Muita, joille aamukahvi on järjettömän tärkeä?
Odotan sitä aina ja pääsen aloittamaan päivän vasta, kun se on juotu. Jos tulee jotain häikkää, esim. maito on loppu ja pitää odottaa, että kauppa aukeaa, se on iso ongelma.
Kommentit (25)
Suomalaiset juovat yleensä vaaleapaahtoista kahvia, jossa parkkihappoja ja siten voivat laittaa vatsan sekaisin. Kun minun suolisto oli huonossa kunnossa, se ei kestänyt kahvia yhtään mutta nyt täysin ok. Tosin juon lähes aina tummapaahtoista.
Vatsan tyhjennys on aamulla se kahvin tärkein tehtävä. Keitto hetki ja maku on myös ihanaa. Muuten en kahvia juo päivän aikana ollenkaan.
Se tunne kun alkaa vatsassa kiertämään, tietää suolen toimivan. En edes tiedä toimiiko ilman kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset juovat yleensä vaaleapaahtoista kahvia, jossa parkkihappoja ja siten voivat laittaa vatsan sekaisin. Kun minun suolisto oli huonossa kunnossa, se ei kestänyt kahvia yhtään mutta nyt täysin ok. Tosin juon lähes aina tummapaahtoista.
Sama. Vatsavaivat loppui saman tien kun aloin juomaan painekahvikeittimestä espressoa.
En pääse hereille ilman aamukahvia. Maidon kanssa pitää olla. Mustaa kahvia juon vain äärimmäisessä hätätilanteessa, jollei maitoa ole. Sitä sattuu tosi harvoin.
Nykyisin keitän kotosalla vaan aamukahvia, yhden ison pannullisen ja juon yksin. Mies juo teetä, olen itsekin vaihtanut muut päivän kahvituokiot teehen maidolla, mutta aamukahvi pitää saada
Sama juttu! Ennen rakastin cappuccinoa, mutta nyt se kuuman maidon haju ällöttää. Olen vuosia juonut kahvin mustana, Yhdysvalloissa ollessa join silloin tällöin lisäaineettomalla vanilja-mantelijuomalla, mutta se on jotenkin ihan eri juttu. Onneksi tosi monessa kaupassa on jo kahvimylly, parasta kun saa jauhettua ja kokeiltua erilaisia kahveja, niissä on tosi suuria eroja!