Miksi syöt mielialalääkkeitä? Mihin vaivaan?
Tutkimuksissa on todettu, etteivät mielialalääkkeet auta/paranna yhtään sen enempää oloa kuin sokeripilleri. Mitä mieltä? Miten mielen sairauksia pitäisi hoitaa? Pystyykö ihminen itse parantamaan itsensä? Miten? Miksi lähes joka vaivaan määrätään näitä lääkkeitä???
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:28"]Masennus.
N40
[/quote]
masennus ei ole oikea sairaus vaan omaa laskuutta ja saamattomuutta
Harvinaisen sairaita nuoria ihmisiä, 17? Olen 56-vuotias. Minulla on masennuksen lisäksi kahdeksan niveltulehdusta ja korkea verenpaine. Teen täysipäiväisesti töitä lääkkeiden avulla.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:34"]Jännetupen tulehdukseen. Tarkoitus on nostaa kipukynnystä, sillä en ole puoleen vuoteen kokenut hetkeä ilman kipua. [/quote] paskat oothan sä välillä nukkunut
[/quote]
Mistä tiedät?
Indikaatiolla BED. Auttanut psykoterapian rinnalla loistavasti. Kesällä aletaan hitaasti annosta vähentäen purkamaan lääkitys pois.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:28"]Masennus.
N40
[/quote]
masennus ei ole oikea sairaus vaan omaa laskuutta ja saamattomuutta
[/quote]Tuskin olen laiska. Opiskelen ja käyn töissä. Hoidan asiani. Voin silti olla keskivaikeasti/vaikeasti masentunut. N40
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:36"]Pahaan ahdistukseen, ilman lääkkeitä olen työkyvytön. Ahdistus on perua lapsuuden traumoista, sille on paha tehdä muuta kuin käydä traumaterapiassa, mutta en ole tarpeeksi hyväkuntoinen sitä varten vielä. Syön lisäksi neuroleptia tasaamaan mielialaa, poistamaan ahdistusta ja viemään pois vainoharhoja. [/quote] Olen hoitanut pahaa ahdistusta lääkkeittä. Ja on helpottanut.
[/quote]
Sitten varmaan ahdistuksesi ei ole ollut kovin pahaa, koska kuka tahansa aidosti ahdistushäiriöstä kärsivä tietää, että tarpeeksi pahassa tilanteessa mikään mindfulness-touhu tai jääpalojen kanssa pelleily ei auta tippaakaan, vaan lääke on ainoa, joka vie pois sitä ahdistusta. Minä olen ollut suljetulla hoidossa ahdistukseni takia, tiedän mistä puhun.
[/quote]
Tavallaan totta, muta lääkkeen ei tarvitse olla teollisesti valmistettu, se voi olla esim kasvi...kannabis tai mäkikuisma..
Migreeniin estolääkkeenä. Ei lääke paranna, auttaa pitämään kohtaukset poissa/vähentämään kohtausten määrää. Sama periaate kai masennuksessakin?
Mulla on lääkkeet juuri paniikkihäiriöstä johtuneeseen ahdistuneisuushäiriöön. Auttavat hyvin, ilman niitä en juuri pysty mihinkään.
Toistuva keskivaikea masennus. Olen syönyt ssri- lääkkeitä kolme vuotta.
Vaikea psykoottinen masennus ja ahdistuneisuushäiriö. Olin muutaman päivän syömättä lääkkeitä, josta seurauksena psykoosi.
En käytä lääkkeitä ja voin paremmin kuin koskaan, ihan oikeasta syystä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:36"]Pahaan ahdistukseen, ilman lääkkeitä olen työkyvytön. Ahdistus on perua lapsuuden traumoista, sille on paha tehdä muuta kuin käydä traumaterapiassa, mutta en ole tarpeeksi hyväkuntoinen sitä varten vielä. Syön lisäksi neuroleptia tasaamaan mielialaa, poistamaan ahdistusta ja viemään pois vainoharhoja. [/quote] Olen hoitanut pahaa ahdistusta lääkkeittä. Ja on helpottanut.
[/quote]
Sitten varmaan ahdistuksesi ei ole ollut kovin pahaa, koska kuka tahansa aidosti ahdistushäiriöstä kärsivä tietää, että tarpeeksi pahassa tilanteessa mikään mindfulness-touhu tai jääpalojen kanssa pelleily ei auta tippaakaan, vaan lääke on ainoa, joka vie pois sitä ahdistusta. Minä olen ollut suljetulla hoidossa ahdistukseni takia, tiedän mistä puhun.
[/quote]
Tavallaan totta, muta lääkkeen ei tarvitse olla teollisesti valmistettu, se voi olla esim kasvi...kannabis tai mäkikuisma..
[/quote]
Miksi miinuksia? Luonnosta löytyy parhaat lääkkeet.
On tarjottu esiintymisjännitykseeen, mutta mieluummin otan tilannekohtaisesti Propralin + Diapamin tai Xanorin.
Valdoxan ahdistukseen, pakkoajatuksiin ja unettomuuteen. Toimii. N27
Käyttekö te kaikki masentuneet ja ahdistuneet myös terapiassa/hoidatte muuten psyykettänne kuntoon?
Koska masennus ja ahdistus ei ole sellaisia sairauksia, joita ei voisi parantaa oikeastikin, mutta psyykelääkkeet sitä ei tee. Skitsofrenia, bipo jne. taas on asia erikseen.
Minulla on lääkitys pitkittyneeseen ja toistuvaan vakavaan masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Lääkkeen ansiosta olen toimintakykyinen, ilman sitä eristäydyn lopulta kotiini ja haluan vain nukkua. Aika hyvä hyöty minun mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:34"]Jännetupen tulehdukseen. Tarkoitus on nostaa kipukynnystä, sillä en ole puoleen vuoteen kokenut hetkeä ilman kipua. [/quote] paskat oothan sä välillä nukkunut
[/quote]
Mistä tiedät?
[/quote]
tajuatko sä että ihminen EI VOI VALVOA PUOLTA VUOTTA
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:36"]
Höpsis ap, tutkimuksissa on todettu, että serotoniinin takaisinestäjät parantavat masennusta yhtä hyvin kuin liikunta. Kaikille ei riittävän raju liikkuminen ole mahdollista.
[/quote] Mutta valitettavati ssri-lääkkeet ei toimi jos käyttää samalla alkoholia :( en kyllä tiedä missä se raja kulkee milloin loppuu teho. Moni valittaa ettei lääkkeet auta ja sen vuoksi juo masennukseen, ja masennus taas pahenee alkosta lääkkeiden jäädessä helisemään taustalle kun alko syö ne vähätkin omat serotoniinit mitä vielä ehkä on jäljellä. Sori ot.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:34"]Jännetupen tulehdukseen. Tarkoitus on nostaa kipukynnystä, sillä en ole puoleen vuoteen kokenut hetkeä ilman kipua.
[/quote]
paskat oothan sä välillä nukkunut