sikiö ei ole liikkunut koko päivänä!!
Raskausviikkoja on nyt 22+4 ja en ole koko päivänä tuntenut liikkeitä. Olen koittanut juoda ja syödä makeaa sekä tökkinyt kohtua mutta ei vaikutusta. :( kotidopplerilla kaksi kertaa tänään kuunnellut ja sydänäänet kuuluu. Olen tosi huolissani. Pitäisikö soittaa jonnekin? Ainiin istukka on etuseinässä.
Kommentit (49)
Mun mielestä tuo masuvauva tai masuasukki kuulostaa ihan kivalle,sikiö on ehkä vähän raaka sana.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:07"]Mun mielestä tuo masuvauva tai masuasukki kuulostaa ihan kivalle,sikiö on ehkä vähän raaka sana.
[/quote]
Minusta taas masuja ei kuin pienillä lapsilla. Ei aikuisilla naisilla
Mitä se soittaminen auttaa? Ei kukaan puhelimessa pysty lupaamaan onko vauva elossa eli ei.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:14"]
Mitä se soittaminen auttaa? Ei kukaan puhelimessa pysty lupaamaan onko vauva elossa eli ei.
[/quote]
No mitä se paikan päällä käyminen sinusta auttaa? Puhelimessa voi kysyä kätilöltä vaikka sitä, onko tuo normaalia.
Sun vauva voi paremmin, kin sä et ressaa liikoja. Ota rauhallisesti. Sillä voi olla hiljaisempi kausi. Oikeestaan et paljon voi tehdä. Katsella ja kuullostella maailmaa vaan. Silittelet ja juttele.
Mä nyt ajattelin että ootan aamuun ja soitan neuvolaan jos ei ennen sitä tunnu mitään. Polillekin on matkaa noin tunti niin en viittis vielä lähtee sinne ajamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:26"]
Mä nyt ajattelin että ootan aamuun ja soitan neuvolaan jos ei ennen sitä tunnu mitään. Polillekin on matkaa noin tunti niin en viittis vielä lähtee sinne ajamaan.
[/quote]Totta. ja kylmä tosiasia on, että jos asiaton huonosti, niin ei sille mitään voi, todetaan se sitten tänään tai huomenna.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:07"]Mun mielestä tuo masuvauva tai masuasukki kuulostaa ihan kivalle,sikiö on ehkä vähän raaka sana.
[/quote]
Minusta taas masuja ei kuin pienillä lapsilla. Ei aikuisilla naisilla
[/quote]
Vatsavuokralainen olisi parempi?
Noilla viikoilla on vielä niin pieni. Että mahtuu olemaan siten, ettei liikkeet tunnu itseesi päin.. Nimimerkillä sama homma oli.
Muutaman muksauksen taisin tuossa ihan äskettäin tuntua, mutta todella heikkoja oli. Toivotaan että tulisi vielä lisää illan aikana.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:14"]
[/quote]
No mitä se paikan päällä käyminen sinusta auttaa? Puhelimessa voi kysyä kätilöltä vaikka sitä, onko tuo normaalia.
[/quote]
No monia auttaa tieto onko vauva hengissä. Sen saa selville ultralla.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:14"]
Raskausviikkoja on nyt 22+4 ja en ole koko päivänä tuntenut liikkeitä. Olen koittanut juoda ja syödä makeaa sekä tökkinyt kohtua mutta ei vaikutusta. :( kotidopplerilla kaksi kertaa tänään kuunnellut ja sydänäänet kuuluu. Olen tosi huolissani. Pitäisikö soittaa jonnekin? Ainiin istukka on etuseinässä.
[/quote] mulla tuki kerran odotusaikana tilanne että pelkäsin että mitä on tapahtunut kun tuntu että ei liikuta "ykisössä". Menin kiireen vilkaa n 10 min päähän neuvolaan ja kuului normaali sydämen ääni.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 21:14"]
[/quote] mulla tuki kerran odotusaikana tilanne että pelkäsin että mitä on tapahtunut kun tuntu että ei liikuta "ykisössä". Menin kiireen vilkaa n 10 min päähän neuvolaan ja kuului normaali sydämen ääni.
[/quote] ei ole lukihäiriötä mutta ihmeen monta virhettä
Itse aina herätin vauvan loistamalla hetki taskulampulla mahan läpi. Heräs aina hyvin siihen
En mäkään tunne liikkeitä päivittäin, samat viikot, vähän pidemmällä taitaa olla. Olen ajatellut ettei vain tunnu, 1. Raskaudessa aloin tuntea koko liikkeitä vasta 20+jotain viikolla enkä todellakaan tuntenut heti koko aikaa, välillä vain hipaisuja. Nyt tunsin aiemmin, mutta en ole huolestunut vaikkei koko aikaa tunnu (en edes keskity koko asiaan). Ja jos sydänäänet kuuluvat, niin miksi panikoit?
Ei tarvitse tehdä mitään. Vkolla 22 ei liikkeitä tunnu joka päivä. Vauva on vaihtanut asentoa.
Huh, kiitos paljon tuosta. Helpotti aika paljon. No huolestun koska sanotaan että doppler kertoo vaan että sydän lyö mutta muusta hädästä ei. Ja eka raskaus niin ei oikeen tiedä mikä on normaalia ja mikä ei kun tuntuu että kaikki tuntee kunnolla ja koko ajan näillä viikoilla.
Ap
Toi on täysin normaalia, sikiö on noilla viikoilla vielä niin pieni ettei liikkeet tunnu kaikissa asennoissa. Itsellä sama juttu, pisimmillään meni 4 päivää ilman mitään tuntemuksia kun vauvan asento oli sellainen. Ei hätää.
Minulla on ollut kolmessa raskaudessa istukka etuseinässä. Vähän tunsin liikkeitä päiväsaikaan, mutta nukkumaan mennessä Vauva alkoi kunnolla touhuta.