Iso osa sairaalassa olevista Koronapotilaista ei mennyt sinne Koronan' takia
Eli sairaalapotilaista voi vähentää aika ison osan.
Täähän kuivuu kasaan koko katastrofi.
Kommentit (17)
No aika iso osa on 20%.
Ja kyllä minä ihmettelen miten 130 potilasta HUS:ssa ja 20 TAYS:ssa ja OYS:ssa voi romahduttaa yhtään mitään. Resurssia sinne suuntaan vaan ja lopetetaan tämä muu touhotus.
Vierailija kirjoitti:
No aika iso osa on 20%.
Ja kyllä minä ihmettelen miten 130 potilasta HUS:ssa ja 20 TAYS:ssa ja OYS:ssa voi romahduttaa yhtään mitään. Resurssia sinne suuntaan vaan ja lopetetaan tämä muu touhotus.
No jos ei long covid huolestuta tai ylipäänsä ne oireet, joista kotona potevatkin kertovat, niin kaikkea tätä voi pitää "touhotuksena".
Vierailija kirjoitti:
No aika iso osa on 20%.
Mistäs sitä resurssia repis kun kukaan ei halua enää olla töissä terveydenhuollossa?
Mitä helkuttia se vaikuttaa terveydenhuollon kantokykyyn, mitä varten se koronaa sairastava on sinne sairaalaan mennyt? Samalla tavoinhan se potilas sitoo henkilöstöä eristyksineen, kuin se, joka on mennyt suoraan koronan takia? Korkeintaan voi olla että ei ihan heti hengityskonetta tarvitse. Voi luoja kun ihmiset on yksinkertaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika iso osa on 20%.
Mistäs sitä resurssia repis kun kukaan ei halua enää olla töissä terveydenhuollossa?
RA-HAA
Vierailija kirjoitti:
Mitä helkuttia se vaikuttaa terveydenhuollon kantokykyyn, mitä varten se koronaa sairastava on sinne sairaalaan mennyt? Samalla tavoinhan se potilas sitoo henkilöstöä eristyksineen, kuin se, joka on mennyt suoraan koronan takia? Korkeintaan voi olla että ei ihan heti hengityskonetta tarvitse. Voi luoja kun ihmiset on yksinkertaista porukkaa.
Mutta ne olisi siellä sairaalassa ilman koronaakin
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se on vähän eri asia onko tehohoidossa neljän ihmisen käänneltävänä vai jollain muulla osastolla jostain ihan muusta syystä eikä tosiaan tarvitse hengityskonetta heti eikä koskaan. Oletko itse vähän yksinkertainen.
Ja lisäksi, eihän sitä tilastointi tapaa ole muutettu kesken kaiken, koko ajanhan kaikki sairaalaan menevät on testattu varalta covidin takia. Eli koko ajan siellä luvuissa on ollut mukana myös muista syistä sairaalaan tulleet. Ja silti määrät nousee koko ajan.
Minä olen sairastanut syövän ja häthätää selvisin hengissä. Jos olisin saanut siihen päälle myös koronan niin en olisi selvinnyt hengissä vaan kuollut koronaan. Onneksi silloin ei ollut koronaa ja rokotevastaisia hoitsuja, niin saan elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se on vähän eri asia onko tehohoidossa neljän ihmisen käänneltävänä vai jollain muulla osastolla jostain ihan muusta syystä eikä tosiaan tarvitse hengityskonetta heti eikä koskaan. Oletko itse vähän yksinkertainen.
Teho-hoito erikseen, sairaaloissa on satoja koronapotilaita, joita ei tarvitse käännellä. Mutta joka kerta kun menet heitä hoitamaan, puet suoja varusteet ja kun poistut riisut ne. Vie aikaa ja on raskasta. Eli vie resursseja enemmän kuin normi potilaan hoito. Luuletko sinä että kun korona todetaan muusta syystä sairaalaan tulleelta, häntä ei laiteta eristykseen, koska "tulosyy on eri"? Vai mikä oli pointtisi?
Viimeisen 14 vuorokauden aikana osastohoidossa olevien koronapotilaiden määrä on lähes kaksinkertaistunut. Jos siitä 20 prosenttia on muusta syystä sairaalaan joutuneita, niin onhan tuo koronankin takia sairaalaan joutuneiden määrä kasvanut nopeasti tosi paljon. Ja koska nykyään sairaalaan ei oteta ketään turhaan makoilemaan, niin kyllä se korona vielä sen muun päälle on aikamoinen riski toipumiselle. Ymmärrän että rokotusten yleistymisen ja yleisen koronaan väsymisen takia ihmiset haluavat suhtautua hällä väliä asenteella koronaan, mutta ei se vielä ole hällä väliä asia. Soisi toimittajienkin ymmärtävän tämän. Vaikka se Kiuru kuinka ärsyttäisi. Selvästi huomaa että henkilöä kohtaan tuntemat antipatiat vaikuttaa siihen, mitä asioista ajattelee.
Teho on myös ylikuormittunut.
Helsinkiin avattiin uusi varasairaala.
No kylläpä rokottamattomat sitten ovat sairastavaa väkeä, kun niin pieni kansanosa on yhtäkkiä yliedustettuna koronatilastoissa (sairaalahoito, tehohoito, kuolemat, lähde: yle.fi/korona) ihan muiden sairauksien vuoksi.
Voi yhden kerran tuota typeryyttä. Ihminen on kokonaisuus.
THL ja Husin läkkärit ovat vastuuttomasti valinneet nyt linjan, joasa teeskennellään, että korona on muka tavallinen flunssa!! Se EI ole tavallinen flunssa vaan pahimmillaan tappava ja invalidisoiva tauti. Tätä saatte alapeukuttaa rauhassa mutta niin se on!!
Joka viides eli n. 20%, eli ei kovin suuri osa kuitenkaan.