Jäätkö kököttämään bussissa toisen viereen
vaikka bussi olisi tyhjä lukuunottamatta sinua ja vieressäsi istuvaa?
Ihmettelen miksi ihmiset jäävät vaan paikalleen tapittamaan, vaikka bussi on täynnä tyhjiä penkkirivejä. On kai muka "epäkohteliasta" vaihtaa paikkaa tyhjälle penkkiriville, vaikka se ikkunapaikkalainen todennäköisesti toivoo, että vieressä oleva häipyisi, jotta mahtuisi esim. hengittämään kunnolla. Lisäksi tuntuu niin tyhmältä istua tyhjässä bussissa ahtaasti kylki kyljessä tuntemattoman kanssa. Viimeksi aamulla kävi näin, viereeni istui joku äijä joka vei puolet penkistäni ja survoi jatkuvasti kyynärpäällään käsivarteeni ja kylkeeni, ja jatkoi survomista vaikka bussissa ei ollut lisäksemme enää ketään muuta. Olisi vaihtanut paikkaa, jossa voi kaivella taskujaan rauhassa.
Seuraavaksi joku sanoo, että "maailmalla" kyllä kaikki istuvat toisten viereen tyhjässäkin bussissa ja iloisesti rupattelevat sitten menemään ihanaa kansainvälistä small talkia. Itsekin olen matkustellut ja huomannut päinvastoin, että suurkaupungeissa ihmiset kyllä vaihtavat vaan surutta paikkaa heti kun tyhjiä penkkirivejä vapautuu. Eikä kukaan todellakaan ala ruuhkabussissa small talkkaamaan.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:21"]
Onhan se epäkohteliasta. Tulisi itselleni mieleen, että jaahas tyyppi lähti vierestäni heti kun pystyi. Mahdan olla vastenmielinen.
[/quote]
Juuri näin! Ja tämähän on aivan eri asia kuin se, että puolityhjässä bussissa tunkee jonkun viereen. SE on outoa ja ärsyttävää.
Hahaa, mulle kävi just noin tänään eli viereen tulija vaihtoikin paikkaa. Eka ajatukseni oli haisenkohan pahalta, hieltä tai joltain :) Olin just ennen kiivennyt korkealle kalliolle :)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:32"]
Hyvä ketju. Olen säännöllisenä työmatkaajana usein ihmetellyt, että puolityhjässä bussissa aamulla töihin mennessä joku änkeää viereen istumaan, vaikka puolet paikoista on tyhjiä. On todella kiusallista kököttää vieraan ihmisen vieressä ahtaasti, lukien kännykästä henk.koht. asioita, vieraan ihmisen kököttäessä kyljessä kiinni. Toivon aina bussissa, että kukaan vieras ei tulisi istumaan viereeni.
[/quote]
Jos istut siinä lähellä ovia, niin voin kertoa että siinä käytäväpaikka on paras. Ja hyvä jos joku istuu ikkunaspaikalla, niin saa itse pitää varmasti sen käytäväpaikan.
Mä menen aina istumaan jonkun hemaisevan daamin viereen bussissa vaikka bussi olisi tyhjä.
Nimim tosiäijä
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:14"]
Mä menen aina istumaan jonkun hemaisevan daamin viereen bussissa vaikka bussi olisi tyhjä.
Nimim tosiäijä
[/quote]
Mä istun mielelläni komean miehen viereen. Olen ajatellut, että joku päivä avaan vielä suuni ja alan jutella sille. Ties mihin se johtaa!
t. sinkkunainen
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:21"]
Onhan se epäkohteliasta. Tulisi itselleni mieleen, että jaahas tyyppi lähti vierestäni heti kun pystyi. Mahdan olla vastenmielinen.
[/quote]
Joo. Tosin itse saattaisin siirtyä ihan siinä edessä tai takana olevalle penkille jos niissä olis vapaata. Niin paljon en viitsi kartella että siirtyisin toiselle puolelle bussia vapautuneelle paikalle.
Kyllä mä ainakin tuollaisessa tilanteessa vaihdan yleensä paikkaa jos siis istun käytävän puolella. Toivottavasti en ole loukannut ketään :D
Syynä lähinnä se, että bussilla kulkiessa mulla on yleensä mukana isohko laukku ja / tai kauppakassit, eli ihan molemminpuolisen mukavuuden vuoksi teen mielelläni tilaa sekä itselle että vieruskaverille.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:51"]Olen normaalipainoinen, mutta jostain syystä viereeni tulee usein istumaan isoja miehiä tai lihavia ihmisiä, ehkä juuri siksi että en vie paljon tilaa? Ei minua häiritse jos se viereen tulija pysyy omalla penkillään, mutta kun monesti näin ei ole, vaan tungetaan ihan kylki kylkeen kiinni ja survotaan sillä kyynärpäällä. Ja sit vituttaa, kun bussi tyhjenee, mutta toinen vaan kököttää siinä. ap
[/quote]
Tämä toisen penkille tunkeutuminen on niiin vastenmielistä. Lämpimällä säällä pääsee ihokontaktiin, hikiset reidet vastakkain. Tästä syystä puen lentokoneeseen aina pitkät housut. Ei voi vaihtaa paikkaa, ja matka on pitkä.
Pysykää pillerit omalla puolellanne! Jos ette mahdu teille varatulle istuimelle, seisokaa, tai roikottakaa osaa läskeistänne käytävän puolella.
Ap, ihan vähän helpottaa, jos tunkee laukkunsa ihrareiden ja omansa väliin.
Miksi pitäisi vaihtaa jatkuvasti paikkaa?
En jaksa vaihtaa paikkaa, vaikka mieleni tekisi. Mielummin jään ihan vittuillakseni sen ahdistuneen viereen kyhjöttämään.
Ei jaksa vaihtaa jos tiedän jääväni pois ihan pian. Mutta jos vieressä istuva ahdistaa, häntä voi pyytää nousemaan siksi aikaa kun itse vaihtaa paikkaa.
Teinien käytöstä tuollainen paikan vaihtaminen. En minä aikuinen ihminen viitsi siihen ryhtyä 15 minuutin bussimatkalla, vaikka ikkunapaikalla viihdynkin paremmin. Tuntisin itseni aivan ihmisiä kammoavaksi metsäläiseksi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:13"]
Ei jaksa vaihtaa jos tiedän jääväni pois ihan pian. Mutta jos vieressä istuva ahdistaa, häntä voi pyytää nousemaan siksi aikaa kun itse vaihtaa paikkaa.
[/quote]
Pitäisin ihmistä sekopäänä, jos hän pyytäisi minua siirtymään että voi itse siirtyä toiselle penkille.
Tietenkin istun koko matkan siinä mihin olen alunperin istunut. Tyhmää on vaihtaa paikkaa ilman syytä.
Onko aloittaja ylipainoinen jos ei mahdu hengittämään ellei ole molempia penkkejä omassa käytössä?
Hyvä ketju. Olen säännöllisenä työmatkaajana usein ihmetellyt, että puolityhjässä bussissa aamulla töihin mennessä joku änkeää viereen istumaan, vaikka puolet paikoista on tyhjiä. On todella kiusallista kököttää vieraan ihmisen vieressä ahtaasti, lukien kännykästä henk.koht. asioita, vieraan ihmisen kököttäessä kyljessä kiinni. Toivon aina bussissa, että kukaan vieras ei tulisi istumaan viereeni.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:13"]
[/quote]
Pitäisin ihmistä sekopäänä, jos hän pyytäisi minua siirtymään että voi itse siirtyä toiselle penkille.
[/quote]
Eiköhän tuo tarkoittanut, että hän istuu ikkunapaikalla ja siksi pyytää toista siirtymään. Vai haluatko, että hän alkaa vain änkeämään mitään sanomatta ohitsesi?
Olen normaalipainoinen, mutta jostain syystä viereeni tulee usein istumaan isoja miehiä tai lihavia ihmisiä, ehkä juuri siksi että en vie paljon tilaa? Ei minua häiritse jos se viereen tulija pysyy omalla penkillään, mutta kun monesti näin ei ole, vaan tungetaan ihan kylki kylkeen kiinni ja survotaan sillä kyynärpäällä. Ja sit vituttaa, kun bussi tyhjenee, mutta toinen vaan kököttää siinä. ap