Kuinka paljon teillä menee maitoa?
Kaupassa olen huomannut että jotkut ostaa aivan jäätäviä määriä maitoa. Naapurin kanssa oltiin yksi päivä peräkkäin marketissa ja hän osti 12 kappaleta 1,5 litran maitopurkkeja. Meillä ei mene noin paljon maitoa edes vuodessa. Kukaan meillä ei juo maitoa "raakana". Joskus toki ostetaan ruokiin, leipomuksiin, tai vaikka kaakaota varten, mutta vain tyyliin purkki tai pari kuukaudessa. Satunnaisia tarpeita varten on pieniä 2 tai 2,5 desin maitojuomapurkkeja, jotka säilyy lämpimässä monta kuukautta. Tuollainen pikkumaito riittää räiskäletaikinaan tai vieraan kahvimaidoksi.
Kommentit (104)
Kahviin kuluu maitoa noin kaksi litraa viikossa. En keksi yhtään ruokaa, johon käyttäisin maitoa.
Meikäläisen yhden hengen huushollissa ehkä noin 2 litraa viikossa. Osittain olen korvannut sitä kaurajuomalla viime aikoina.
Meillä menee ehkä pari litraa viikossa. Taloudessa kaksi naisihmistä (tai no toinen on vielä puolisen vuotta ala-ikäinen). Itse en juo maitoa, mutta laitan sitä aamupuuroon, tytär juo kotona satunnaisesti ja välillä myös keittää puuronsa maitoon (koululounaalla kyllä juo maitoa).
Noin 3 litraa päivässä, 7 hlöä.
Mä voisin siis hyvin olla se, joka lappaa 12 tölkkiä kärryihin.
Ei tarvitse jeesustella mitään, kuinka luonnotonta on juoda toisen nisäkkään maitoa, tms. Meidän ruokavalioon nyt vaan kuuluu maito eikä se aiheuta kenellekään mitään oireita.
Meillä seitsemänhenkisessä perheessä kuluu maitoa noin 3 litraa viikossa. Sitä menee vain kahvin sekaan ja ruoanlaittoon.
Eipä ollenkaan jollen nimenomaisesti tee jotain ruokaa mihin menee maitoa, eli käytännössä makaronilootaa tai pinaattikeittoa. Kahvini juon mustana.
Jotkut ovat maitovastaisia koska sillä he pönkittävät omaa "aikuisuuttaan" ei kuulema aikuinen juo maitoa. Lapsellista
Kuka tekee räiskäleitä 2 dl maidosta?
Vierailija kirjoitti:
Kahviin kuluu maitoa noin kaksi litraa viikossa. En keksi yhtään ruokaa, johon käyttäisin maitoa.
Meillä menee maitoa kalakeittoon, kesäkeittoon, perunamuusiin, lihaperunasoselaatikkoon, lasagneen, makaronilaatikkoon, erilaisiin kastikkeisiin, lettuihin, vohveleihin, erilaisiin pannukakkuihin ja uunipuuroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee maitoa kalakeittoon, kesäkeittoon, perunamuusiin, lihaperunasoselaatikkoon, lasagneen, makaronilaatikkoon, erilaisiin kastikkeisiin, lettuihin, vohveleihin, erilaisiin pannukakkuihin ja uunipuuroihin.
ja vielä munakokkeliin ja uunimunakkaisiin
1 litra viikossa. Olen sinkku ja käytän maitoa lähinnä vain kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tehdä.
- nro 14 -
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuitenkin kuullut ruuista joihin voi käyttää maitoa, kuten riisipuuro tai kalakeitto?
Meillä kahdella hengellä menee noin kuusi litraa viikossa. Luulin, että se on ihan normi,mutta ei näytä olevan. Pitäisikö maidon kittaamista vähentää?
Vierailija kirjoitti:
Niitä maitoja voi käyttää vaikka kaksi tai kahdeksan, jos haluaa suuremman taikinan.
2dl maitoa ja saman verran vishyä on meidän vakio. Ihan riittävät räiskäleet kahdelle.
Meillä menee 24-28 litraa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat maitovastaisia koska sillä he pönkittävät omaa "aikuisuuttaan" ei kuulema aikuinen juo maitoa. Lapsellista
No ei siinä mitään aikuisuutta pönkitetä, vaan se on fakta että maito ei ole aikuisten juoma, vaan imeväisikäisten, eikä niillekkään eri eläinlajin maito.
5l viikossa kahdella hengellä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta