Laihdutin 26 kg, nyt ei ole rahaa hienoihin vaatteisiin
Olen ollut työttömänä kohta puoli vuotta ja laihtunut -26 kiloa. Nyt vanhat vaatteet rötköttää päällä, mutta tilillä on vain muutama satanen jäljellä pahan päivän varalle. Työttömyyskorvaukseni riittää vain juuri ja juuri ruokaan ja vuokraan. Rakastan laadukkaita ja uusia vaatteita, mutta kirppareilta en koskaan löydä omankokoisia saati tyylisiä vaatteita. Pitäisikö ottaa kulutusluotto vai saisiko esim. Ulkomailta tilattua halvempia laadukkaita renttuja? Mikä avuksi?
Kommentit (93)
Pakko olla provo, ei noin tyhmää ihmistä ole olemassakaan. Ihan kaikki loukkaa ihmisarvoa paitsi velaksi eläminen. :D
Ap taitaa olla Jari Sarasvuon lomautettu assistentti!
Kerro salaisuutesi? Miten laihduit?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:37"]Pakko olla provo, ei noin tyhmää ihmistä ole olemassakaan. Ihan kaikki loukkaa ihmisarvoa paitsi velaksi eläminen. :D
[/quote]
Se joka haukkuu toista tyhmäksi on sitä itse. - Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:40"]Ap taitaa olla Jari Sarasvuon lomautettu assistentti!
[/quote]
Ei kaukana, teen kyllä toimistotöitä taloushallinnon alalla (sitten kun taas töijin menen). - Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:37"]Pakko olla provo, ei noin tyhmää ihmistä ole olemassakaan. Ihan kaikki loukkaa ihmisarvoa paitsi velaksi eläminen. :D [/quote] Se joka haukkuu toista tyhmäksi on sitä itse. - Ap
[/quote]
Se joka haukkuu toista roskasakiksi on sitä itse.
Onneksi säästin kaikki vanhat vaatteet kun raskauden myötä lihoin 30 kiloa. Nyt kahdeksan vuoden jälkeen kun alan lähetelemään normaalia painoa kaivelen vain kaappeja. Sieltä löytyy lähes käyttämättömiä merkkivaatteita joihin ei nyt lapsen teon jälkeen olisi muutoin ollut enää varakaan.
Mä huomasin että mulla on vähän ylimääräistä. Mäkin oon työtön. Mut jos mä laihtuisin 26 kg, olisin 174/50 kg, vähänkö olisin luikku! Ei taitais onnistua ilman syömishäiriötä tai jotain kalvavaa sairautta.
Aiheeseen: itse olen ostanut kaikki vaatteeni kirppareilta. Luulen, ettet Ap osaa etsiä. Toisaalta ensin sanot että et löydä kirppareilta mitään, ja seuraavaksi, että et voi edes hajun takia mennä. Siinä en tosin voi auttaa - joko ryhdistäydyt, tai jäät paitsi. Kirpparilla voi uusia koko vaatevaraston noin neljälläkympillä, jos tietää, mihin mennä (UFF esim. törkeästi kalliimpi, kuin Fida tai Emmaus tai Kierrätyskeskus, nämä tässä järjestyksessä yhä halvempia, paitsi jos UFFissa on ne ns. laskevan hinnan päivät)
Työväenopiston tm. kursseilla voisit kenties muodistaa itsellesi sopiviksi myös vanhoja vaatteitasi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:40"]Kerro salaisuutesi? Miten laihduit?
[/quote]
Aloitin laihduttamisen suunnilleen viime syyskuussa, kun heräsin siihen, että selkä oli kipeä ylipainon vuoksi. Aloitin jokapäiväiset aamulenkit ennen aamupalaa. Jätin myös pois ihan kaikki herkut ruokavaliostani ja olen siirtynyt pääosin kasvisruokaan. Syön tasaisin väliajoin ja olen pitänyt kalorit koko ajan n. 1300-1700 pinnassa sekä juossut ja käynyt erilaisissa jumpissa 4-5 kertaa viikossa. Juon vettä vähintään 3 litraa päivässä ja syön paljon vitamiineja sekä vihreä tee -kapseleita, jotka tehostavat rasva-aineenvaihduntaa. Olen huomattavan paljon hoikempi ja kiinteämpi jo nyt, mutta lihasmassaa pitäisi hankkia seuraavaksi. Paljon muitakin asioita olen toki tehnyt paljon laskun eteen. - Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:37"]Pakko olla provo, ei noin tyhmää ihmistä ole olemassakaan. Ihan kaikki loukkaa ihmisarvoa paitsi velaksi eläminen. :D [/quote] Se joka haukkuu toista tyhmäksi on sitä itse. - Ap
[/quote]
Se joka haukkuu toista roskasakiksi on sitä itse.
[/quote]
Anteeksi. En ole roskasakkia eikä kukaan muukaan. Taisi tulla pieni lipsahdus. - Ap
Pienennä niitä isoja vaatteita pienemmiksi, toisin sanoen tuunaa ne uuteen uskoon ottamalla leveyttä niistä pois.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:49"]Onneksi säästin kaikki vanhat vaatteet kun raskauden myötä lihoin 30 kiloa. Nyt kahdeksan vuoden jälkeen kun alan lähetelemään normaalia painoa kaivelen vain kaappeja. Sieltä löytyy lähes käyttämättömiä merkkivaatteita joihin ei nyt lapsen teon jälkeen olisi muutoin ollut enää varakaan.
[/quote]
Varmasti hienoja vintage-vaatteita. Itsekin kyllä käytän vanhoja vaatteitani, jos ne ovat klassisia. Silti toisten vanhojen vaatteiden ostaminen on aina arvelluttavaa. Mietin, onko joku esimerkiksi pissannut tietyt housut tai hame päällään, tai jos niihin on jäänyt hiv-verta tai on luteita tms. Tykkään myös erittäin paljon seurata muotia ja tuhlaan melkein kaiken ylimääräisen juuri vaatteisiin. Siksikin talouteni on kuralla. Sikäli hassua, että minun pitäisi osata tällaiset asiat, mutta suutarin lapsella ei usein ole kenkiä. - Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:58"]FB-kirppareilta voi saada laadukkaitakin vaatteita halvalla. Sinne voi vaikka laittaa oman ilmoituksen, jossa kerrot minkä tyyppisiä vaatteita etsit ja mitä voisit maksaa. Jos ostaa alueellisesta kirppisryhmästä niin ei tule postikuluja, kun voi käydä hakemassa vaatteen ja työttömänähän sulla on aikaa siihen. Jos vaate ei käykään niin sen voi myydä eteenpäin.
Tosin tuo kirpparin haju kuvottaa -kommentti sai epäilemään että asut Porvoossa. Ikinä kuullut pesukoneesta? Yhteiskunnanko pitäisi sulle marimekot kustantaa?
[/quote]
Fb-kirpparit ovat vähän turhan leimaavia sosiaalisesti. Tulee kauhea häpeä, jos joku tuttu huomaisi että kuljen kenen tahansa rääsyissä. Kiva idea, mutta ei ikinä kiitos. - Ap
[/quote]
Kuulostat anopiltani, joka on erittäin pienituloinen ja elelee appeni siivellä täysin. Anopin mielestä on noloa kertoa ostaneensa vaatteita kirppikseltä. Hän on tosin kotoisin maalta ja asuu pikkukaupungissa. Vertailun vuoksi sanoisin, että esim. Helsingissä ei ole yleisesti ottaen mitään noloa kirppiksillä käymisessä, vaan se on jopa muotia.
AP on provo. Jos on noin paljon laihduttanut, mikä tahansa näyttää päällä hyvältä. Ap vastauksillaan provoilee lisää, no sekin laihduttaa, kun miettii ärsyttäviä vastauksia ;). Jos olet työttömänä, opettele ompelemaan, koneen voi lainatakin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:51"]Mä huomasin että mulla on vähän ylimääräistä. Mäkin oon työtön. Mut jos mä laihtuisin 26 kg, olisin 174/50 kg, vähänkö olisin luikku! Ei taitais onnistua ilman syömishäiriötä tai jotain kalvavaa sairautta.
Aiheeseen: itse olen ostanut kaikki vaatteeni kirppareilta. Luulen, ettet Ap osaa etsiä. Toisaalta ensin sanot että et löydä kirppareilta mitään, ja seuraavaksi, että et voi edes hajun takia mennä. Siinä en tosin voi auttaa - joko ryhdistäydyt, tai jäät paitsi. Kirpparilla voi uusia koko vaatevaraston noin neljälläkympillä, jos tietää, mihin mennä (UFF esim. törkeästi kalliimpi, kuin Fida tai Emmaus tai Kierrätyskeskus, nämä tässä järjestyksessä yhä halvempia, paitsi jos UFFissa on ne ns. laskevan hinnan päivät)
Työväenopiston tm. kursseilla voisit kenties muodistaa itsellesi sopiviksi myös vanhoja vaatteitasi.
[/quote]
Kyllä, osaan etsiä tarpeen tullen. Vielä en ole kuitenkaan niin alas vajonnut että UFF:n ryöstökapitalismia alkaisin tukemaan. Kiitos vinkistä. - Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:49"]Onneksi säästin kaikki vanhat vaatteet kun raskauden myötä lihoin 30 kiloa. Nyt kahdeksan vuoden jälkeen kun alan lähetelemään normaalia painoa kaivelen vain kaappeja. Sieltä löytyy lähes käyttämättömiä merkkivaatteita joihin ei nyt lapsen teon jälkeen olisi muutoin ollut enää varakaan.
[/quote]
Varmasti hienoja vintage-vaatteita. Itsekin kyllä käytän vanhoja vaatteitani, jos ne ovat klassisia. Silti toisten vanhojen vaatteiden ostaminen on aina arvelluttavaa. Mietin, onko joku esimerkiksi pissannut tietyt housut tai hame päällään, tai jos niihin on jäänyt hiv-verta tai on luteita tms. Tykkään myös erittäin paljon seurata muotia ja tuhlaan melkein kaiken ylimääräisen juuri vaatteisiin. Siksikin talouteni on kuralla. Sikäli hassua, että minun pitäisi osata tällaiset asiat, mutta suutarin lapsella ei usein ole kenkiä. - Ap
[/quote]
Sori, mutta kuulostat ärsyttävältä nirppanokalta. Jos olet pienituloinen tai työtön, niin sinun tulee elää varojesi mukaan tai sitten riutua veloissa. 
Tosin jos urheiluvermeet ja sporttihenkinen vaatetus kiinnostaa, niin tsekkaa sportsdirect.co.uk Siellä on merkkivaatteitakin todella reilulla alennuksella.
Vaikuttaa provolta.
Hyvälaatuinen käytetty ompelukone löytyy halvalla ompelukoneliikkeestä. Langat ja neulat eivät maksa mitään verrattuna edes yhteen laatuvaatteeseen. Kirpparikama lakkaa haisemasta kun sen pesee.
Väkisin väännettyä ongelmaa pukkaa.
T. Ap