Ostin sitten täysin vääränlaiset silmälasit itselleni
Kävin muutama viikko sitten näöntarkastuksessa ja kävi ilmi että lasit tarvitsen. Liikkeessä oli kiire, eikä asiakaspalvelijalla ollut aikaa sovitella kanssani kehyksiä. Jäin sitten yksin sovittelemaan ja valitsin aivan vääränlaiset lasit!
Oma moka, tietysti. Harmittaa. Nyt lasit saatuani huomasin että kulmakarvat jää täysin kehyksien alle, jopa tulevat hieman linssin sisäpuolelle. Kehykset jäävät liian ylös.
Maksoin 200€ oppirahoja. Harmi kun odotin laseja paljon ja nyt noita ei oikein kehtaisi edes käyttää.
Kommentit (19)
Onhan niissä palautusoikeus? Jos vasta ostettu ja alkuperäisessä kunnossa.
Ne saa vaihtaa jos ei miellytä. Monella silmälasiliikkeelle on joku 2kk tyytyväisyystakuu.
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.
Mitä väliä sen aspan mielipiteellä on, kun on makuasiasta kyse? Eihän me mitään muutakaan asioita ostella siksi että myyjä sanoo että nyt näyttää hyvältä. Tottakai ne sanoo niin, niiden hommiin kuuluu myydä sitä roinaa.
Todella harmillista. En tiedä, mistä liikkeestä ostit, mutta ainakin osassa on todella hyvä palautusoikeus, jos ei ole tyytyväinen. Itse ostin omani puolisentoistavuotta sitten mökkikuntani Synsamista, ja siellä tosiaan sopimusehdoissa oli, että jos en olekaan tyytyväinen laseihin jostain syystä (ei siis vain linssien osalta), saan ne parin kuukauden sisällä palauttaa ja vaihtaa. Kannattaa ehkä kysyä, onnistuisiko palautus sinunkin tapauksessasi, jos eivät ole ehtineet käytössä mitenkään kärsiä.
Muuten tosiaan on aina parempi, jos on joko ammattilainen tai edes oma makutuomari mukana, kun itse ei välttämättä osaa siinä sovitellessa ihan kaikkia asioita huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.
Mitä väliä sen aspan mielipiteellä on, kun on makuasiasta kyse? Eihän me mitään muutakaan asioita ostella siksi että myyjä sanoo että nyt näyttää hyvältä. Tottakai ne sanoo niin, niiden hommiin kuuluu myydä sitä roinaa.
Siinä taitaa olla ainoa ammattiryhmä joiden olen kuullut sanovan ihan suoraan mielipiteensä, eivätkä vain yritä miellyttää sitä asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.
Mitä väliä sen aspan mielipiteellä on, kun on makuasiasta kyse? Eihän me mitään muutakaan asioita ostella siksi että myyjä sanoo että nyt näyttää hyvältä. Tottakai ne sanoo niin, niiden hommiin kuuluu myydä sitä roinaa.
Ammattilainen osaa kiinnittää kokemuksella huomiota sellaisiinkin asioihin, mitä ei itse tule ajatelleeksi. Esim. esitellä kasvojen muotoon paremmin sopivia kehyksiä tai valita juurikin mallit, jotka eivät peitä kulmakarvoja tai istuvat tietyn mallisella nenällä paremmin valumatta. Näistä paremmin istuvista ja sopivista malleista voi sitten valita sen itselleen mieluisimman eli ei se myyjä siellä ole pakottamassa sinua jotain tiettyä mallia ottamaan, vaan auttamassa oikean tyylisten ja oikein istuvien vaihtoehtojen löytämisessä.
Minulla on mitä ilmeisimmin keskimääräistä kapeammat kasvot, minkä takia itsestäni on aina ollut vaikea löytää hyvin istuvia laseja. Kunnes nyt parilla viime kerralla ammattilainen on muutaman kehyksen sovittelun jälkeen todennut, että mennääs tuonne nuorisopuolelle, siellä on kapeampia kehyksiä. Toki valikoimakin on vähän vähäisempi, mutta kahdet viimeisimmät lasini ovat siis "lastenosastolta" ja olen ollut ihan älyttömän tyytyväinen ensimmäistä kertaa lasihistoriassani. Itselle ei olisi tullut mieleenkään lähteä lastenosastolle katselemaan, joten olisi jääneet hyvät lasit löytymättä. Nyt toki seuraavalla kerralla osaan itsekin, mutta silti kannattaa aina kysyä sitä toistakin mielipidettä, vaikkei sitä sitten uskoisikaan loppupelissä. Liika luotto omaan ylivertaiseen makuun saattaa sitten lopulta päättyä pettymykseen, kun on vähän aikaa peiliin katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.
Mitä väliä sen aspan mielipiteellä on, kun on makuasiasta kyse? Eihän me mitään muutakaan asioita ostella siksi että myyjä sanoo että nyt näyttää hyvältä. Tottakai ne sanoo niin, niiden hommiin kuuluu myydä sitä roinaa.
Myyjä osaa katsoa istuvuuden ja koon. Väri yms. ovat asiakkaan itse päätettävissä.
