Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä OIKEASTI KESTÄVIÄ ja kivannäköisiä VAATTEITA?

Vierailija
12.01.2022 |

Onko vinkkejä mistä saisi ostettua vaatteita, joita ei tarvitse laittaa roskiin viimeistään viidennen pesukerran jälkeen?
Mielellään kohtuuhintaisia mutta halvalla ei hyvää saa niin kai tässä ale aikana voi vähän enemmän rahaa laittaa..

Eli miltä merkiltä saa varmasti kestäviä (nuorten) naisten vaatteita? Mielellään ei-suomalaisia merkkejä, en asu Suomessa niin hankala tilata suomikaupoista

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalivalinnoilla voi jonkun verran vaikuttaa. Halvat neuleet ovat hirveitä. Farkuissa ja housuissa kestävyyttä lisää jos seassa on polyesteriä. Urheilumerkkien takit paksulla päälliskankaalla yleensä kestävät jos vetoketju ei leviä. Samoin sekoitekankaiset paitapuserot kestävät kohtuu hyvin ( valitse siliävä kangas).

Miten tietää laadun esim perus t paidassa, joka on 100% puuvillaa? Miehen kaikki t paidat kestää vuosia ja ei nypläänny, värit on kirkkaat. Minun t paidat taas (myös 100% puuvillaa) kestää sen viisi pesukertaa. Miksi minun t paitani ovat niin paljon huonompia?

Naisten vaatteet on usein huonompaa laatua kuin miesten vastaavat. Siksi olen välillä tehnyt ostoksia miesten puolelta. Tälläkin hetkellä päällä miesten pusero koossa XS.

Sanoisin, että nykyään on vaikeaa, koska monellakaan merkillä kaikki vaatteet ei ole tasalaatuisia. Jotkut halpisvaatteet kestää vuosikausia menemättä miksikään, kun taas jotkin kalliit vaatteet kuluu ja hajoaa nopeasti.

Yksi juttu minkä itse tein oli, että vähensin vaatteiden tilaamista nettikaupoista, tai teen sitä hyvin valikoiden. Liian monta kertaa olen vastaanottanut vaatteita, joiden kankaat läpinäkyvän ohuita, vaikka kyseessä basic paita ei mikään seksiasu. Saumat huonosti viimeisteltyjä, langat repsottaa jne. Kaupasta ostaessa pystyy tunnustelemaan materiaalin ja tutkimaan ompeleet.

Vierailija
42/43 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen fakta on, että käsinpesu tekee ihmeitä. Ostin nuorena halpiskaupoista halvimpia mahdollisia t-paitoja työvaatteiksi ja halvimpia mahdollisia keinokuitumekkoja ja -toppeja vapaa-ajan vaatteiksi. Pesin kaikki olosuhteiden pakosta käsin ja kaikki säilyivät vuodesta toiseen (esim. 5 v jokaviikkoisessa käytössä) täysin uudenveroisina. Tärkeintä oli valita tahraamaton deodorantti, pahimpia merkkejä ei saanut millään jynssäyksellä käsin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaalivalinnoilla voi jonkun verran vaikuttaa. Halvat neuleet ovat hirveitä. Farkuissa ja housuissa kestävyyttä lisää jos seassa on polyesteriä. Urheilumerkkien takit paksulla päälliskankaalla yleensä kestävät jos vetoketju ei leviä. Samoin sekoitekankaiset paitapuserot kestävät kohtuu hyvin ( valitse siliävä kangas).

Miten tietää laadun esim perus t paidassa, joka on 100% puuvillaa? Miehen kaikki t paidat kestää vuosia ja ei nypläänny, värit on kirkkaat. Minun t paidat taas (myös 100% puuvillaa) kestää sen viisi pesukertaa. Miksi minun t paitani ovat niin paljon huonompia?

Sinulla on pimppi :(