Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava ei tiedosta kokoaan ja herkuttelee

Vierailija
06.05.2015 |

Minulla on tuttu, joka on todella reilusti ylipainoinen, keski-iässä oleva nainen. Hän käyttää ja ostaa aivan liian pieniä vaatteita. Itse luulee mahtuvansa pieniin vaatteisiin eikä millään lailla huomaa olevansa iso! Itse olen normaalikokoinen, jopa hoikahko, paidat kokoa s ja housut m. Useasti käy niin, että tämä tuttu vertaa minua häneen, tyyliin tämä paita oli ainakin mulle sopiva, on varmaan sullekkin! tai muuten puheessa tulee ilmi että pitää meitä suurinpiirtein samankokoisena. Joskus myös jos kerroin ostaneeni jonkun vaatteen, hän miettii että pitäisikö käydä itsekkin ostamassa samanlainen, oliko vielä meidän kokoja??? 

Hän myös väittää kaikille, ettei syö paljon mitään esim työpäivän aikana! JA itse tiedän, että eväät saattavat olla: neljä leipäpalaa kunnon päällystein, lisäksi joku pulla, leivos, piirakka tms, hedelmä ja vielä jälkiruuaks joku sokerijugurtti, kermainen rahka, kunnon annos kiisseliä. 

Parin tunnin päästä taas monta keksiä, palaveripullaa, ja vielä pari leipäpalaa kunnon makkaralla.

Voiko tosiaan olla että ihminen ei tiedosta omaa lihavuuttaan tai kokoaan?????? Tai edes syömiensä kalorien määrää?? Ei ihme että noilla eväillä lihoo! Mutta käsittämätöntä että luulee olevansa samankokoinen kuin minä urheilullinen nainen! Kiusallinen olo aina katsoa sitä mättämistä ja kuunnella "en oo syöny mitään taaskaan"

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi sitä ei voisi sanoa ääneen, että vaate toisen yllä näyttää pieneltä? Jos toinen suoraan kysyy onko paita kivan näköinen ja mielestänne se kinnaa rumasti, niin sanokaa vaikka "ihan kiva väri ainakin, mutta minusta tuo näyttää pieneltä, ei laskeudu hyvin. Kokeiles tätä (Xl tai XXXL-koko)"

Edelleenkin; jos ihminen ei oikeasti tajua omaa kokoaan, oli sitten pieni tai suuri, niin ei siinä järjellä tai älykkyydellä mitään tekemistä ole. Se ongelma on psyykkinen. Eikä se ainakaan parane vittuilemalla tai sitä väärää käsitystä tukemalla ja nyökyttelemällä.

107kg

En puuttuisi asiaan, omapa on ongelmansa. Toki jos ystävä kysyy suoraan, niin sanoisin suoraan, kuten ylläoleva kirjoittaja ehdottaa, ja antaisin hänelle sen isomman koon. Jos kaverisi väittää että se on liian iso, sano vain että laittaa sen päälleen ja sitten katsotaan - ja huomaatko, että se näyttää paljon nätimmältä ja laskeutuu paremmin, ehkä hoikentaakin? Ystävällisesti, neutraalisti, rohkaisten. 

Mutta jos ei kysy, niin anna olla. 

Vierailija
42/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vahdi tai kyttää toisten syömisiä! Samassa ruokapöydässä kun syödään, niin väkisinkin näkee että toisella on ihan kunnon eväät. Mutta sitä en ymmärrä, että väitetään että ei olla syöty koko päivän aikana mitään, kun on syöty vähän sitä ja vähän tuota??

AP

Mitä muuta toi on kuin vahtimista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi sitä ei voisi sanoa ääneen, että vaate toisen yllä näyttää pieneltä? Jos toinen suoraan kysyy onko paita kivan näköinen ja mielestänne se kinnaa rumasti, niin sanokaa vaikka "ihan kiva väri ainakin, mutta minusta tuo näyttää pieneltä, ei laskeudu hyvin. Kokeiles tätä (Xl tai XXXL-koko)"

Edelleenkin; jos ihminen ei oikeasti tajua omaa kokoaan, oli sitten pieni tai suuri, niin ei siinä järjellä tai älykkyydellä mitään tekemistä ole. Se ongelma on psyykkinen. Eikä se ainakaan parane vittuilemalla tai sitä väärää käsitystä tukemalla ja nyökyttelemällä.

107kg

En puuttuisi asiaan, omapa on ongelmansa. Toki jos ystävä kysyy suoraan, niin sanoisin suoraan, kuten ylläoleva kirjoittaja ehdottaa, ja antaisin hänelle sen isomman koon. Jos kaverisi väittää että se on liian iso, sano vain että laittaa sen päälleen ja sitten katsotaan - ja huomaatko, että se näyttää paljon nätimmältä ja laskeutuu paremmin, ehkä hoikentaakin? Ystävällisesti, neutraalisti, rohkaisten. 

Mutta jos ei kysy, niin anna olla. 

Voi myös kannustaa kävelemään reippaasti vaatekaupasta toiseen ja ottamaan lopuksi parsakaalismoothie sen kolmen pihvin hampurilaisen sijaan.

Vierailija
44/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisten ihmisten takia inhoan ostella vaatteita. :( mulla on selvästi ylipainoa, mutta en tykkää vaatteista jotka tuntuu päällä reilulta, joten ostan aina sellaisen koon, joka tuntuu tyköistuvalta. Varmaan mustakin jossain puhutaan tällaista paskaa selän takana, kuinka en ymmärrä olevani lihava, mut en silti haluaisi laittaa muiden pinnallisuutta oman mukavuuteni edelle.

Vierailija
45/45 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi