Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja 2kk vauvan yösyöttämisestä..

Vierailija
07.05.2015 |

Onko ihan "pakko pakko pakko" vauvaa yösyöttää kun nukkuu niin hyvin ja ei ilmoita nälkäänsä? Illalla annetaan korviketta 90ml ja öisin jos on tullut nälkä niin saa tissiä. Tätä asiaa olen pähkäillyt neuvolassa ja ystävien kanssa ja neuvolassa (jota kyllä kuuntelen tarkasti) sanoivat että 3-4h välein syötetään... kuitenkin ne kuuluisat käyrät näyttää hyvältä ja normaalilta. Kertokaa nyt tälle mammalle mikä on oikein ja väärin..(ja huomasittekin varmaan että esikoinen kyseessä :))

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole hyvin kasvavia vauvoja herättänyt yöllä syömään jos eivät ole itse heränneet. Kannattaa nukkua kun voi, myöhemmin uni voi huonontua.

Vierailija
2/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nukkua vain. Alkuun herätin 4h välein, mutta koska vauva kasvoi hyvin, päätin antaa nukkua. Noin kahdeksan tunnin pätkiä nukkui silloin. Nyt vauva on 9kk, eikä puhettakaan että nukkuisi yöt kokonaan, kaiholla muistelen tuota vaihetta.... Onnea vauvasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä herätä vauvaa yöllä syömään! Sulle on siunaantunut hyväuninen vauva, nauti tästä onnesta!!! T. Vauvan äiti, joka heräili 10 kertaa yössä 2kk ikäisenä

Vierailija
4/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nukkuin 0-3 kk iässä välillä 6,5 h putkiakin enkä todellakaan herätellyt syömään yöllä. Söi sitten aamulla aina antaumuksella. Anna nukkua ja nauti niistä unista!!! 

Nyt 4,5 kk iässä poika ruennut syömään öisinkin parin tunnin välein (oppimassa konttaamaan, kuluttaa paljon energiaa päivällä), joten kaipaan niitä pitkiä yöunia...

Vierailija
5/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en herättelisi 2 kk ikäistä vauvaa enää. 2 viikkoinen olisi eri asia :)

Vierailija
6/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:53"]Älä herätä vauvaa yöllä syömään! Sulle on siunaantunut hyväuninen vauva, nauti tästä onnesta!!! T. Vauvan äiti, joka heräili 10 kertaa yössä 2kk ikäisenä
[/quote]

Siis äiti, jonka 2kk ikäinen vauvan heräili 10 kertaa yössä. Nyt Onneksi 1,5 vuoden ikäinen vauva herää vain kerran yössä

Vierailija
7/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään herätetä syömään, vaan annetaan nukkua. Nauti itsekin hyvistä yöunista. Pienipainoinen vastasyntynyt on asia erikseen. Terv terkka

Vierailija
8/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen nukkui jo synnärillä 6 tunnin yöune ja 3 viikon ikäisenä 6-8 tuntia, eikä koskaan käsketty herättämään. Eli mä en kyllä herättäis syömään.

Vierailija
9/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskonen ja pienipainoinen erikseen, meillä nukkui 2viikon ikäisestä täydet yöt. Nyt 4,5kk ja 14-16h öitä nukkuu. Eli ei ole pakkopakkopakko. 

Vierailija
10/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät jos herää itkemään ja vaatii ruokaa (ei rauhoitu pian ilman syöttöä). Tietenkään et herätä syömään. Aiva vastasyntyneitä herätetään kunnes ovat saavuttaneet syntymäpainonsa.

Vierailija
11/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä painoinen vauva ja millä raskausviikoilla syntynyt?

Vierailija
12/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa saa herättää kesken unien. Anna nukkua vaan.

Vierailija
13/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli 2kk neuvola ja painoa oli 4,8kg eli ihan hyvin on kasvanut ja syntyi 2pv yli lasketun. Kyllä mä taidan "uskaltaa" vauvan vain nukkua niin pitkään kuin haluaa :) Ihmettelen vain neuvolan oppia 3-4h syötöistä ja itseänikin harmittaa toisen herättely/röyhtäyttäminen/uudelleen nukuttaminen. Maalaisjärkeäkin voisin käyttää, mutta niin sitä vain on esikoisen kohdalla tietämätön. (ap)

Vierailija
14/14 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva ei herää itsekseen yöllä älä herätä.unet tässä vaiheessa on tärkeämpi jos hän ei syö yöllä pitäisikö väkisin syöttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi