Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko jos syö pääasiallisesti vain keittoja?

Vierailija
12.01.2022 |

Muutama lämmin keitto-ateria päivässä.
Lisäksi kananmunaa, raejuustoa tai pari leipäsiivua.
Ei muuta syömistä.

Hernekeitto, jauhelihakeitto, juures-sosekeitto pinaattikeitto, kanakeitto, kaalikeitto..
Sellaisia mietin tuleville viikoille.

Edullista ja ylipaino toivon mukaan lähtee laskusuuntaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti. Riippuu tietysti keitosta. Itse aloittelin karppauksella, mutta en kestä sitä kun ei saa syödä tarpeeksi vihanneksia. Siirryin normi ruokavalioon, jossa lihaa ja kalaa haudutettuna, keitettynä tai vähässä rasvassa paistettuna ja paljon juureksia ja vihanneksia, perunoiden sijasta rasvatonta raejuustoa  tms. Ja sitten löysin uuden herkun, K-menu sokeriton mustikkakeitto on hyvää. Sitä menee purkillinen päivässä

Karppauksessa syödään nimenomaan paljon kasviksia. Mitähän olet mahtanut itse syödä?

Vaihdoit sitten karppauksen keinoruokaan.

22/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossu on keitoista paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keiton sisällöstä. Paljon kasviksia! Ei kovia rasvoja jne.

Vierailija
24/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä paljon kyseisessä keitossa on kaloreita ja paljon sitä syö.

Vierailija
25/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön vhh-ruokavalion mukaisesti ja laihdun vaikka nimenomaan syön rasvaista ruokaa.

Mä en voi kolestrolin takia syödä. Diabetesriski 👎

Rasva ei vaikuta kolesteroliin huonontavasti. Eikä aiheuta diabetesta. Sokeri sen sijaan tekee noi molemmat.

Vierailija
26/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut soppaa koko päivän, mutten ole käynyt vaa'alla. Opettajani lyseossa (silloin ennen oli lyseoita) sanoi minulle: " Sinut on tiedoilla punnittu ja kevyeksi havaittu", joten kait olen edelleenkin kevyt?

Vierailija
27/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan kuulostaa tosi hyvältä ruokavaliolta.

Laihtumiselta ei pidä odottaa koskaan nopeita tuloksia, sillä se on pitkän ajan urakka.

Ja kyllä se väkisinkin laihtuminen alkaa, jos muuttaa radikaalisti ruokavalioa.

Eli jättää pois kaiken sen "ylimääräisen" mitä aikaisemmin syönyt.

Keitot ovat erittäin hyviä, mikäli ne vaan pitävät nälän.  Huonon rasvan osuutta kannattaa vähentää jo terveydellisistä syistä, sillä jatkuva runsas rasvan syönti saattaa lopulta aiheuttaa rasvamaksan,

huolimatta siitä, että on hoikka.

Vaikka niitä kevytuotteita erikoisesti tällä palstalla ivataan ja haukutaan, niin kyllä se on yksi osa painon pudotusta.  Esimerkiksi kun siirtyy täysrasvaisesta juustosta vaikkapa Kadett-juuston tai Polar-juuston 5 %:n versioon, silläkin on jo suuri merkitys, että mitä sen aamiasen täysjyvä ruisleivän palasen tai paahtoleivän päälle pistää.  Kevyt viilit käyvät ja rasvattomat raejuustot riittävät hyvin proteiinin saantiin. 

Tekemällä suurimman osan ruuasta itse saa kaikkein laihduttavinta ja myös terveellisintä ruokaa.

Porkkankeitto maistuu tosi hyvältä myös ilman kermaa ja muita lisäkkeitä, myös ilman suolaa, kun maustaa sen mausteilla joista pitää.  Kaalikeitto  "kuureina" on tunnettu laihdutusruoka, sen tulokset ovat kuitenkin kyseenalaisia pysyvässä laihdutuksessa, sillä kukaan ei kestä kaalikeittoa jokapäiväisenä ruokana jatkuvasti.

Itse jouduin laihduttamaan sairastuttuani vakavammin.

En alunperinkään lähtenyt millekään pikalaihdutus tielle, vaan tein täydellisen ruokaremontin.

Paino alkoi pudota hitaasti, mutta varmasti.  Vuoden aikana laihduin uudella ruokavaliolla 18 kg.

