Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatädin raivoa

Vierailija
07.05.2015 |

Kyllä tänään taas töissä otti monesti päähän, kun idiootit ei osaa toimia kunnolla.
.
Laitetaan tavaroita toistensa päälle niin, että et saa niitä mitenkään fiksusti siitä kasasta otettua ilman, että joku lasipurkki vyöryy syliin ja kolisee matkalla niin, että hirvittää. Sitten vielä valitetaan, että ei saa riehua niiden tavaroiden kanssa, vaikka ne on itse kasattu päin persettä siihen. Sama jos lasit kaatuvat, kun hihna liikahtaa eteenpäin.
.
Seisotaan tumput suorina kassan vieressä, kun tavaroita skannataan, eikä tehdä elettäkään niiden pakkaamiseksi. Hihna on jo niin täynnä, että sinne ei saa lisää tavaraa ja siinä vaan seistä toljotetaan vieressä pankkikortti ojossa.
.
Hihnan päähän jäädään munimaan ja näpyttelemään tekstaria, vaikka olisi syytä saada ne rojut kasseihin ja vauhdilla. Kyllä se Whatsapp voi odottaa sen minuutin, kun survot tavarasi kasseihin ja annat seuraavalle asiakkaalle tilaa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]itse olen pistänyt merkille että kaupoissa yli puolet kassoista seisoo tyhjänpanttina vuodesta toiseen.Vaikka olisi kuinka paljon asiakkaita,niin kaupassa on yleensä vain 3-4 kassaa auki.Onko kassaneideistä pulaa vai miksi yli puolet kassoista yleensä on aina kiinni.Palkatkaa lisää väkeä niin jonot lyhenee,ja asiakkaat saavat pakata kaikessa rauhassa eikä kenelläkään ole mitään kiirettä.Turha se on kitistä kun kaupassa on vain yksi kassa auki ja jono on kilometrin pituinen.
[/quote]
Olen tästä ihan samaa mieltä! Meitä on aivan liian vähän töissä, mutta lisää ei anneta vuoroja tai palkata henkilökuntaa, kun yritetään säästää.
-ap

Vierailija
2/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]itse olen pistänyt merkille että kaupoissa yli puolet kassoista seisoo tyhjänpanttina vuodesta toiseen.Vaikka olisi kuinka paljon asiakkaita,niin kaupassa on yleensä vain 3-4 kassaa auki.Onko kassaneideistä pulaa vai miksi yli puolet kassoista yleensä on aina kiinni.Palkatkaa lisää väkeä niin jonot lyhenee,ja asiakkaat saavat pakata kaikessa rauhassa eikä kenelläkään ole mitään kiirettä.Turha se on kitistä kun kaupassa on vain yksi kassa auki ja jono on kilometrin pituinen.
[/quote]

ihmiset tulee kauppaan sykäyksittäin, esim. klo 15-17 voi olla kovat jonot ja sitten hiljenee niin että kassat saa pyöritellä peukaloitaan. Ja olisitko sinä valmis maksamaan lisääntyneet työvoimakulut tavaroiden hinnoissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla töissä ollessa tuli välillä niitä asiakkaita (usein suunnilleen keski-ikäisiä naisia), jotka ostivat sen kärryllisen ruokaa ja kassalla juurikin vaan seisoskelivat siinä maksupäätteellä odottelemassa. Sitten, kun koko se pirun pääty oli täynnä niitä kananmunakennoja ja muuta odottamassa liiskaantumista, alkoi valitus siitä kuinka minun takia menee ostokset pilalle ja lyttyyn. Kun ei voi itse mennä jo pakkaamaan niitä tavaroita pusseihin, että voisi vetää ne loputkin läpi...

Yleensä tapahtui vielä pahimpaan ruuhka-aikaan, kun takana on se parinkymmenen metrin jono odottelemassa. Siinä sai aina sen vartin verran odotuttaa ihmisiä lisää, että rouvat sai varovasti asetella ne tavaransa pusseihin.

Vierailija
4/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän näitä näihin juttuihin kyllästyneitä kassoja. Oon itse jo niin vittuuntunut myymälä- ja kassatyöhön isossa marketissa. Tiedän olevani ihan väärällä alalla tai ainakin väärässä liikkeessä, mutta jollain nää opiskelut täytyy maksaa. Takahuoneesta myymälään astuessani kiskon tekohymyn naamalle ja olen pirteä ja ystävällinen, tervehdin asiakkaita ja koitan suoriutua kaikesta vaikka kuinka vituttaa. Eihän se niiden asiakkaiden vika ole, että mun duuni on perseestä, mutta silti välillä ärsyttää se, että asiakas seisoo etsimänsä tuotteen vieressä ja kyselee mistä sen löytää tai kasaa ostoksensa hihnalle niin, että ne leviää ja hihnan toisessa päässä rutistuu.

Vierailija
5/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]itse olen pistänyt merkille että kaupoissa yli puolet kassoista seisoo tyhjänpanttina vuodesta toiseen.Vaikka olisi kuinka paljon asiakkaita,niin kaupassa on yleensä vain 3-4 kassaa auki.Onko kassaneideistä pulaa vai miksi yli puolet kassoista yleensä on aina kiinni.Palkatkaa lisää väkeä niin jonot lyhenee,ja asiakkaat saavat pakata kaikessa rauhassa eikä kenelläkään ole mitään kiirettä.Turha se on kitistä kun kaupassa on vain yksi kassa auki ja jono on kilometrin pituinen. [/quote] ihmiset tulee kauppaan sykäyksittäin, esim. klo 15-17 voi olla kovat jonot ja sitten hiljenee niin että kassat saa pyöritellä peukaloitaan. Ja olisitko sinä valmis maksamaan lisääntyneet työvoimakulut tavaroiden hinnoissa?

[/quote]

tiedätte mihin aikaan tulee ruuhkaa mutta silti pidätte auki vain ne 2-3 kassaa,ja loput 10 kassaa kiinni.Tavaroiden hinnoittelusta en tiedä mutta jos kassojen mukaan hinnoitellaan niin tavaran pitäisi siinä tapauksessa olla paljon halvempaa kuin mitä se nyt on.

Vierailija
6/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]itse olen pistänyt merkille että kaupoissa yli puolet kassoista seisoo tyhjänpanttina vuodesta toiseen.Vaikka olisi kuinka paljon asiakkaita,niin kaupassa on yleensä vain 3-4 kassaa auki.Onko kassaneideistä pulaa vai miksi yli puolet kassoista yleensä on aina kiinni.Palkatkaa lisää väkeä niin jonot lyhenee,ja asiakkaat saavat pakata kaikessa rauhassa eikä kenelläkään ole mitään kiirettä.Turha se on kitistä kun kaupassa on vain yksi kassa auki ja jono on kilometrin pituinen.
[/quote]
Olen tästä ihan samaa mieltä! Meitä on aivan liian vähän töissä, mutta lisää ei anneta vuoroja tai palkata henkilökuntaa, kun yritetään säästää.
-ap
[/quote]
Sama täällä. Tänään odotteli meidänkin vaatepuolella 3 konttia purkua, kun kukaan ei ehtinyt sinne asti. Hirveä ruuhka niin kaikki kassat käytössä ja osastolle jäi yksi tyyppi joka ei oikein voi sieltä kadota varastoon niin pitkäksi aikaa mitä vie kolmen kontin purku, hälytys ja hengarointi ja osaan vielä alelappujen kiinnitys. Lisää ei palkata vaan vanhojakin irtisanotaan.

Vierailija
7/22 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaas tämä yhden kerran vielä,ja kerrotaan ihmisille taustoilla sellaisesta paikasta kuin aasiakas.net

osalle,varsinkin palvelualan ammattilaiselle voi olla tuttukin paikka.Tänne voi myös kirjoittaa tuntemuksiaan aasiakkaista joita tuolla kaupoissa,turuilla ja toreilla pyöriskeleepi:

http://www.aasiakas.net/

Vierailija
8/22 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:46"]itse olen pistänyt merkille että kaupoissa yli puolet kassoista seisoo tyhjänpanttina vuodesta toiseen.Vaikka olisi kuinka paljon asiakkaita,niin kaupassa on yleensä vain 3-4 kassaa auki.Onko kassaneideistä pulaa vai miksi yli puolet kassoista yleensä on aina kiinni.Palkatkaa lisää väkeä niin jonot lyhenee,ja asiakkaat saavat pakata kaikessa rauhassa eikä kenelläkään ole mitään kiirettä.Turha se on kitistä kun kaupassa on vain yksi kassa auki ja jono on kilometrin pituinen. [/quote] ihmiset tulee kauppaan sykäyksittäin, esim. klo 15-17 voi olla kovat jonot ja sitten hiljenee niin että kassat saa pyöritellä peukaloitaan. Ja olisitko sinä valmis maksamaan lisääntyneet työvoimakulut tavaroiden hinnoissa?

[/quote]

tiedätte mihin aikaan tulee ruuhkaa mutta silti pidätte auki vain ne 2-3 kassaa,ja loput 10 kassaa kiinni.Tavaroiden hinnoittelusta en tiedä mutta jos kassojen mukaan hinnoitellaan niin tavaran pitäisi siinä tapauksessa olla paljon halvempaa kuin mitä se nyt on.
[/quote]

Olet kyllä todella tyhmä ja vajaa jos kuvittelet että tavallisella kassatädillä on mitään vaikutusvaltaa siihen kuinka paljon kassoja on auki tai kuinka paljon tavarat maksaa!

Vierailija
9/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samoja juttuja on itselläkin tullut vastaan. Kyllähän ne siinä hetkessä aiheuttavat turhautumista, kun muuten sujuvasti mennyt päivä alkaa tökkiä ja nämä haaveilijat haittaavat seuraavia asiakkaita. Mutta en mä sitä asiakkaille näytä, vaikka saankin heidän puhinansa ja hermoilut niskoilleni, kun taas on niin kamalat jonot ja kauhean hidasta ja mitä vielä. Itse tiedän, että se ei ole syytäni, jos joku ei osaa toimia muita huomioiden ja nopeasti. Ymmärrän siis turhautumisesi, tosin toivon että ap oli kirjoittanut tämän hieman kärjistäen..?

Vierailija
10/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:09"]Jos kerran näet hihnalla lasipurkkeja/laseja joiden tiedät kilisevän niin mikset huikkaa asiakkaalle että antaa ne ensin sinulle käteen että voit pistää ne valmiiksi sivuun?

Jos hihna on niin täynnä ettet siihen enää tavaraa saa, mikset kysy asiakkaalta että "voinko pakata nämä valmiiksi sinulle pussiin, hihnalle ei mahdu enempää)". Ja sitten laitat liiat tavarat valmiiksi pussiin.

Jos näet asiakkaan kuppaavan pakkaamisen kanssa niin mikset rupattele ja pahoittele mukavasti sille seuraavalle asiakkaalle kun hän joutuu odottelemaan?

Terkuin kassantäti.
[/quote]

Sanoinko jossain kohti, etten tekisi noin? Saa ne silti ärsyttää, kun muut asiakkaat mulkoilevat minua jonossa ja pitävät hitaana idioottina, vaikka oikeasti olenkin vain pakkaamassa jonkun haaveilijan tavaroita.

Vierailija
11/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:09"]Jos kerran näet hihnalla lasipurkkeja/laseja joiden tiedät kilisevän niin mikset huikkaa asiakkaalle että antaa ne ensin sinulle käteen että voit pistää ne valmiiksi sivuun?

Jos hihna on niin täynnä ettet siihen enää tavaraa saa, mikset kysy asiakkaalta että "voinko pakata nämä valmiiksi sinulle pussiin, hihnalle ei mahdu enempää)". Ja sitten laitat liiat tavarat valmiiksi pussiin.

Jos näet asiakkaan kuppaavan pakkaamisen kanssa niin mikset rupattele ja pahoittele mukavasti sille seuraavalle asiakkaalle kun hän joutuu odottelemaan?

Terkuin kassantäti.
[/quote]

Sanoinko jossain kohti, etten tekisi noin? Saa ne silti ärsyttää, kun muut asiakkaat mulkoilevat minua jonossa ja pitävät hitaana idioottina, vaikka oikeasti olenkin vain pakkaamassa jonkun haaveilijan tavaroita.
[/quote]

No jos ne kaatuilevat lasipurkit ärsyttävät ja vähän hitaampi asiakas saa veresi kiehumaan niin tuskimpa teet. :D En minä ainakaan ole ikinä saanut mitään mulkoilua kun palvelen ne muutkin asiakkaat perinpohjaisesti ruuhkasta huolimatta. Se hyvä palvelu saa yleensä asiakkaankin hyvälle tuulelle. Ja jos joku vähän tumpeloi, mitä siitä?

Vierailija
12/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle ihmiselle tekisi hyvää kokeilla kaupan kassalla oloa. Vois monen ap:tä kritisoineen palstalaisen mielipide muuttua. Vaikka asiakas oletkin niin silti käytöstavat ja muiden huomioon ottaminen kuuluvat normaaliin kanssakäymiseen. Se että on asiakas, ei oikeuta idioottimaiseen käytökseen. Ei koskaan!

Vierailija
13/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, I feel you! Noille samoille asioille pyöritellään työkavereiden kanssa silmiä joka vuoron päätteeksi ja kaikille ne aiheuttaa yhtä paljon ärsytystä! Ei meistä silti kukaan asiakkaalle sitä ärsytystä näytä, vaan kaikki palvellaan yhtä hyvin ja ystävällisesti. Saa sitä kuitenkin turhautua, kun en ehdi kissaa sanoa ja joku on jo tunkenut hihnan täyteen kananmunakekoja ja pilttipurkkeja päällekkäin ja kapulan nostaessa hihna nytkähtää juuri sopivasti. Kolina vaan käy, kun piltit ja munat lakoaa kuin Jokisen eväät pitkin kassahihnaa ja seuraavien asiakkaiden ostoksia :D Hyvällä tuurilla vielä tämä Pisan tornin rakentaja syyttää kassahenkilöä tumpeloinnista! Siinä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta kyllä siinä seuraavatkin asiakkaat antaa murhaavia katseita, kun viisi pilttipurkkia putoaa salaattien päälle ja murskaa ne.

Vierailija
14/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluan maksaa ensin,ja pakata sitten.Ärsyttää sellaiset ihmiset jotka survoo laukkuihinsa tavaraa hirveällä kiireellä ja sitten aletaan kesken sullomisen repimään maksukorttia takin taskusta,maksetaan tai ainakin yritetään maksaa se maksukone kun joka kerta ei suostu toimimaan,ja aikaa palaa muiden asiakkaiden ihmetyksen pikkuhiljaa kasvaessa.Mihin ihmisillä oikein on kiire eikö sitä voi pakata tavaroitaan kaikessa rauhassa ilman että siitä pitää tehdä joku hemmetin kilpailu asiakkaiden kesken.Itse tykkään pakata rauhallisesti niin että kaikki tavarat mahtuvat mukavasti kassiin,enkä niin että puolet tavaroista jää kasssista roikkumaan ulkopuolelle niin että putoilevat kasssista kun kävelee kaupasta pihalle.

Vierailija
15/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:34"]minä haluan maksaa ensin,ja pakata sitten.Ärsyttää sellaiset ihmiset jotka survoo laukkuihinsa tavaraa hirveällä kiireellä ja sitten aletaan kesken sullomisen repimään maksukorttia takin taskusta,maksetaan tai ainakin yritetään maksaa se maksukone kun joka kerta ei suostu toimimaan,ja aikaa palaa muiden asiakkaiden ihmetyksen pikkuhiljaa kasvaessa.Mihin ihmisillä oikein on kiire eikö sitä voi pakata tavaroitaan kaikessa rauhassa ilman että siitä pitää tehdä joku hemmetin kilpailu asiakkaiden kesken.Itse tykkään pakata rauhallisesti niin että kaikki tavarat mahtuvat mukavasti kassiin,enkä niin että puolet tavaroista jää kasssista roikkumaan ulkopuolelle niin että putoilevat kasssista kun kävelee kaupasta pihalle.
[/quote]

On eri asia pakata huolellisesti kuin jäädä maleksimaan täyden kassahihnan päätyyn puhelinta näpytellen.

-ap

Vierailija
16/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kassahenkilöt jotka eivät katso lainkaan silmiin.
Tuntuu hölmöltä tervehtiä, maksaa ja kiittää kun kassa katsoo koko ajan muualle.
Että kiitos ja hei vaan.

Vierailija
17/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen pistänyt merkille että kaupoissa yli puolet kassoista seisoo tyhjänpanttina vuodesta toiseen.Vaikka olisi kuinka paljon asiakkaita,niin kaupassa on yleensä vain 3-4 kassaa auki.Onko kassaneideistä pulaa vai miksi yli puolet kassoista yleensä on aina kiinni.Palkatkaa lisää väkeä niin jonot lyhenee,ja asiakkaat saavat pakata kaikessa rauhassa eikä kenelläkään ole mitään kiirettä.Turha se on kitistä kun kaupassa on vain yksi kassa auki ja jono on kilometrin pituinen.

Vierailija
18/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä minua eniten ärsyttää? Se että tulet kyrpä otassa töihin ja mieluiten vielä näytät sen asiakkaalle. Pipoa löysäämällä, tuo sun mainitsema ongelma ei edes ole ongelma.

T. Myymäläpäällikkö

Vierailija
19/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi välittömästi vaihtaa duunia, jos tällaiset pikkuasiat alkavat noin kovasti raivostuttamaan. Tietääkseni ei ole olemassa mitään lakia tai säännöstöä siitä miten kaupan kassalla tulee toimia. Sinun pitää ymmärtää, että kauppa on asiakasta varten, eikä asiakas kauppaa! Sinun pitää oppia myös se, että on erilaisia ihmisiä, omituisiakin, jotka eivät aina toimi kuten sinä haluasit. Työsi on asiakaspalvelutyö, ja pyydän, että teet työsi, etkä sälytä sitä asiakkaan tehtäväksi. Jos näyttää siltä, että asiakas ei toimi mieleiselläsi tavalla, niin auta häntä! Kaupan tehtävänä on auttaa ja opastaa asiakasta, ja palvella häntä joka käänteessä kunnioittavasti ja arvostavasti, NIIN MYÖS KAUPAN KASSALLA. 

Vierailija
20/22 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärällä alalla. En itse edes huomannut tuollaisia juttuja.

t. ex-kassa, joka rakasti työtään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme