Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linssileikkauksesta toipuminen

Vierailija
29.10.2025 |

Kokemuksia? Minulle tehtiin 6pvä sitten moniteholinssileikkaus, nyt vieläkin lähinäkö huonompi kuin lähtötilanne ja silmissä väreilee, johtuu kuulemma siitä kun linssi ei ole vielä kiinnittynyt. Pelkään ettei lähinäkö  tästä parane, kirjaimissa sellaista heijastusta tai varjoa. Kauanko teillä mennyt näön palautumiseen ja joa oli tuota väreilyä tai vilkkumista, kauanko kesti

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut mitään väreilyä jne. Näkö oli samanmoinen heti leikkauksen jälkeen. -1.5 vasemmassa silmässä, -3.25 lähtötilanne. 

Vierailija
2/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut mitään väreilyä jne. Näkö oli samanmoinen heti leikkauksen jälkeen. -1.5 vasemmassa silmässä, -3.25 lähtötilanne. 

Lääkäri lupaili lähemmäs nollaa :( Nyt on kalliita silmälaseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt eri lääkäreillä ja soitellut eri tahojen hoitajille saadakseni tietoa, mitä tapahtui. Miksi leikkaus meni noin. 

Järkevin vastaus oli, että silmänpohjassa on tilaa ja linssi on omaa mykiötä paljon ohuempi. 

Vierailija
4/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Minä näin heti samana iltana ilman laseja ilman mitään outoja tuntemuksia ja näkö on pysynyt hyvänä, leikkauksesta 4 vuotta. 

Vierailija
5/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri lupaili lähemmäs nollaa :( Nyt on kalliita silmälaseja.

Jälkikaihi tuli heti kuukauden päästä. 

Vierailija
6/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa paranee.

Etkö saanut leikanneelta lääkäriltä tietoja?

Vierailija
7/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta. Minä näin heti samana iltana ilman laseja ilman mitään outoja tuntemuksia ja näkö on pysynyt hyvänä, leikkauksesta 4 vuotta. 

Niin minustakin. Lääkäri ei vastannut, miksi ei halunnut nähdä edellisen leikkauksen papereita. Olivat lisänneet nettisivuille tekstin, että tuo paperit edellisistä toimenpiteistä. 

Vierailija
8/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt eri lääkäreillä ja soitellut eri tahojen hoitajille saadakseni tietoa, mitä tapahtui. Miksi leikkaus meni noin. 

Järkevin vastaus oli, että silmänpohjassa on tilaa ja linssi on omaa mykiötä paljon ohuempi. 

Helsingissä parhaat tiedot olen saanut Eiran sairaalasta ja Terveystalolta. Olen käynyt konsultoimassa toista kirurgiakin. 

Vierailija
9/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen kautta suosittelen Eiran sairaalaa. Heillä on päivystävä kaihinumerokin, josta olen saanut tietoa, vaikka Mehiläisessä leikattiin. Sieltä info oli vain, että silmät ovat kuivat. 

Vierailija
10/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen kautta suosittelen Eiran sairaalaa. Heillä on päivystävä kaihinumerokin, josta olen saanut tietoa, vaikka Mehiläisessä leikattiin. Sieltä info oli vain, että silmät ovat kuivat. 

Hoitaja kertoi auliisti ja kuunteli numerossa. Ensimmäinen puhelu kesti 20 minuuttia. On tuokin, että joutuu turvautumaan toisen terveysaseman palveluihin. 

Vierailija
11/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja kertoi auliisti ja kuunteli numerossa. Ensimmäinen puhelu kesti 20 minuuttia. On tuokin, että joutuu turvautumaan toisen terveysaseman palveluihin. 

Olin niin pettynyt leikkaustulokseen, että olin menossa uuteen operaatioon. Eiran sairaalasta sain asiallista tietoa, miksei kannata mennä. Ihan ajan kanssa kertoi. 

Miksiköhän Mehiläisessä ei kerrota potilaille yksityiskohtia? 

Vierailija
12/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika ylimielistä, ettei kerrota potilaalle tarpeeksi infoa. Mitä ollaan tekemässä ja mikä vaikuttaa mihinkin. 

Iso kiukku tuosta. Ja lääkärin lupailut, jotka meni aika pieleen. 

Vierailija
13/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö oli hyvä heti leikkauksen jälkeen.

Oletko tehnyt jälkihoidon kotona tippoineen ja puhdistuksineen oikein? Varonut ettei kasvojen pesussa mene vettä silmiin?

Vierailija
14/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että lian aikaista, pitää odottaa paranemista vielä =(

Vierailija
15/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olen. Toki minulla 15 vuotta sitten tehty prk laser leikkaus, ja sanottiin että voi tarvita tarkennus laaserin 6kk kuluttua, mutta ajattelin että ei näkö huonommaksi voi mennä ennen tuota tarkennuslasseria.

Vierailija
16/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut selvitä, tämä samahan on jo kauan tuota leikkaustaan seilttänyt. Ei täällä pystytä sitä tutkimaan, on vain hakeuduttava lääkärin puheille.

Vierailija
17/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut leikkasi HUS:in Ilvessalo ja näen nyt kaiken kolminkertaisena. Varokaa tätä "lääkäriä".

Vierailija
18/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia tuosta terkentavasta laseroinnista linssileikkauksen jäljeen?

Vierailija
19/19 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa papu- ja tofuleikkaukseen. Vähän jänskättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän