Hallituspohja
Siis mikä tuo hallituspohjan valitseminen on? Eikö hallitukseen lähdekään ne jotka kansalaiset ovat äänestäneet?
T. Tietämätön
Kommentit (5)
Jaahas, mä käsitin tämän asian sitten ihan väärin. Luulin että Sipilä päättää ketkä oikeasti pääsevät hallitukseen :D mutta en ymmärrä miksi Stubb, Soini ja Sipilä vain pääsevät puhumaan, siksikö että ovat kolmen suurimman puolueen puheenjohtajia? Ja miksi esim. Ville Niinistö puhui pettymyksestään? Kuuntelin tv:ta hieman puolella korvalla.
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:30"]
Jaahas, mä käsitin tämän asian sitten ihan väärin. Luulin että Sipilä päättää ketkä oikeasti pääsevät hallitukseen :D mutta en ymmärrä miksi Stubb, Soini ja Sipilä vain pääsevät puhumaan, siksikö että ovat kolmen suurimman puolueen puheenjohtajia? Ja miksi esim. Ville Niinistö puhui pettymyksestään? Kuuntelin tv:ta hieman puolella korvalla. -ap
[/quote]keskusta, persut, kokoomus, ovat hallituksessa, ministerit valitaan myöhemmin.
Parasta on, että takiaishyysäripuolueet ovat oppositiossa:)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:30"]
Jaahas, mä käsitin tämän asian sitten ihan väärin. Luulin että Sipilä päättää ketkä oikeasti pääsevät hallitukseen :D mutta en ymmärrä miksi Stubb, Soini ja Sipilä vain pääsevät puhumaan, siksikö että ovat kolmen suurimman puolueen puheenjohtajia? Ja miksi esim. Ville Niinistö puhui pettymyksestään? Kuuntelin tv:ta hieman puolella korvalla. -ap
[/quote]
Olisit kuunnellut lähetyksen alusta saakka, siellä selitettiin kuviot aika hyvin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:30"]
[/quote]keskusta, persut, kokoomus, ovat hallituksessa, ministerit valitaan myöhemmin.
Parasta on, että takiaishyysäripuolueet ovat oppositiossa:)
[/quote]
Mun mielestä on aika huolestuttavaa että luonnonsuojelua ei hallituksen puolueet pidä kovinkaan tärkeänä. Vihreillä kyllä on vähän epärealistisiakin tavoitteita mutta luonnonsuojelua pidän sen verran tärkeänä (ja muidenkin tulisi pitää) että haluaisin vihreätkin hallitukseen.
Eduskuntaan valitut pitävät nyt ns. omat vaalit, joissa äänestävät pääministerin, talousministerin, liikuntaministerin jne.