Oi! Empä tajunnutkaan että noissa olisi tyytyväisyystakuu! Taidan tosiaan mennä käymään liikkeessä niitä näyttämässä.
Aloin vasta jälkikäteen googlettelemaan millaiset lasien pitäisi olla, jotenkin tuli malli valittua vaan sen perusteella mikä olisi ”hieno” ja omaan tyyliin sopiva. Vähän tuntuu että lasten puolelta saattaisi omaankin päähän löytyä sopivammat..
Neuvoisin ap:a menemään nyt ensiksikin sinne samaan liikkeeseen, josta rillinsä hankki ja kysymään, voiko sankoja säätää niin, että ne istuisivat paremmin. Ja jos ei voi säätää, niin kysymään, voiko vaihtaa sangat paremmin istuviin. Tarvinneeko edes sanoa, mutta sanonpa kuitenkin: älä mene liikkeeseen kuin yleinen syyttäjä, vaan esitä asiasi kohteliaasti ja hyökkäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä palautusoikeus? Jos vasta ostettu ja alkuperäisessä kunnossa.
Ei ole, mittatilaustuote.
Varokaa niitä Derrikc-laseja niitä yhä koettavat optikot tuputtaa eikä ne sovi kuin pyöreäpäisille sedille.
Rohkeasti vain takaisin liikkeeseen vaihtamaan.
Jos laseissa ei ole vikaa, valitsit vaan mielestäsi rumat kehykset, niin kehtaisitko vaihtaa. Olet varmaan se joka tilaa postissa vaatteitta ja palauttaa- tiesitkö että nämä köyhien maiden lasten tekemät vaatteet menee palautuksen jälkeen kaatopaikalle jossa ne runtataan jätteiden joukkoon.
Kun mä halusin, kun mä en tykkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.
Mitä väliä sen aspan mielipiteellä on, kun on makuasiasta kyse? Eihän me mitään muutakaan asioita ostella siksi että myyjä sanoo että nyt näyttää hyvältä. Tottakai ne sanoo niin, niiden hommiin kuuluu myydä sitä roinaa.
Lasien istuvuus ei ole makuasia, eikä aina kannata valita sitä näteintä mallia, jos se ei vaan omaan naamaan istu. Esim. nämä nykyaikaiset isot linssit osuvat aika monella poskiin tai kulmakarvoihin ja sitten on jatkuvasti likaiset lasit, kun ihosta siirtyy rasvaa linsseihin. Poskiin tai nenään voi myös tulla isot painaumat.
Silmälasit on siitä kätevä myyntituote, että tarvitsija ne kuitenkin ostaa, ja valtaosa hyllyssä olevista kehyksistä on samanhintaisia, joten asiakkaalle voi oikeasti myydä sen hänen nassuunsa parhaiten sopivan sen sijaan, että myy "nättiä roinaa". Täysin eri asia kuin joku vaatekauppa, missä asiakkaalle voi luoda turhia tarpeita ja kannustaa ostamaan yhden paidan sijasta kolme paitaa.
Ei kukaan niitä sinun kulmamarvojasi katso, joten siltä osin voit huokaista helpotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä palautusoikeus? Jos vasta ostettu ja alkuperäisessä kunnossa.
Linssit on mittatilaustuotteita, ei saa palautettua.
Ensimmäiset lasit? Et vaan ole tottunut käyttämään, joten ne tuntuu oudoilta. Silmälasit on kulutustarvaraa. Aika nopeastikin kannattaa ostaa toiset, jotta on sitten myös varalasit, jos käy jotain. Hetken aikaa kun elää niin että näkee kunnolla, ei enää huvita olla lainkaan ilman laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.
Mitä väliä sen aspan mielipiteellä on, kun on makuasiasta kyse? Eihän me mitään muutakaan asioita ostella siksi että myyjä sanoo että nyt näyttää hyvältä. Tottakai ne sanoo niin, niiden hommiin kuuluu myydä sitä roinaa.
Lasien istuvuus ei ole makuasia, eikä aina kannata valita sitä näteintä mallia, jos se ei vaan omaan naamaan istu. Esim. nämä nykyaikaiset isot linssit osuvat aika monella poskiin tai kulmakarvoihin ja sitten on jatkuvasti likaiset lasit, kun ihosta siirtyy rasvaa linsseihin. Poskiin tai nenään voi myös tulla isot painaumat.
Silmälasit on siitä kätevä myyntituote, että tarvitsija ne kuitenkin ostaa, ja valtaosa hyllyssä olevista kehyksistä on samanhintaisia, joten asiakkaalle voi oikeasti myydä sen hänen nassuunsa parhaiten sopivan sen sijaan, että myy "nättiä roinaa". Täysin eri asia kuin joku vaatekauppa, missä asiakkaalle voi luoda turhia tarpeita ja kannustaa ostamaan yhden paidan sijasta kolme paitaa.
Jopa joo. Silmälaiseissa on jatkuvasti "kahdet yhden hinnalla" tai "kolmet kahden hinnalla" tarjouksia. Eli kyllä näissäkin luodaan keinotekoisesti tarve hankkia monet.
Etkö edes valittuasi kysynyt asiakaspalvelijan mielipidettä? Kyllä nyt on oma syysi.