Lopetin ajoissa meikkivoiteiden yms käytön :)
Kommentit (77)
Mikä teitä mammoja riivaa, kun pitää soimata täällä 17-vuotiasta nuorta? Tuliko jotenkin hyvä mieli? Menitte melko henkilökohtasuuksiin, kun naureskelette toisen tyylille ja haukutte erikoisuudentavottelijaksi. Teillä ei ainakaan naururyppyjä oo, eikä varmaan muutakaan kaunista olemuksessanne. Ellette laske meikkiä kauneudeksi.
Mä olen taas käyttänyt päivittäin meikkivoiteita, ja vielä tosi peittäviä rosacea-ihosairauden takia, 13-vuotiaasta asti ja nyt nelikymppisenä on vielä tosi hyvä ja ikäisekseni rypytön iho. En siis oikein jaksa uskoa meikkien ihoa vanhentavaan vaikutukseen.
19: no esimerkiksi se, ettei turhaan lappaa kroppaansa kemikaaleja, kun niitä ilmankin elää? Ja kun vauvapalstasta on kyse niin aika moni tänne kirjoittavista on äitejä, tutkimustulosten valossa muistaakseni Tanskassa suositellaan etteivät raskaanaolevat käytä mitään meikkejä, tuskinpa ne hiusten"hoito"tuotteet sen turvallisempia ovat. Eivät ole turvallisia myöskään imettäessä.
Ja ainakin itselläni hyvin tärkeä syy; voin senkin laittautumiselta säästyvän ajan tehdä jotain hyödyllisempää, vaikka lukea kirjaa lapsille.
Aikanaan tästä oli hääpalstalla kova vääntö, kun eräs morsian sanoi että on kauniimpi ilman meikkiä ja kaikki muut sanoivat että ei kannata olla, kevyt ehostus täytyy ainakin tehdä. Väittely jatkui niin kauan, kunnes tämä nuori tyttö laittoi hääkuvansa esille ja niinkutsutusti löi luun kurkkuun vastaväittelijöille. Oli todella kaunis ja nimenomaan ilman mitään meikkiä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:15"]Oon nyt 34 ja mua luullaan yleensä n. 20-vuotiaaksi, ryppyjä ei oo vielä yhtään.
[/quote]
Kai sä ymmärrät että tuo on jo loukkaus eikä kohteliaisuus jos 34-vuotiasta sanotaan parikymppisen näköiseksi?
[/quote]
Mä mietin ihan samaa. Minä olen 30 ja näen niin punaista kun luullaan jopa alle 20-vuotiaaksi. En todellakaan ota sitä kohteliaisuutena. Ja sitten tämä "ei sulla voi lapsia olla, oot ihan kakaran näköinen itsekkin" eikö ne tajua kuinka törkeää ja loukkaavaa tuollainen on? Ja tätä samaa kun kuuntelee vuodesta toiseen ei ole ihme että haistatan vitut portsareille kun kysyvät papereita tai kassatädille kaupassa.
[/quote]
Ahistaa ja loukkaa juu ihan varmasti... Mutta eipä hätää, muutama vuosi enää niin kukaan ei edes vilkaisemaan sua päin.
[/quote]
Ihan uskomatonta. Miksi se ei voisi ahdistaa tai loukata? Kyllä se voi. Ja meinasit että jos nyt näytän parikymppiseltä vanhenen muutamassa vuodessa niin ettei minua enää kukaan vilkaise? No toisaalta se olisi vaan positiivista. Odotan sitä aikaa innolla. :)
Siis ihan oikeastiko näin monella oma ulkonäkö ja epävarmuus omasta naamasta menee eläinten oikeuksien ja luonnon edelle? Öh.....
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:59"]
Siis ihan oikeastiko näin monella oma ulkonäkö ja epävarmuus omasta naamasta menee eläinten oikeuksien ja luonnon edelle? Öh.....
[/quote]
Öh... Kuule luonnonkosmetiikan ja eläimillä testaamattomien meikkien ja kosmetiikan valikoimat ovat laajemmat kuin koskaan historiassa.
Ja vaikea uskoa yhdenkään naisen elämän olevan niin hektistä ettei 5 min pikameikkiin olisi joka aamu aikaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:13"]Olen pakkeloinut kasvojani 12 vuotiaasta - olen nyt 52 vuotias, eikä kasvoissani ole yhtään ryppyä :) Tietämättäni olen kai meikkaamalla onnistunut suojautumaan auringon vanhentavalta vaikutukselta.
[/quote]
52-vuotias jolla ei rypyn ryppyä edes silmissä? En usko.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:08"]
Ei se oo ihme jos meikkaamattomia haukutaan ja niitä vasten hyökätään. Se johtuu nimittäin ainoastaan kateudesta, koska meikkaamattomat ovat joko a) luonnonkauniita ja hyväihoisia tai b) todella hyvän itsetunnon omaavia. Molemmat ovat hyvin kadehdittuja ominaisuuksia
[/quote]
c) Masentuneita tai muuten toivonsa menettäneitä, joita ei oma sisäinen tai ulkoinen hyvinvointi enää jaksa kiinnostaa
[/quote] Jos on pokkaa haukkua "c) masentuneita tai muuten toivonsa menettäneitä", saa luvan opetella ihmisyyttä. Lienee liikaa pyydetty tosin.
Itse olen käyttänyt meikkivoidetta 30 vuotta, en tupakoi, juon vettä kohtuullisesti, en ota aurinkoa, ihoni on todella nuorekas.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:46"]Minä en ole käyttänyt meikkiä ikinä :) Naamarasvoja yms kyllä sen vuoksi, mitä nro7 tuossa sanoikin, mutta en ylimääräistä meikkiä naamalla tukkimassa ihohuokosia yms.
N17
[/quote]
Tupakkaakaan en ole koskaan käyttänyt ja vettä menee pari litraa päivässä.
Menenkin tästä kiilottamaan sädekehääni :D Mutta hyvä ap, kun lopetit turhat meikit yms :)
N17
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:46"]Minä en ole käyttänyt meikkiä ikinä :) Naamarasvoja yms kyllä sen vuoksi, mitä nro7 tuossa sanoikin, mutta en ylimääräistä meikkiä naamalla tukkimassa ihohuokosia yms.
N17
[/quote]
Siis olet 17 v joka kehuu ettei käytä meikkiä? Tuu kertoon uudelleen 15 v päästä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:41"]Meikkivoide suojaa ihoa ainakin saasteisissa kaupunkioloissa ja myös auringolta. Että katsotaan sun ihon kuntoa sitten 20 vuoden jälkeen uudestaan. :D
[/quote]
Tämä! Itse käyttänyt meikkivoidetta niin kauan kuin muistan kesälläkin ja auringossa. Iho on sileä kuin vauvan peppu. Ikää tosin "vasta" 30 mutta kuitenkin. :) Meikki todellakin suojaa sitä kasvojen ihoa vaikka muuta väitetäänkin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:46"]Minä en ole käyttänyt meikkiä ikinä :) Naamarasvoja yms kyllä sen vuoksi, mitä nro7 tuossa sanoikin, mutta en ylimääräistä meikkiä naamalla tukkimassa ihohuokosia yms.
N17
[/quote]
Siis olet 17 v joka kehuu ettei käytä meikkiä? Tuu kertoon uudelleen 15 v päästä.
[/quote]
_Mitään_ meikkiä :) Oletko nähnyt nykynuoria? Jopa osa ihan kolmosluokkalaisista/nuoremmista meikkaa. En myöskään käytä mitään hiuslakkoja, suoristinrautaa yms, vaikken mikään hippi olekkaan.
N17
Sori mutta meikit ei aiheuta ryppyjä eikä iho-ongelmia. :D Anna mustaa valkosella jooko?
Ainut mistä voi tulla on että hankkii itselle sopimattomat tuotteet sekä että ei puhdista naamaa ennen ja jälkeen meikin. D:
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:28"]En halua vanhaa, rumaa ja ryppyistä ihoa.
[/quote] no voi hurja,kekara kakara
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:46"]Minä en ole käyttänyt meikkiä ikinä :) Naamarasvoja yms kyllä sen vuoksi, mitä nro7 tuossa sanoikin, mutta en ylimääräistä meikkiä naamalla tukkimassa ihohuokosia yms.
N17
[/quote]
[/quote]
_Mitään_ meikkiä :) Oletko nähnyt nykynuoria? Jopa osa ihan kolmosluokkalaisista/nuoremmista meikkaa. En myöskään käytä mitään hiuslakkoja, suoristinrautaa yms, vaikken mikään hippi olekkaan.
N17
[/quote]
Mikä meikittömyydessä ja hiusten laittamattomuudessa muka on niin hienoa ja
tavoiteltavaa? En käsitä. Kevyt ehostus pukee kaikkia. Hassua että joku pitää kehumisen arvoisena, ettei koskaan laita hiuksiaan tai meikkaa ollenkaan.
Muistatteko kun muutava vuosi sitten oli erittäin suosittua tehdä kurkuista itselleen naamiot :) auttoi kuulemma silmänympärys ihoon :) Minäpä kuulin uuden kikan nimittäin Vihreästä teestä tehty naamio!! Vihreässä teessä on tieteellisesti todistettu teho iholle! ja on myös mukavaa kun saa ensin keitettyä teetä itselleen ja sen jälkeen voit heittää lehdet vielä naamalle :D:D no vaikka ei olisi hyötyä niin ainakin oli hauskaa puuhaa+ niitä oli mukava sohvalla napsia siitä naamalta vielä suuhunkin :D toki kannattaa käyttää puhdasta vihreää teetä ilman mitään makeutusaineita. Kuulin tästä kikasta, kun tutustuin tampereella yritykseen nimeltä Chinesetea.fi olivat pojat sielä kertomassa omista tuotteistaan. Ovat kyllä hyvänmakuisia joten linkkaan tähän linkin heidän nettisivuilleen, jos jotain muuta huvittaisi lähteä tälläiseen hömpötykseen http://www.chinesetea.fi/vihrea-tee/