Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranteiden ja reisien voimattomuus, fibromyalgiaa?

Vierailija
07.05.2015 |

Mulla on tosi paljon erilaisia oireita ja odotan aikaa sisätautilääkärille. Perusverikokeissa ei ole mitään hälyyttävää näkynyt. Pääkin kuvattiin yhdessä vaiheessa. Viimesten viikkojen ja päivien aikana voimattomuus on ollut ihan karseeta. Miten sen nyt sanoisi. Ranteita ihan kuin pakottaisi voimattomuuden lisäksi ja reidet on ihan kuin maitohapoilla pienestäkin liikkumisesta. Sellaista "sisäistä" tärinää tuntuu reisissä ja pohkeissakin. Sairastelujeni takia kuntoni on kyllä pudonnut ihan alas ja lihaksetkin ovat todennäköisesti surkastuneet. Oireet voivat toki johtua ihan näistäkin seikoista? Mutta ihmetyttää vain kun tuntemukset muuttuvat päivän aikana laidasta laitaan ja saattaa joinakin päivinä olla helpompaakin. Ja sitten seuraavana aamuna ei meinaa jaksaa sängystä nousta kun tuntuu että kroppa painaa tuhat kiloa :( Vaikka olisinkin omasta mielestäni nukkunut suht hyvin. Särkyjäkin on vaihtelevasti ympäri kehoa.

Joskus vuosia sitten lääkäri puhui minulle fibrosta kun mulla oli paljon kipuja joihin ei löytynyt selvää syytä. Osaisiko joku kertoa että voisiko tämä kamala voimaton olo liittyä siihen vai mistä voisi olla kyse? Tämä kirjoittaminenkin tuntuu vaikealta :( Vasen käsi on erityisen väsynyt. Tänään on pahempi päivä. Kiitos jos joku vastaisi. Alan olla aika epätoivoinen...

Unohtu vielä sellainen asia että voisiko jumissa olevat niska/selkälihakset tehdä tämmöistä? Kun mulla on ollut öisin toisen käden puutumista ja kramppeja pohkeissa? Vai onkohan mun pää vain sekoamassa... Kun yleislääkäri jo vähän sellaistakin vihjaili kun ei keksinyt että mikä voisi olla vialla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....

Vierailija
2/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapas syömään b-vitamiinia. Mullakin oli ihme pistelyä/puutumista/voimattomuutta jotka hävisivät parissa viikossa vitamiinin aloituksesta. Myös magnesiumia kannattaa ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle tehty enmg-tutkimus? Jos ei, voisi olla aiheellista.

Vierailija
4/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgian oireet voi vaidella henkilöittäin paljonkin. Mulla fibro on lähinnä jalkojen ja käsien nivelissä tuntuvaa viiltävää kipua, joka on niin kovaa joskus, että saatan olla nukkumatta pitkiäkin aikoja... Ja mitkään särkylääkkeet ei auta. Väsymyshän kuuluu myös fibron tyypillisiin oireisiin, mutta tuo tuntemus lihasten surkastumisesta ei kuulosta tutulta, ainakaan en ole kuullut muiltakaan fibropotilailta lihasten surkastumisesta. Mutta edelleen, ei ole yhtä oikeaa taudinkuvaa. Sanoisin tässä vaiheessa, että odota rauhassa lääkäriaikaa. :) Sitten vasta eteenpäin...

Vierailija
5/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole ALS, kamala tauti.

Vierailija
6/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin just niska- ja selkäjumit aiheuttaa tuota käsien voimattomuutta. Jumissa oleva alaselkä vaikuttaa reisiinkin. Tosin oon itsekin fyysisesti ihan surkeassa kunnossa...

Vierailija
7/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis lihakseni ovat todennäköisesti surkastuneet sen vuoksi kun olen sairastellut niin paljon viimeisten 5 kuukauden aikana. En ole jaksanut taikka pystynyt liikkumaan normaalisti. Tärkeitä vitamiinejakin on mahdollisesti jäänyt saamatta.

Olen huomannut myös sen että kun yritän liikkua niin tulen siitä aika sairaaksi. Kolotuksia ja sitä totaalista väsymystä tulee koko kroppaan. Vaikka vain kävelisin pienen matkan niin se voimattomuus iskee myös käsiini :( Ja olo on vielä seuraavanakin päivänä kurja. Ja usein heti aamusta kun silmäni avaan. Päivällä olo voi olla sitten siedettävämpi ja iltaa kohden taas pahentua. Voisiko pelkästään romahtanut kunto tehdä näin ikävän olon elimistööni? Koskaan en ole vielä näin huonossa kunnossa fyysisesti ollut. Ei ole kokemusta...

ap

Vierailija
8/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa. Enmg-tutkimus on tehty vajaa vuosi sitten toiseen käteeni kun jotain rannekanavan auhtautta etittiin ja olkapäävaivaa selviteltiin. Silloin ei mitään ihmeempää löydetty. Tosin silloin ei näitä oireita ollut. Mieheni on ihan varma että kärsin jostain puutoksesta taikka kuntoni on vain niin huono ja siitä oireeni johtuvat?

Vierailija
9/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään mitään ajatuksia...

Vierailija
10/11 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyskö fibroa sairastavia linjoilta?