Jatkettuani terveellisempää ruokavalio, laihduin vielä lisää.

Tällä hetkellä olen normaali painoinen ja paino pysynyt.  Se on parantunut myös kaikkia sairauteni mittausarvoja.  Ne ovat alentuneet.  Liikunnan osuutta pitäisi vielä lisätä, tiedän sen.

Sillä kohtuu rasittava liikunta parantaa kestävyyttä ja vointia esimerkiksi vakavaan leikkauksiin joutuvilla ihmisillä.

Ydin juttu on aina se,  että painon pudotukseen täytyy olla tosi suuri motivaatio, että sen jaksaa ja kykenee tekemään.

Ja mikä on sen suurempi motiivi, kuin se, että vakava sairaus ei enää pahenisi, ja voisi olla ja elää ja toimia suurin piirtein samoin, kuin kaikki täysin terveet ihmiset.

Ohjeita löytyy netistä näihin asiohin valtavasti, ongelma noissa on vain se, että siellä on niin usein vain pikalaihdutuskuureja  ja tiettyjen suuntien ruokasuosituksia.

Onneksi itse uskoin ja noudatin aivan virallisia ohjeita, ja siitä oli se hyöty, että pudotettu paino ei koskaan tullut takaisin, eivätkä mitkään rasva, kolesteroli, sokeri-tai suola-arvot koskaan heitteleet mihinkään suuntaan.

Zemppiä kaikille painonpudottajille!

Keinotekoinen kevytruoka ei ketään laihduta.

Vierailija
28/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soppaan ei laita kermaa, smetanaa, koskenlaskijaa tai kookosmaitoa eikä mutusta leipää lisäkdi niin kyllä laihtuu.

Keittoannoksessa on vain 200-300 kcal

Vierailija
29/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat 4 vrk. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan välttää oikein rasvaisia kuten juustokeitto, niin eiköhän se laske. Itseltä tippui aikanaan vuodessa liki 10kg samanlaisella. Vaihdoin vain päivän lämpimän lounaan keittoon+salaattiin. Keitolla pysyy nälkä pitkään poissa mutta kaloreita tuli vähemmän ja paino tippui suorastaan vaivattomasti.

Rasvattomaa keittoa syömällä nälkä on jatkuva. Ei taatusti laihdu.

Rasvatonta keittoa saa syödä ihan kokoajan aina kun tuntee nälkää se alkaa helpottaa 4 vrk jälkeen.

Rasvaista keittoa EI TARVITSE syödä kaiken aikaa, joten painokin putoaa.

Vierailija
30/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos soppaan ei laita kermaa, smetanaa, koskenlaskijaa tai kookosmaitoa eikä mutusta leipää lisäkdi niin kyllä laihtuu.

Keittoannoksessa on vain 200-300 kcal

Rasvaton ruoka ei laihduta.

Vierailija
31/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumiselta ei pidä odottaa koskaan nopeita tuloksia, sillä se on pitkän ajan urakka.

Keitot ovat erittäin hyviä, mikäli ne vaan pitävät nälän.  Huonon rasvan osuutta kannattaa vähentää jo terveydellisistä syistä, sillä jatkuva runsas rasvan syönti saattaa lopulta aiheuttaa rasvamaksan,

Vaikka niitä kevytuotteita erikoisesti tällä palstalla ivataan ja haukutaan, niin kyllä se on yksi osa painon pudotusta.  Esimerkiksi kun siirtyy täysrasvaisesta juustosta vaikkapa Kadett-juuston tai Polar-juuston 5 %:n versioon, silläkin on jo suuri merkitys, että mitä sen aamiasen täysjyvä ruisleivän palasen tai paahtoleivän päälle pistää.  Kevyt viilit käyvät ja rasvattomat raejuustot riittävät hyvin proteiinin saantiin. 

Tekemällä suurimman osan ruuasta itse saa kaikkein laihduttavinta ja myös terveellisintä ruokaa.

Porkkankeitto maistuu tosi hyvältä myös ilman kermaa ja muita lisäkkeitä, myös ilman suolaa, kun maustaa sen mausteilla joista pitää.  Kaalikeitto  "kuureina" on tunnettu laihdutusruoka, sen tulokset ovat kuitenkin kyseenalaisia pysyvässä laihdutuksessa, sillä kukaan ei kestä kaalikeittoa jokapäiväisenä ruokana jatkuvasti.

