Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joille aamukahvi on järjettömän tärkeä?

Vierailija
12.01.2022 |

Odotan sitä aina ja pääsen aloittamaan päivän vasta, kun se on juotu. Jos tulee jotain häikkää, esim. maito on loppu ja pitää odottaa, että kauppa aukeaa, se on iso ongelma.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamukahvi on päivän tärkein ateria. No joo vähän vitsi mutta ilman aamukahvia ei tuu päivästä mitään. Aivot ei toimi kunnolla ja osittain on kuin unessa. Koita ap päästä eroon pahasta tavasta sotkea maitoa kahvin sekaan. 

Tuo on kyllä yksi asia, johon en pysty, nimittäin juomaan kahvia mustana! Teinistä asti juonut maidolla. ap

Minäkin join maidolla, kunnes todettiin laktoosi-intoleranssi. Silloin muinaisina aikoina ei ollut laktoosittomia tuotteita ja oma tilanteeni on niin vakava, ettei edes jokin aika diagnoosin jälkeen markkinoille tullut melkein-laktoositon Hyla sopinut.

Ajatus maidottomasta kahvista tuntui hirveältä. Pahalta se maistui ehkä viikon. Sen jälkeen olin sopeutunut.

Nyt vuosikymmenten jälkeen en pysty lisäämään kahviin mitään. Olen kokeillut mm. kauramaitoja tai pähkinäjuomaa, mutta ei, se on kammottavan makuista. Myös laktoositon maito on pahaa.

Parasta mitä nykyisin tiedän on tiukka pieni kupillinen espressoa.

Sama juttu! Ennen rakastin cappuccinoa, mutta nyt se kuuman maidon haju ällöttää. Olen vuosia juonut kahvin mustana, Yhdysvalloissa ollessa join silloin tällöin lisäaineettomalla vanilja-mantelijuomalla, mutta se on jotenkin ihan eri juttu. Onneksi tosi monessa kaupassa on jo kahvimylly, parasta kun saa jauhettua ja kokeiltua erilaisia kahveja, niissä on tosi suuria eroja!

Vierailija
22/25 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset juovat yleensä vaaleapaahtoista kahvia, jossa parkkihappoja ja siten voivat laittaa vatsan sekaisin. Kun minun suolisto oli huonossa kunnossa, se ei kestänyt kahvia yhtään mutta nyt täysin ok. Tosin juon lähes aina tummapaahtoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan tyhjennys on aamulla se kahvin tärkein tehtävä. Keitto hetki ja maku on myös ihanaa. Muuten en kahvia juo päivän aikana ollenkaan.

Se tunne kun alkaa vatsassa kiertämään, tietää suolen toimivan. En edes tiedä toimiiko ilman kahvia.

Vierailija
24/25 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset juovat yleensä vaaleapaahtoista kahvia, jossa parkkihappoja ja siten voivat laittaa vatsan sekaisin. Kun minun suolisto oli huonossa kunnossa, se ei kestänyt kahvia yhtään mutta nyt täysin ok. Tosin juon lähes aina tummapaahtoista.

Sama. Vatsavaivat loppui saman tien kun aloin juomaan painekahvikeittimestä espressoa.

Vierailija
25/25 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse hereille ilman aamukahvia. Maidon kanssa pitää olla. Mustaa kahvia juon vain äärimmäisessä hätätilanteessa, jollei maitoa ole. Sitä sattuu tosi harvoin.

Nykyisin keitän kotosalla vaan aamukahvia, yhden ison pannullisen ja juon yksin. Mies juo teetä, olen itsekin vaihtanut muut päivän kahvituokiot teehen maidolla, mutta aamukahvi pitää saada

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan