Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suositelkaa yksityistä lääkäriasemaa 4-D ultraan..

19.09.2006 |

kävin tänään rv 13+2 Jorvissa ultrassa, ja koska suvussamme on huuli-suulakihalkiota kysyin heti voiko huulihalkion nähdä tässä ultrassa, kuulemma ei voi, mutta kun sai erittäin hyvät kasvokuvat lapsesta, ja en voi olla näkemättä siinä vasemmalla puolen ylähuulesta nenään viirua, joka mielestäni näkyy aika selvästi, mieheni sanoo että voi olla pelkkä varjostuma, mutta itse olen niin hermopaskana, että pakko saada varmuus, ei huulihalkio maata kaada, meillä on ennestään lapsi jolla suulakihalkio, joten tiedän mitä sitten tulossa olisi, mutta seuraava ultra olisi vasta rakenneultra jossa kuulemma saattaisi näkyä jos on, mutta en kestä odottaa sinne asti,

eli minne kannattaisi pääkaupunkiseudulla mennä yksityiseen ultraan ja mitä mahtanee maksaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruno Cacciatoren vastaanotolla 4D ultrassa ja olen todella tyytyväinen käyntiin kaikin puolin, erinomaiset laitteet, asiantunteva ja sympaattinen lääkäri jne. Hintaa jäi KELA korvauksne jälkeen n 150€ ja saimme koko ultrakuvauksen dvd:nä ja ison kasan kuvia mukaan.

Meillä tosiaan kävi niin, että rv 19 rakenneultrassa vauvalla oli " kaikki kunnossa" ja kolmiuloitteiseen ultraan mentiin ihan muista syistä rv 23, jolloin selvisi että vauvalla on huulihalkio. Aika hyvin se näkyi itsellekin kolmiuloitteisessa ja lisäksi ultrattiin tavallisellakin ultralla, jossa Bruno tarkasteli hammaskaaren ja yläleuan rakennetta, hänestä ne näyttävät olevan ehjiä eli kyseessä vain huulihalio. 100% varmuutta emme tiedä, mutta ainakin olemme ehtineet nyt raskausaikana jollakin tasolla sopeutua tilanteeseen.

Rakenneultrassa kunnallisella puolella ei tosiaan välttämättä halkio näy eli jos haluat varmuuden niin supsittelen yksityisellä käyntiä, Brunon laitteissa ero kättärin normaaliultraan on kuin yö ja päivä, niin paljon selkeämpää kuvaa saimme.

Saimme lähetteen myös nkl:n sikiötutkimusyksikköön, jossa tehtiin samat ultraukset kolmiuloitteisella, mutta mielestäni sekin kuva oli rakeisempaa kuin Brunolla... hyvin kuitenkin selvän sai. Oletko muuten varma, ettette pääse sinne tutkimuksiin, koska edellisellä lapsellanne on halkio? Vaikkakin riski halkion uusiutumiseen on kohtalaisen pieni (4%) niin osinhan kyse on perinnöllisestä viasta ja siten saattaa päästä tutkimuksiin kunnallisella puolella, mikä tulee huomattavasti halvemmaksi koska ne tehdään pelkällä poliklinikkamaksulla.

Mayella rv 38

Vierailija
2/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo itse käynyt siellä kuin tavallisessa ultrassa pari kertaa, mutta mukava paikka ja henkilökunta. Eikä mikään törkeän hintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut hirveästi ystäviltäni kehuja tuosta Brunon(mielestäni just femedalla)tekemästä ultrasta. Mulla on myös kitalakihalkio(ei siis huuli), jonka takia on leikattu suuta pari kertaa 70-luvulla ja vimppa leikkaus v.-80. Ulospäin ei kukaan pystyisi halkiosta tietämään, eikä siitä ole koskaan ollut mitään haittaa itselleni. Hampaat tietty vinot, mutta HuSuKessa on niin huipputaitavat oikojat, jotka tekevät ihmeitä, joten hymy on nyt kuin pepsodent-mainoksesta:) Olisin päässyt myös plastikkakirurgiseen leikkaukseen(v2004 kun hampaita oiottiin uudelleen), jolloin yläleukaluuta olisi siirretty eteenpäin, mutta musta se olis menny jo pelkän esteettisyyden hoitoon ja kyllä tällä naamalla on vientiä riittänyt-joten miksi suotta;) Mulla on yksi lapsi (-96 synt), jolle ei halkio periytynyt ja nyt toista odotellaan maaliskuussa syntyväksi:) Ihan kiva tietää, et halkio voi näkyä rakenneultrassa. Täytyy pyytää kätilöä tutkimaan asiaa kun ultra on 3 viikon kuluttua.

Jaksuja teille raskauteenne:)

Lumi ja villikko 16+1

Vierailija
4/4 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tänään ajan 4D-ultraan Mehiläiseen Töölön lääkäriasemalle. Siellä on perinatologi Sirkka Liukkonen, joka tekee näitä samoja tutkimuksia kuin Bruno Cacciatore Femedassa ja Tapio Kurki Felicitaksessa.

Meillä tammikuussa syntyvän vauvan suun aluetta tarkasteltiin jo pyynnöstä Kätilöopiston rakenneultrassa elokuussa juuri tuon halkion varalta. Huulihalkiota ei vissiin ole tällä vauvalla, mutta suulakihalkiosta ei pystynyt sanomaan mitään. Sain kätilöltä lääkäriajan rv 30, jossa tarkastetaan suun alue tarkemmin sekä istukan sijainti.

Meidän nuoremmalla lapsella oli suulakihalkio syntyessään. Silloin se löytyi vasta synnytyssalissa " sormi-varvastarkastuksen" yhteydessä.

En jaksa odottaa tuota marraskuun alun kontrollia vaan päätimme tosiaan mennä myös yksityiselle ultraan. Tuossa 4D-ultrassa halkiot ainakin näkyy jos niitä on. Sinänsähän tuo halkio on melkeinpä kosmeettinen, korjattavissa oleva juttu. Ja meidän nyt 4v neidin elämään paljoa enää vaikuta. Vauva-aikana oli vaikeinta syöminen, kun kaikki tuli takasin nenän kautta. Leikkauksen jälkeen (9kk) elämä on ollut melkoisen normaalia.

Husukessa saa erinomaisen hoidon ja kontrollit ovat säännöllisesti!

t. Hermione ja rv 23+5