En alunperinkään lähtenyt millekään pikalaihdutus tielle, vaan tein täydellisen ruokaremontin.

Paino alkoi pudota hitaasti, mutta varmasti.  Vuoden aikana laihduin uudella ruokavaliolla 18 kg.

Tällä hetkellä olen normaali painoinen ja paino pysynyt.  Se on parantunut myös kaikkia sairauteni mittausarvoja.  Ne ovat alentuneet.  Liikunnan osuutta pitäisi vielä lisätä, tiedän sen.

Sillä kohtuu rasittava liikunta parantaa kestävyyttä ja vointia esimerkiksi vakavaan leikkauksiin joutuvilla ihmisillä.

Ydin juttu on aina se,  että painon pudotukseen täytyy olla tosi suuri motivaatio, että sen jaksaa ja kykenee tekemään.

Ja mikä on sen suurempi motiivi, kuin se, että vakava sairaus ei enää pahenisi, ja voisi olla ja elää ja toimia suurin piirtein samoin, kuin kaikki täysin terveet ihmiset.

Ohjeita löytyy netistä näihin asiohin valtavasti, ongelma noissa on vain se, että siellä on niin usein vain pikalaihdutuskuureja  ja tiettyjen suuntien ruokasuosituksia.

Onneksi itse uskoin ja noudatin aivan virallisia ohjeita, ja siitä oli se hyöty, että pudotettu paino ei koskaan tullut takaisin, eivätkä mitkään rasva, kolesteroli, sokeri-tai suola-arvot koskaan heitteleet mihinkään suuntaan.

Mikään ei laihduta jos sitä syö liikaa. Vähärasvaisessa ruuassa on vähemmän kaloreita, jolloin sitä voi syödä enemmän, tulet kylläiseksi nopeammin ja helpommin mutta syödyt kalorit jäävät vähäisemmiksi. Toki tämäkään ei auta jos sitä kevyempää ruokaa ahdetaan niin suuret määrät että kalorirajat paukkuu.

Vierailija
32/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei laihduta jos sitä syö liikaa. Vähärasvaisessa ruuassa on vähemmän kaloreita, jolloin sitä voi syödä enemmän, tulet kylläiseksi nopeammin ja helpommin mutta syödyt kalorit jäävät vähäisemmiksi. Toki tämäkään ei auta jos sitä kevyempää ruokaa ahdetaan niin suuret määrät että kalorirajat paukkuu.

Vähärasvaista ruokaa syö helposti yli tarpeen. Rasvaa syömällä ruokamäärä pysyy luonnostaan kohtuudessa. Paino putoaa.

Ei pidä kytätä vain kaloreita.

Vierailija
33/35 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt jotain pekoni-kermakeittoa, niin paino ei taatusti laske.

Ja mikä tuo "muutama" keitto tuossa aloituksessa on? Eikö yleensä syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä?

Rasvaisella keitolla nimenomaan laihtuu.

Joo, en tajua näitä vähärasvahihhuleita. Olen laihtunut 30 kg heinäkuusta ja itse vaihdoin maidon punaiseen, margariinin voihin ja juuston täysirasvaiseen.

Vierailija
34/35 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain! Aina kun paino meinaa alkaa juhlapyhien tai kesäloman jälkeen pompahtaa vaihdan päivän lämpimät ruuat hetkeksi ruokaisaan salaattiin missä saattaa olla ihan vaikka pastaakin seassa, ja toisella aterialla syön jotain keittoa esimerkiksi juustokermaan tehtyä kasviskeittoa, makkarakeittoa tai kaalikeittoa. 1-5kg saan aina näin pudotettua vaivatta. Toki tämä vaatii sen, että päivän muut ateriat ovat suht. terveellisiä.

Vierailija
35/35 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenee syömään vain normaalin kokoisia annoksia, niin voi syödä aika monipuolisesti ja laihtua (hitaampi laihduttumaninen on pysyvämpää laatua, kuin pikakuurit) silti. Pienempään ruokalautaseen vaihtaminen on yllättävän hyvä keino, koska ihminen syö myös silmillään ja annos näyttää suuremmalta, kun lautaanen on täysi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi