Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää julkinen terveyshuolto vauvaikäiselle

Vierailija
07.05.2015 |

4kk lapsemme on tällä hetkellä kortisoonin orja. Posket punoittavat ja hydrokortisoni auttaa vain tilapäisesti. Epäilemme allergiaa, mutta neuvolan lastenlääkäri ja hoitajat sanovat suurinpiirtein 'joillain lapsilla vaan on niin herkkä iho, katsotaan sitä ensi neuvolakäynnillä kuukauden päästä', vaikka sanoin useaan kertaan hieman hämmentyneenä ettei kortisooni tai mikään voide auta kunnolla!

Harmittaa, että päästin lääkärin kirjoittamaan reseptin ihosairauteen. Ajattelin hankkia lapsivakuutuksen, mutta ei siitä enää mitään hyötyä ole, ainakaan ihoon luultavasti...
Toivottavasti yksityislääkärin kulut eivät ole kovin suuret, vaikka olenkin valmis maksamaan löytääkseni helpotusta lapselleni. Aion varata ajan varmaan mehiläiseen piakkoin. Anteeksi avautumisesta, mutta on tuo julkinen puoli aivan per***stä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan ja sano, että kyllä nyt on saatava lähete. Jos ei onnistu, niin pyydä saada toisen lääkärin mielipide. Kyllä se voi olla allergiaa. Voisit tietenkin yrittää jättää lehmänmaidon pois omasta (jos imetät) ja lapsesi ruokavaliosta. Lehmämaito taitaa olla yleisin allergian aiheuttja varsinkin kun ihottuma on poskissa. Suosittelen vuohenmaitojuustoja ja kauramaitoa imettäjille. Eron huomaa parissa viikossa ja tiedät sitten ilman testejäkin, että onko allerginen. Auringonvalo ja kortisonivoide eivät sitten sovi yhteen! Protopic voidettahan ne voivat tarjota, jos lääkärin pakeille pääsette eikä kortisonia...

Vierailija
2/4 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet ilmeisesti itse viittä vaille valmis pediatri ja tiedät paremmin kuin lääkärit niin miksi et itse diagnosoi ja hoida lasta kuntoon? Varaa vain aika Mehiläiseen, ne varmasti innolla testaavat vauvasi mutta lopputulos saattaa olla silti sama: Joillain lapsilla on herkkä iho. Jos lapsi ei kärsi ihon kuivuudesta/atopiasta eikä oireile muuten niin ei sitä kortisoniakaan kannata lapseen läträtä kuin satunnaisina kuureina, vaikka vauvakuvat vähän kärsisivätkin. Jokaisen hysteerisen ensisynnyttäjän takia ei vain voi julkisella puolella teettää vauvoilla epävarmoja allergiatestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on vakuutusyhtiössä ja se kertoi että noita lapsivakuututampioita on paljon.

Ne ei vaan millään meinaa tajuta, että se vakuutus ei korvaa jo olemassaolevia sairauksia.

Vie tenava mehiläiseen, ei se maksa labroineen ku jotain pari tonnia.

Vierailija
4/4 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:51"]

Mun kaveri on vakuutusyhtiössä ja se kertoi että noita lapsivakuututampioita on paljon.

Ne ei vaan millään meinaa tajuta, että se vakuutus ei korvaa jo olemassaolevia sairauksia.

Vie tenava mehiläiseen, ei se maksa labroineen ku jotain pari tonnia.

[/quote]

Kyllä minä sen tiedän, siksi kirjoitinkin, että ei varmaan enää auta ihoon vakuutus. Olisi pitänyt hankkia heti syntymän jälkeen. ap