Mihin on hävinnyt sokeri-Jaffa kaupoista?
Ja siis tuo greippiversio. Ei ollut Primassa, ei Citymarketissa. Haluaisin tehdä lonkeroa itse, mutta Olvin versio hirveä ja sokeriton-Jaffa ihan kamalaa litkua.
Kommentit (25)
Aspartaamiversiot jää hyllyyn, samaten rinnakkaisversiot
Kadonneet vyötäröihin ja kylkiin......
Itse huomasin saman, mutta kun testasin sitä sokeritonta greippi-Jaffaa ja siihen kylkeen giniä, niin ihan hyvältä se maistui, en huomannut eroa sokerilliseen.
Pepsiäkään ei saa enää pelkällä sokerilla. Meillä ei kenenkään kroppa kestä makeutusainetta, joten harmittaa. Pepsin 24-pack oli aina jemmassa ja siitä lapset saivat ne pikkupullonsa pitsailtoina. Meillä kun ei muuten limpparia kulu, niin pikkupulloissa oli kätevää ja Pepsi lempparia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sokeriversiot katoavat pikkuhiljaa. Tosin ne kevytversiot on todettu muutamassa tutkimuksessa haitallisemmiksi jopa lihomisen kannalta vaikkei kaloreita olekaan (saavat ihmisen syömään enemmän muuten). Kaipa tämä on joku terveystrendi tai jotain.
Todennäköisesti plaseboefekti eli lihomaan taipuvaiset korvaavat kalorittoman juoman energian lisämässyllä.
Ottaisin mieluummin sokeriruo'osta valmistetun limun kuin nuita sokerittomia hirveitä litkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sokeriversiot katoavat pikkuhiljaa. Tosin ne kevytversiot on todettu muutamassa tutkimuksessa haitallisemmiksi jopa lihomisen kannalta vaikkei kaloreita olekaan (saavat ihmisen syömään enemmän muuten). Kaipa tämä on joku terveystrendi tai jotain.
Todennäköisesti plaseboefekti eli lihomaan taipuvaiset korvaavat kalorittoman juoman energian lisämässyllä.
Tavallaan. Makean maistaminen saa elimistön odottamaan nopeaa energiaa, ja makeutusaineellisissa ei sitä olekaan. Silloin iskee hirveä nälkä. Ja tämä ei siis ole mitenkään tietoista, vaan ihan tutkimuksilla osoitettu. Oli siinä myös ihan fyysisiä vaikutuksia, mutta tää jäi päällimmäisenä mieleen.
Ei sokerikaan ole terveellistä, mutta se on haitallista eri tavalla kuin makeutusaineet.
Sinne samaan paikkaan mihin sokerillinen Sprite tai limelemon juomat. Olvi myy vielä sokerillista ja Pirkan limelemon on osittain sokeria.
Jaffaa ei ole saanut aikoihin minkään muotosena ilman sokrua. :(
Lonkero on törkyhintaista, mutta sitä on kiva tehdä itse. Esim. Laitilan Lime-limpparia ja vodkaa, kaikki jääkylmänä ja , ihan saman makuinen kuin se Hartwallin vihreä tölkki. Ginihän on siis maustettua vodkaa ja veikkaisin, että aika hennon makuista giniä itse alkuperäisessä tuotteessa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Osta Greippimehua ja kuplavettä?
Ei huono idea, yleensä sitä greippimehuakin saa metsästää...
No ei kyllä ole vodka + limelimsa lonkeron makuista! Oikea Gin on katsjanmarjoista tehty ja ”kitkerä” maultaan, toisin kuin tavallinen vodka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta Greippimehua ja kuplavettä?
Ei huono idea, yleensä sitä greippimehuakin saa metsästää...
Niinpä näyttääkin.
PIeni googlaus selvensi, että heikosti on. Joko verigreipin kanssa tai puutarhurin mixeissä. :(
MUTTA Tropicana grapefruit 0.9 l.. sanovat, että on 100% grapea, mutta silti se on kirkkaan keltaista.
Mä olen ymmärtänyt, että katajanmarja tuotiin giniin sen takia, että sillä peitettiin huonon viljan maku. Eli periaatteessa vodkaahan se tämäkin on, maustettua vaan.
Tästä knopista on aikaa, joten saattaa olla vanhaa tietoakin.
ohis
Sokerilliset juomat ovat kadonneet pikku hiljaa kaupan hyllyiltä sokeriveron takia, joka on Suomessa hyvin korkea muihin maihin verrattuna. Keinomakeutetut tuotteet voidaan valmistaa ilman ylimääräistä veroa siis.
Juoman pitää sisältää X määrä kemiallisia makeutusaineita , jotta valmistaja välttää sokeriveron.
Siksi meille juotetaan näitä kemikaalijuomia. Itse haen kaikki limonadit ja tiivistemehut Ruotsista, jossa ne maksavat murto-osan Suomen hinnoista. Makukin tulee pitkälti hedelmistä eikä esansseista.
Greippiä ei tosiaan tahdo löytyä myöskään mehuna. Rybb & Deckersin versio oli aikoinaan loistava.
Eikö laitilalla ole sokerillinen greippijaffa
Vierailija kirjoitti:
Pepsiäkään ei saa enää pelkällä sokerilla. Meillä ei kenenkään kroppa kestä makeutusainetta, joten harmittaa. Pepsin 24-pack oli aina jemmassa ja siitä lapset saivat ne pikkupullonsa pitsailtoina. Meillä kun ei muuten limpparia kulu, niin pikkupulloissa oli kätevää ja Pepsi lempparia.
Ei kestä makeutusaineita 😂😂😂😂” siitä lapset saivat ne pikkupullonsa pitsailtoina” Joita oli ilmeisesti 7 viikossa.