä jostain löytyy. Eikä muuten ole mikään lihava, syö silti kuin hevonen. Rahan tuhlausta leipoa sille yhtään mitään!

Vierailija
16/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti pullaan kuin kerran vuodessa ja silloinkin puolen litran taikinan. Leipää leivon kyllä aika usein, mutta sitäkin vain litran taikina.

t. viiden litran ehdottelija ;)

Vierailija
17/33 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaiset ihmiset ovat herkkuperseitä, eivätkä omaa ollenkaan itsekuria, ketkä leipoo 2 litran pullataikinan.

:)

Vierailija
18/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullataikina on jo iso

Vierailija
19/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haah, isot tädit.

Vierailija
20/33 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leivotaan aina se 1/2l taikina, pakastimeen ei mahdu kerralla paljoa ja väkisin syöminenkään ei ole hyvä vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän