Tapaatteko isovanhempia/ muita iäkkäitä sukulaisia vai suojaatteko koronalta?
Omassa kaveripiirissä on kahta koulukuntaa: toiset ei ole tavanneet kuin ulkona kesällä ja puhelimessa viimeisen kahden vuoden ajan ja toiset taas tapaa suht normaalisti -yleensä sillä perusteella että isovanhemmat itse haluavat eivätkä halua elää eristyksessä-
Miten olette toimineet?
Kommentit (29)
Tavataan tottakai ihan normaalisti. Itse haluavat tavata ja sitä varten ovat ottaneet piikit. Kaikki tekevät yhtäläisesti pikatesteja niin nuoret kuin vanhat. He ajattelevat niin kuin itsekin ajattelen, ettei neljön seinän sisässä eristäytyminen ole mitään elämää.
Eiväthän ne isovanhemmat kai mitään aivottomia paketteja ole. Varmasti ihan itse osaavat sanoa, haluavatko tavata vai eivät. Osa ei varmasti halua riskeerata omaa terveyttään - etenkin jos on muutakin sairautta. Osalle etenkin hvväkuntoisista voi sitten olla tärkeämpää viettää aikaa lastenlasten kanssa, vaikka oliskin riski, että sairastuisi huonolla tuurilla vakavastikin. Mutta niin kauan kuin eivät ole holhouksen alaisia, lienevät kykeneväisiä ihan itse omasta puolestaan asian päättämään. Siihen ei tarvita lapsen, miniän, vävyn saati vauva-palstan kantaa.
Ollaan tavattu koko ajan ihan normaalisti.
Olen tavannut monisairasta vanhaa isääni heti tultuani ulkomailta. Molemmat olemme rokotettuja ja itse käyn testissä usein.
Vierailija kirjoitti:
Tapaamme
Mutta eivät kulje julkisilla eikä luuhaa ravintoloissa nyt
Entäs te? Suojaudutteko paremmin ajatellen mahdollisuutta heidän tapaamiseensa?
Ihan saan olla herran kukkarossa yksin.Kukaan ei perääni soittele ei kysele.Kun en ole siellä missä kaikki ovat F.B. Sen kautta sukuni , nuoretkin kaikki yleensäkkin kontaktit ,soitot ja viestit,kuvat.
Kyllä tavataan ihan normaalisti ja ollaan isovanhempien kanssa tästä yhtä mieltä.
Tuttavapiirissä on niitäkin jotka eivät ole tavanneet lähes kahteen vuoteen, se on pitkä aika lapsen elämässä.
Meidän on pakko tavata miehen iäkkäitä vanhempia joka viikko kun me hoidetaan kaikki heidän kauppa- ja apteekkiasiat sekä käytetään lääkärissä ym. Ollaan koko sakki rokotettuja.
Korona-ajan aluksi omat 70-v. vanhemmat olivat tosi tarkkoja, eikä nähty ollenkaan. Jo kesän korvilla heidän suhtautumisensa muuttui ja tavattiin ihan normaalisti ja lapsenlapset olivat hoidossa.
Sama myös nyt. Tavataan ihan normaalisti.
Tosin ennen koronaa mummi saattoi haluta lapset hoitoon, vaikka näillä olisi ollut nuhaa tai yskää, mutta nyt on kaikille itsestään selvää, että silloin pysytään omissa kodeissa. Eipä kyllä ole pitkään aikaan oltu kipeinäkään.