Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisitte siitä, jos kumppaninne alkaisi seuraamaan random-tyyppiä igssä?

Vierailija
12.01.2022 |

Ja siis tällaisia vastakkaisen sukupuolen edustajan seuraamisia tulisi usempi lyhyenajan sisään? (Tiedät etteivät voi olla työkavereita tai muita tuttuja)

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, jos mieheni seuraisi jotain random naista ja asia harmittaisi minua, niin kysyisin suoraan kuka se on, enkä pihisisi salaa selän takana että siellä se mies nyt pettää. Toiseksi, instagram suosittelee usein random ihmisiä, jolla on jotain yhteisiä kavereita jne. Tiedän, että mieheni esim seuraa jotain ala-astetuttuja, vanhoja kesätyökavereita, serkkuja ja pikkuserkkuja jne, koska aina tietyin väliajoin jonkun kontaktin kautta nämä ilmestyvät suosituksiin ja joko mies tai vastapuoli alkaa seuraamaan. Itsekin seuraan random puolituttuja miehiä somessa, enkä todellakaan koe, että se olisi minkään kiinnostuksen ilmaisemista😅

Mieheni ei varmasti tiedä ketä kaikki nämä seuraamani miehet ovat tai mistä tunnen heidät, mutta jos hän alkaisi syyttelemään sen perusteella pettäjäksi, niin pitäisin kyllä aika simppelinä tapauksena.

Joten jos häiritsee, kysy ja keskustele. Ja aina ei tarvitse olettaa pahinta, etenkään siitä omasta rakkaasta. Jos suhteessa ei ole tuon verran luottoa niin aika tuhoon tuomitulta kuulostaa.

Samaa mieltä. Oma mies seuraa yhtä hieman kyseenalaista profiilia somessa, sellainen herutusbloggaaja. Kysyin kerran asiasta ja mies ilmoittikin, että hän on velipuolen eksä ja tuntevat sitä kautta. Olivat hyvää pataa suhteen aikana ja suhde velipuoleen loppui hyvissä merkeissä ja hekin ovat edelleen paljon tekemisissä, joten miksi gän ei seuraisi kaveria/tuttua vaan koska kuvat ovat tuollaisia? Kyllä ne heruttelijatkin ovat jonkun ihmisen normikavereita tai sukulaisia😁

En ymmärrä mikä pakko kaikkia tuttuja siellä on seurata, varsinkin jos heidän sisältönsä on kyseenalaista. Eikö sitä muuta kautta saa tarvittaessa yhteyden? Jos ei, ei taida kovin hyvästä tutusta edes olla kyse.

Mun on tosi vaikea kuvitella että alun alkaenkaan tutustuisin ihmiseen, jolla on jotain heruttelijoita lähipiirissä. Luultavasti se ihminen olisi sitten itsekin vähän sen tyylinen, ja se taas on minulle ehdoton ei.

Vierailija
42/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi naiset… Annatteko miestenne oikeasti tehdä mitä huvittaa siellä somessa?

Ja ei muka yhtään kiinnosta ketä seurailee ja kenen kanssa kenties alkaa siellä jutella?

Minä olen nuori nainen ja saan päivittäin viestejä ja seuraamispyyntöjä varatuilta miehiltä. Osa flirttaileekin viesteissä samantien. Ei kannata uskoa sokeasti parasta siitä kullannupustanne.

Voi voi nuori nainen, ei ole ikimaailmassa tullut mieleenikään sortua digitaaliseen väkivaltaan eli toisen ihmisen digikäyttäytymisen kyttäämiseen ja kontrollointiin. Olisi aika sairasta käyttää vapaa-aikansa siihen, että pyrkii selvittämään, mitä toinen tekee. En ihan heti keksi, miten se edes onnistuisi. Mistä tietäisin, jos puolisoni esimerkiksi mesettäisi jonkun kanssa (instaa hän ei tietääkseni käytä)?

Olemme molemmat täysin vapaita juttelemaan muiden kanssa, käyttämään somea kuten haluamme - usko tai älä, meillä on jopa tapana siirtyä puhumaan omia puheluitamme toiseen huoneeseen tai lämpimällä ilmalla pihalle.

Kasva aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, jos mieheni seuraisi jotain random naista ja asia harmittaisi minua, niin kysyisin suoraan kuka se on, enkä pihisisi salaa selän takana että siellä se mies nyt pettää. Toiseksi, instagram suosittelee usein random ihmisiä, jolla on jotain yhteisiä kavereita jne. Tiedän, että mieheni esim seuraa jotain ala-astetuttuja, vanhoja kesätyökavereita, serkkuja ja pikkuserkkuja jne, koska aina tietyin väliajoin jonkun kontaktin kautta nämä ilmestyvät suosituksiin ja joko mies tai vastapuoli alkaa seuraamaan. Itsekin seuraan random puolituttuja miehiä somessa, enkä todellakaan koe, että se olisi minkään kiinnostuksen ilmaisemista😅

Mieheni ei varmasti tiedä ketä kaikki nämä seuraamani miehet ovat tai mistä tunnen heidät, mutta jos hän alkaisi syyttelemään sen perusteella pettäjäksi, niin pitäisin kyllä aika simppelinä tapauksena.

Joten jos häiritsee, kysy ja keskustele. Ja aina ei tarvitse olettaa pahinta, etenkään siitä omasta rakkaasta. Jos suhteessa ei ole tuon verran luottoa niin aika tuhoon tuomitulta kuulostaa.

Samaa mieltä. Oma mies seuraa yhtä hieman kyseenalaista profiilia somessa, sellainen herutusbloggaaja. Kysyin kerran asiasta ja mies ilmoittikin, että hän on velipuolen eksä ja tuntevat sitä kautta. Olivat hyvää pataa suhteen aikana ja suhde velipuoleen loppui hyvissä merkeissä ja hekin ovat edelleen paljon tekemisissä, joten miksi gän ei seuraisi kaveria/tuttua vaan koska kuvat ovat tuollaisia? Kyllä ne heruttelijatkin ovat jonkun ihmisen normikavereita tai sukulaisia😁

En ymmärrä mikä pakko kaikkia tuttuja siellä on seurata, varsinkin jos heidän sisältönsä on kyseenalaista. Eikö sitä muuta kautta saa tarvittaessa yhteyden? Jos ei, ei taida kovin hyvästä tutusta edes olla kyse.

Mun on tosi vaikea kuvitella että alun alkaenkaan tutustuisin ihmiseen, jolla on jotain heruttelijoita lähipiirissä. Luultavasti se ihminen olisi sitten itsekin vähän sen tyylinen, ja se taas on minulle ehdoton ei.

Aika tuomitseva asenne. Itse katson usein erään nuoren naisen meikkivideoita ja hän on todella rento, hauska ja aito. Aito siis luonteeltaan, ulkonäön puolesta ei ihan ns. luonnonkaunis. IG:ssä hänellä on vain poseerauskuvia, niistä tuo persoonallisuus ei välity. Pointtina: ihmisiä hekin ovat, osa todella kiinostavia.

Vierailija
44/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (n) on itselläni kolme eri instatiliä, oikeastaan neljä mutta neljäs on tällä hetkellä täysin passiivinen, koska airbnb-toimintamme on toistaiseksi jäissä. Puolisoni ei tiedä niistä mistään. Tai saattaa tietää siitä, mikä on omalla nimelläni.

Minua ihan aidosti kiinnostaa: JOS puolisoni heittäytyisi mustikseksi, niin mistä hän näkisi, mitä tilejä minulla on (tilejäni ei ole linkitetty toisiinsa enkä mainosta niitä FB:ssä)? Ja jos hän ei edes näkisi tilejäni, niin miten hän voisi nähdä, keitä minä milläkin tilillä seuraan?

BTW, suurin osa seuraamistani ihmisistä/tahoista instassa on "random-tyyppejä" eli ihmisiä, joita en tunne. Kuten myös suurin osa minua seuraavista.

Vierailija
45/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin tapauksissa kuuluu vähän niinkun hyviin tapoihin. Mieheni sisko on tuollainen heruttelija. Kyllä sitä kyseltäisiin, että mikä on kunnet seuraa takaisin.

Kuvat voi sitten laittaa mutelle niin, ettei ne itselle näy jos häiritsee.

Ja aika rankkaa, jos olet sitä mieltä, että jos ihmisellä on heruttelijoita lähipiirissä, niin et tutustuisi edes heihin. Oikeastaan todella tuomitsevaa. Tuon alkuperäisen kommentoijan tilanteessa esim kyseessä oli miehen velipuolen eksä. Joten häneenkään et haluaisi tutustua, vaikka ei oikeastaan mitenkään liity heruttelijaan.

Vierailija
46/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni scrollaa instagramia vieressäni ja satun sivusilmällä näkemään jonkun hienon/kiinnostava kuvan hänen feedissään, niin saatan kysyä kuka tuo henkilö on joka on sen postannut. Sen enempää ei miehen somekäyttäytyminen kiinnosta.

Vierailija
47/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän seuraa, Itsekin seuraan random tyyppejä instassa.

Mitä siitä pitäisi miettiä? Olla mustis? Epäillä pettämistä?

Vierailija
48/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin sen, että esim deittailuvaiheessa tai ihan suhteen alussa voi käydä kurkkimassa ketä uusi miestuttavuus seuraa, ihan vaan saadakseen hänestä paremman kuvan. Mutta siinä vaiheessa kun oikeasti vakavasti jo seurustelee miehen kanssa niin pitää kyllä löytyä sen verran luottoa, ettei tarvitse kyttäillä toisen profiilia tai pahimmassa tapauksessa jokaista uutta seuraajaa.

Jos kokee, että tuollaiseen käytökseen on syytä, niin sitä luottamuspulaa ei kyllä somestalkkaamisella korjata vaan ihan aikuisten kesken keskustelemalla tai vaikka jopa psykologin sohvalla (yksin tai pariskuntana).

Vierailija
49/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin tapauksissa kuuluu vähän niinkun hyviin tapoihin. Mieheni sisko on tuollainen heruttelija. Kyllä sitä kyseltäisiin, että mikä on kunnet seuraa takaisin.

Ja aika rankkaa, jos olet sitä mieltä, että jos ihmisellä on heruttelijoita lähipiirissä, niin et tutustuisi edes heihin. Oikeastaan todella tuomitsevaa. Tuon alkuperäisen kommentoijan tilanteessa esim kyseessä oli miehen velipuolen eksä. Joten häneenkään et haluaisi tutustua, vaikka ei oikeastaan mitenkään liity heruttelijaan.

Mitä??? Minulle ei ole tullut pieneen mieleenikään seurata jotain ihmistä vain siksi, että hän seuraa minua ja/tai on tosielämästä tuttu. 90 % seurattavistani on _asioita_. Minulle vieraiden ihmisten postauksia liittyen harrastuksiini ja kiinnostuksen kohteisiini. Lisäksi seuraan muutamaa läheistä ihmistä, koska heilläkin on kiinnostavia matka-, puutarha- ruoka- ja käsityökuvia.

En seuraa ainuttakaan ihmistä nähdäkseni kuvia hänestä itsestään.

Vierailija
50/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni scrollaa instagramia vieressäni ja satun sivusilmällä näkemään jonkun hienon/kiinnostava kuvan hänen feedissään, niin saatan kysyä kuka tuo henkilö on joka on sen postannut. Sen enempää ei miehen somekäyttäytyminen kiinnosta.

Jotain ihan käsittämätöntä itselleni. Meillä ei ensinnäkään näplätä puhelinta silloin, kun vietetään aikaa yhdessä (eli ollaan vierekkäin) Toiseksi ei myöskään ole tapana kurkkia toisen puhelinta, jos hän sitä tarvitsee (esim. vastaa puhelimeen tai saa viestin).

Vierailija
51/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kaksi tiliä (toki mies tietää molemmista😁). Omalla tililläni seurasn kavereita ja ns. päivänvalon kestäviä tilejä, toinen on mun "guilty pleasure"-tili jolla seuraam tositv-julkkiksia, temppari-osallistujia, rappiolla olevia sometyrkkyjä jne, joita en ikimaailmassa kehtaisi seurata oikealla profiilillani. Olisihan se noloa, jos ihmiset tietäisivät minun (43-vuotias kahden lapsen äiti, onnellisesti naimisissa, korkeakoulutettu) rakastavan roskaohjelmia ja seuraavani puolet ikäistäni nuorempia sometyrkkyjä😂

Vierailija
52/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketä mieheni seuraa IG:ssä enkä aio tarkistaa.

Vierailija
53/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika yllättynyt jo siitä, että hän liittyisi ig:miin.

Vierailija
54/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 0is varmaan commuvesti.

Vierailija
55/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa joita seuraan Instassa ovat juurikin random tyyppejä ja vain muutamaa tuttua seuraan. Seuraan sellaisia, joilla on kiinnostavia kuvia omasta mielestäni. Facebookissa on kavereita, mutta en Instassa samalla tavalla. 

Vierailija
56/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain ihan käsittämätöntä itselleni. Meillä ei ensinnäkään näplätä puhelinta silloin, kun vietetään aikaa yhdessä (eli ollaan vierekkäin) Toiseksi ei myöskään ole tapana kurkkia toisen puhelinta, jos hän sitä tarvitsee (esim. vastaa puhelimeen tai saa viestin).

Me taas aina välillä vaikka katsoessamme leffaa sohvalla röhnöten saatetaan molemmat siinä samalla olla puhelimella. Eri asia tietenkin jos keskustelöaan tai aktiivisesti tehdään jotain yhdessä.

En minä myöskään tahallani olan yli toisen puhelinta kurki, mutta jos hän sitä siinä nenäni edessä pitää, niin en myöskään koe, että minun on katsottava poispäin vain jotta hän saisi scrollata instagramia "rauhassa". Selkeästi häntä ei häiritse, että näen kun kerta siinä naamani edessä sitä pitelee😁

Vierailija
57/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautuksena aiheeseen Instagram on mielenterveydelle haitallisin somealusta. Luin tästä vähän aikaa sitten artikkelin mutta en nyt löydä tähän hätään.

Vierailija
58/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä??? Minulle ei ole tullut pieneen mieleenikään seurata jotain ihmistä vain siksi, että hän seuraa minua ja/tai on tosielämästä tuttu. 90 % seurattavistani on _asioita_. Minulle vieraiden ihmisten postauksia liittyen harrastuksiini ja kiinnostuksen kohteisiini. Lisäksi seuraan muutamaa läheistä ihmistä, koska heilläkin on kiinnostavia matka-, puutarha- ruoka- ja käsityökuvia.

En seuraa ainuttakaan ihmistä nähdäkseni kuvia hänestä itsestään.

Meitä on monenlaisia ja se on ihan ok! Itse taas ei voisi vähempää kiinnostaa tuntemattomien postaukset, mutta mielelläni katselen tuttujen kuvia joita postaavat elämästään, lapsistaan, koiristaan jne.

Vierailija
59/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautuksena aiheeseen Instagram on mielenterveydelle haitallisin somealusta. Luin tästä vähän aikaa sitten artikkelin mutta en nyt löydä tähän hätään.

Juu, tutkimuksen mukaan alle 19-vuotiaille.

Vierailija
60/82 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun biseksuaali kumppani seuraa Twitterissä n. 3000 tyyppiä ja instassa 4000 rikki. Miten tästä eteenpäin? Pettääkö mua kaikkien kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi