Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava ei tiedosta kokoaan ja herkuttelee

Vierailija
06.05.2015 |

Minulla on tuttu, joka on todella reilusti ylipainoinen, keski-iässä oleva nainen. Hän käyttää ja ostaa aivan liian pieniä vaatteita. Itse luulee mahtuvansa pieniin vaatteisiin eikä millään lailla huomaa olevansa iso! Itse olen normaalikokoinen, jopa hoikahko, paidat kokoa s ja housut m. Useasti käy niin, että tämä tuttu vertaa minua häneen, tyyliin tämä paita oli ainakin mulle sopiva, on varmaan sullekkin! tai muuten puheessa tulee ilmi että pitää meitä suurinpiirtein samankokoisena. Joskus myös jos kerroin ostaneeni jonkun vaatteen, hän miettii että pitäisikö käydä itsekkin ostamassa samanlainen, oliko vielä meidän kokoja??? 

Hän myös väittää kaikille, ettei syö paljon mitään esim työpäivän aikana! JA itse tiedän, että eväät saattavat olla: neljä leipäpalaa kunnon päällystein, lisäksi joku pulla, leivos, piirakka tms, hedelmä ja vielä jälkiruuaks joku sokerijugurtti, kermainen rahka, kunnon annos kiisseliä. 

Parin tunnin päästä taas monta keksiä, palaveripullaa, ja vielä pari leipäpalaa kunnon makkaralla.

Voiko tosiaan olla että ihminen ei tiedosta omaa lihavuuttaan tai kokoaan?????? Tai edes syömiensä kalorien määrää?? Ei ihme että noilla eväillä lihoo! Mutta käsittämätöntä että luulee olevansa samankokoinen kuin minä urheilullinen nainen! Kiusallinen olo aina katsoa sitä mättämistä ja kuunnella "en oo syöny mitään taaskaan"

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa eniten ärsyttää? Se, että lihava vertaa itseään vähän parempaan eli hoikkaan ihmiseen? Jos asia on niin kamala, niin pyydä iljettävää kaveriasi kokeilemaan jotain sinun vaatteitasi. Ehkä siinä herää ja tajuaa paikkansa maailmassa. Voi tsiisus, mitä ongelmia ihmisillä taas...

Vierailija
22/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä siinä onkin, kun hän ei tiedosta kokoaan ja minulle tulee joskus myötähäpeä, kun hän pukee liian pienen vaatteen päälle, ja kysyy eikö olekkin hyvännäköinen. Mitäpä siinä muuta kun vaan nyökkäilemaan, vaikka paidat pinkeänä olisikin. Joskus nämä pienet vaatteet aiheuttaa myös käytännön ongelmia, esim pylly näkyy kyykistyessä jne... AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä siitä ärsyynnyt? Pidä huomi omista aterioistasi ja käyttäydy hyvin. Itse hänkin kilonsa kantaa.

Vierailija
24/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:32"]

Mikä tuossa eniten ärsyttää? Se, että lihava vertaa itseään vähän parempaan eli hoikkaan ihmiseen? Jos asia on niin kamala, niin pyydä iljettävää kaveriasi kokeilemaan jotain sinun vaatteitasi. Ehkä siinä herää ja tajuaa paikkansa maailmassa. Voi tsiisus, mitä ongelmia ihmisillä taas...

[/quote]

En ole sanonut iljettäväksi! Enkä itseäni paremmaksi ihmiseksi. Mietityttää vaan, että miten hänen silmänsä näkevät meidät samankokoisina, kun olen normaalipainoinen ja hänellä ylipainoa ainakin 30kg. Saattaa tarjota minulle samankokoista paitaa kaupassa, kuin mitä itselleen sovittaa.  AP

Vierailija
25/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata noteerata, rupeaa ittensä vaan vituttamaan kun ei tajua. Antaa sen syödä ja olla tyytyväinen itteensä.

Vierailija
26/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:35"]

Ei kannata noteerata, rupeaa ittensä vaan vituttamaan kun ei tajua. Antaa sen syödä ja olla tyytyväinen itteensä.

