Kuinka paljon teillä menee maitoa?
Kaupassa olen huomannut että jotkut ostaa aivan jäätäviä määriä maitoa. Naapurin kanssa oltiin yksi päivä peräkkäin marketissa ja hän osti 12 kappaleta 1,5 litran maitopurkkeja. Meillä ei mene noin paljon maitoa edes vuodessa. Kukaan meillä ei juo maitoa "raakana". Joskus toki ostetaan ruokiin, leipomuksiin, tai vaikka kaakaota varten, mutta vain tyyliin purkki tai pari kuukaudessa. Satunnaisia tarpeita varten on pieniä 2 tai 2,5 desin maitojuomapurkkeja, jotka säilyy lämpimässä monta kuukautta. Tuollainen pikkumaito riittää räiskäletaikinaan tai vieraan kahvimaidoksi.
Kommentit (104)
Ei yhtään, tietenkään, koska en ole vasikka. En keksi ainuttakaan ruokaa tai juomaa, jossa maito olisi minulle välttämätöntä.
Miksi "tietenkään"? Juu, ei ole maito välttämätöntä ja ihminen selviytyy ilmankin. Mutta samaa voi varmasti sanoa tuhannesta muustakin asiasta.
Kyllä siellä teillä varmaan miljoonia litroja päivässä liikkuu.
Miten h e l v e t i s s ä jotkut onnistuvat tästäkin aiheesta vääntämään jonkun "olen parempi kuin sinä koska minä toimin näin ja noin ei kuulu tehdä" -asetelman?
Maidontuottajana ostetaan maito kaupasta tai meijeriauto tuo samassa kyydissä kun käy noutamassa maidot tilasäiliöstä,miksikö kun rasva on yli 6%
Ja on tottunut rasvattomaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi "tietenkään"? Juu, ei ole maito välttämätöntä ja ihminen selviytyy ilmankin. Mutta samaa voi varmasti sanoa tuhannesta muustakin asiasta.
Varmasti siksi että maidosta valehdellaan niin järjettömästi koko ajan. Tutkimuksissa ei ole löytynyt maidonjuonnista mitään positiivista, päin vastoin, mutta silti sitä suositellaan juotavaksi joka paikassa? Kalsiumista on turha edes puhua tässä yhteydessä, asiaa voi ajatella vaikka siltä kantilta että Suomessa juodaan maitoa enemmän kuin missään ja Suomi on johtava maa myös osteoporoosissa.
Maito ei ärsyttäisi yhtään niin paljon ellei siihen menisi niin älyttömästi verorahoja ja vielä valheiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miten h e l v e t i s s ä jotkut onnistuvat tästäkin aiheesta vääntämään jonkun "olen parempi kuin sinä koska minä toimin näin ja noin ei kuulu tehdä" -asetelman?
Koska asiasta valehdellaan ihan älyttömästi ja me kaikki maksetaan siitä turhia veroja. Koulut ostavat Valion maitoa koska sitä tuetaan verorahoilla (tehden Valiosta halvemman vaihtoehdon kuin muut) mutta ehtona on maitojulisteiden näkyvyys jotta maidonkulutus lisääntyisi. Suomessa ei ole yhtään puolueetonta maitotutkimusta vaan kaikki ovat valion maksamia.
Tilataan kotiin ruoat kerran viikossa. 12-14 litraa kuluu 2 aikuista ja 3 alle 10v lasta. M36v
Unohdin kirjoittaa päiväkulutuksen , eli noin 3-4 litraa perheellä/päivä eli saman verran kun teollisuus jalostaa yhdestä lahjoitetusta maitolitrasta,(ei juustot)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asiasta valehdellaan ihan älyttömästi ja me kaikki maksetaan siitä turhia veroja. Koulut ostavat Valion maitoa koska sitä tuetaan verorahoilla (tehden Valiosta halvemman vaihtoehdon kuin muut) mutta ehtona on maitojulisteiden näkyvyys jotta maidonkulutus lisääntyisi. Suomessa ei ole yhtään puolueetonta maitotutkimusta vaan kaikki ovat valion maksamia.
Ihan samalla tavalla sinun väitteesi on valheellinen.
2 dl viikossa kahdella hengellä.
Vierailija kirjoitti:
Pari litraa päivässä.
Suomalaisten maidon juonti on jotain täysin käsittämätöntä.
Noin desi päivässä, keitän cappucinon joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla sinun väitteesi on valheellinen.
Millä tavalla?
”Meillä ei ylipäänsä ole riippumatonta maitotutkimusyksikköä ja rahoituskenttää niin kuin monissa muissa maitomaissa.”
Helsingin yliopiston maitoteknologian professori Tapani Alatossava harmittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat maitovastaisia koska sillä he pönkittävät omaa "aikuisuuttaan" ei kuulema aikuinen juo maitoa. Lapsellista
No ei siinä mitään aikuisuutta pönkitetä, vaan se on fakta että maito ei ole aikuisten juoma, vaan imeväisikäisten, eikä niillekkään eri eläinlajin maito.
Mihin perustat väitteesi faktasta? Lähde? Nimimerkki Mutuilin ja säästin..
Minulla 5 litraa viikossa. Olen maitovasikka.
3-4l päivässä. Lapset juo ruuan kanssa, vanhemmat laittaa kahviin, joskus menee leivontaan ja useaan ruokaan myös.
Ihan järkyttävää että ravintolassa joku tilaa pippuripihvin kanssa maitoa.
Maks litra per henkilö. Siitä 1/4 ruuanlaittoon (lasagne, vohvelit...)