[/quote]

Jep, mut välillä ärsyttää, kun tyyliin tarjoaa tosiaan mulle vaatekaupassa samankokoista vaatetta kuin itselle...  tai kummastuttaa pikemminkin! Hänelläkin on montakin sairautta jotka ylipainosta ja huonoista elintavoista johtuu, esim kakksotyypin diabetes ja verenpainetauti. Hänen mukaan syy on huonoissa geeneissä, hän kun elää muuten niin terveellisesti, ei syö karkkiakaan! no ei niin, mut muuta senkin eestä

Vierailija
27/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin veljen vaimo on tommonen. Tekis mieli joskus sanoa suoraan

Vierailija
28/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi sitä ei voisi sanoa ääneen, että vaate toisen yllä näyttää pieneltä? Jos toinen suoraan kysyy onko paita kivan näköinen ja mielestänne se kinnaa rumasti, niin sanokaa vaikka "ihan kiva väri ainakin, mutta minusta tuo näyttää pieneltä, ei laskeudu hyvin. Kokeiles tätä (Xl tai XXXL-koko)"

Edelleenkin; jos ihminen ei oikeasti tajua omaa kokoaan, oli sitten pieni tai suuri, niin ei siinä järjellä tai älykkyydellä mitään tekemistä ole. Se ongelma on psyykkinen. Eikä se ainakaan parane vittuilemalla tai sitä väärää käsitystä tukemalla ja nyökyttelemällä.

107kg

Vierailija
29/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostelko niin paljon vaatteita, poistuu ainakin se väärien kokojen osto -ongelma. Tarvitsetteko muka niitä kaikkia? Tutustukaa minimalismiin, missä riittävästi on hyvä määrä, eikä kaapit pursu. :D Onnellisempaa elämää vapaana jatkuvan shoppailun kierteestä!

Vierailija
30/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kyllä yrittäny just tuota, et sanon et isompi koko ois varmaan parempi, mutta se vaan toteaa että "sehän on ihan liian iso! " ap

Vierailija
31/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aikuinen nainen saa tunkea itsensä liian pieniin vaatteisiin jos haluaa! Mitä se ap sinun persettä kaivelee?

Suomi on vielä vapaa maa joten ap voit keskittyä omiin vaatteisiin ja syömisiin ja anna muiden elää rauhassa niinkuin hyväksi kokevat. Ja et ole parempi ihminen vaikka niin luuletkin...

Vierailija
32/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annan enkä luule olevani parempi ihminen! Kyllä se minullakin työtä vaatii pysyä hoikkana. Välillä minusta on vaan outoa kun hän luulee olevansa samankokoinen kuin minä. Olen s ja hän on xxl. Tosin käyttää xl tai l kokoa, ja ehdottaa mulle saman kokoisia...

ap

Vierailija
33/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Ahmimishäiriö ja vääristynyt kehonkuva. Lihava ei ihan oikeasti tajua miten paljon on lihonut, vaan näkee itsensä peilissä normaalipainoisena itsenään.

Vierailija
34/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:03"]

Kyllä voi. Ahmimishäiriö ja vääristynyt kehonkuva. Lihava ei ihan oikeasti tajua miten paljon on lihonut, vaan näkee itsensä peilissä normaalipainoisena itsenään.

[/quote]

tämäntyylistä arvelinkin. Pitäisikö minun jotenkin auttaa tuttuani? Vai meneeköhän välit? AP

Vierailija
35/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää miten pystyt luettelemaan jonkun syömiset ulkoa. Minulla ei ole harmainta muistikuvaa siitä, mitä muut söivät lounaalla, vaikka istuimme samassa pöydässä. Hädin tuskin muistan mitä itse söin aamiaiseksi

Vierailija
36/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähipiirini lihava tiedostaa kokonsa, muttei herkutteluaan. Päivästä toiseen sama nuori nainen voivottelee miten kiloja kertyy vaikka hän syö terveellisesti, liikkuu paljon eikä herkuttele ikinä... Paitsi tietenkin erikoispäivinä, eli aina nähdessään kaverinsa, jolloin hän vetää litran tuplasuklaajäätelöä ja pari pussia sipsejä. Tekisi mieli sanoa jotain.

Vierailija
37/45 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:31"]

Minä en vahdi tai kyttää toisten syömisiä! Samassa ruokapöydässä kun syödään, niin väkisinkin näkee että toisella on ihan kunnon eväät. Mutta sitä en ymmärrä, että väitetään että ei olla syöty koko päivän aikana mitään, kun on syöty vähän sitä ja vähän tuota??

AP

[/quote]

Ehkä hän tarkoittaakin sitä ettei ole syönyt kunnon ruokaa, vaan jotain leipiä ja pullia sun muuta höttöä.

Vierailija
38/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät hänen osoitteensa, voisit tilata hänelle kotiin painonvartijoiden esitteen?

Vierailija
39/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät hänen osoitteensa, voisit tilata hänelle kotiin painonvartijoiden esitteen?

Kohta neljä vuotta vanhaan ongelmaan?

Vierailija
40/45 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta neljä vuotta vanhaan ongelmaan?

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä yrittää pelastaa kanssaihmisen henki. Ellei jo ole kuollut tietysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi