Miehelläni on kumma käsitys että piikkikorkkareilla
Tanssiminen tai liikkuminen olis jotenkin vaikeeta.
Kommentit (36)
Riippuu paljon kengistä ja riippuu toki myös korosta. Huonoilla korkkareilla on kävely yhtä tuskaa, jopa mahdotonta, ja sama efekti tulee, kun korko kasvaa riittävän korkeaksi ellei lesti ole erinomaisen hyvä. Naurettavaa väittää etteikö esim. piikkarit rasittaisi jalkoja todella paljon jalkaystävälliseen kenkään verrattuna. Ja jos nainen sietääkin tuota epämukavuutta, jalkaterä muotoutuu vähitellen uuteen kivuliaaseen uskoon, se kun ei kestä ikuista rääkkiä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:11"]Ihan oikeasahan se on. Korkeilla kengillä on kamalan vaikeata liikkua ja se päkiöillä seisominen ja liikkuminen sattuu hemmetisti luihin. [/quote] Ei mun ole koskaan ollut vaikea liikkua korkokengillä, saati että luihin (WTF?!) olisi ikinä sattunut =D
[/quote]
Niin että kun sulla ei satu, niin se on sitten yleimaailmallin fakta? Mulla sattuu ja on aina sattunut. Voi kuitenkin ihan hyvin kävellä kiilakoroilla, joissa kantapäällekin voi laske hyvin painoa.
[/quote]
Kiilakorot sopiikin just tantoille.
[/quote]Totta sikäli, että suomalaisnaiset harvoin kärsivät kauneuden tähden.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:09"]Me miehet ollaan niin isoja, että meille se olisi varmasti vaikeaa. Naiset ovat pieniä ja keveitä. Plus painopisteenne on alempana, joten tasapainon säilyttäminen on helpompaa.
[/quote]
Juu, joillakin tooosi alhaalla: "Kulta, näyttääkö painopisteeni isolta tässä mekossa?"
Vaikkei se vaikealta ja tuskalliselta vielä kolmikymppisenä tuntuisikaan, lopulta kyllä tuntuu:
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:10"]
Monilla tuntuu olevan. Ihan samalla lailla niillä kävellään, tanssitaan, ajetaan autoa jne. kuin muillakin kengillä.
[/quote]
Ei niillä kyllä kävellä samalla tavalla kuin matalakantaisilla kengillä. Mahdat näyttää hassulta jos niin teet.
[/quote]
Kyllä mä kävelen. Jalan asento nyt vaan on hieman eri.
Sehän on ihan helvetin hankalaa,sen takia en niitä käytäkkään. Lisäksi todella epämukavaa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:13"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:11"]Ihan oikeasahan se on. Korkeilla kengillä on kamalan vaikeata liikkua ja se päkiöillä seisominen ja liikkuminen sattuu hemmetisti luihin. [/quote] Ei mun ole koskaan ollut vaikea liikkua korkokengillä, saati että luihin (WTF?!) olisi ikinä sattunut =D [/quote] Niin että kun sulla ei satu, niin se on sitten yleimaailmallin fakta? Mulla sattuu ja on aina sattunut. Voi kuitenkin ihan hyvin kävellä kiilakoroilla, joissa kantapäällekin voi laske hyvin painoa. [/quote] Kiilakorot sopiikin just tantoille. [/quote]Totta sikäli, että suomalaisnaiset harvoin kärsivät kauneuden tähden.
[/quote]
Saati että pystyisivät edes kävelemään yli 3:n sentin koroilla. Joita nyt en koroiksi edes sanoisi.
Toiset vaan osaa ja toiset ei, ei siinä sen kummempaa.
Tärkeintä on näyttää pantavalta, että saisi mahdollisimman paljon melaa mekkoon. Takapuoli paljaaksi ja pystyyn ja belfiet Facebookiin, siinä on nykynaisten elämänsisältö.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:13"]
Tärkeintä on näyttää pantavalta, että saisi mahdollisimman paljon melaa mekkoon. Takapuoli paljaaksi ja pystyyn ja belfiet Facebookiin, siinä on nykynaisten elämänsisältö.
[/quote]
Mä en ole pannut kolmeen vuoteen, en ole missään somessa ja käytän korkokenkiä joka päivä. Jotkut ei elä muita varten, vaan itseään.
Se riippuu kyllä myös vähän jalan koosta se haastavuus. Koron korkeushan on sama oli kenkä sitten kokoa 35 tai 43, mutta jalan asento on aika vaihteleva eri kokojen välillä. Itselläni on 36 jalka ja ihmettelin, kuinka 40 koon jalan omaava ystäväni kehui sellaisia korkkareita, joita itse pidin ihan tappovälineinä, älyttömän mukaviksi. Vilkaistiin sitten missä asennossa kummankin jalka oli ja syy epämukavuuteen selvisi hetkessä. Mutta kun kenkä on sopiva jalalle niin eihän se vaikeaa tottuneelle olekaan :)
Suomalaiselle naiselle nyt on vaikeaa kävellä kaikilla muilla kuin kusenpolttamilla converseilla.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:09"]Me miehet ollaan niin isoja, että meille se olisi varmasti vaikeaa. Naiset ovat pieniä ja keveitä. Plus painopisteenne on alempana, joten tasapainon säilyttäminen on helpompaa.
[/quote]
tuli pieni ja söpö olo tästä ♥‿♥
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:36"]
Eikä kukaan väitteistään huolimatta yksinkertaisesti voi kävellä korkokengillä kuten matalilla kengillä.
[/quote]
Miten sinä sitten kävelet? Minä kävelen kaikilla kengillä kanta ensin maahan. Järkyltä näyttää, jos toisin päin toimii.
Musta olisi kiva käyttää korkokenkiä, mutta en oikeasti pysy niillä pystyssä. On mulla jotain sellaisia aika paksukorkoisia kenkiä, mutta niitä en kyllä laske kunnon korkokengiksi. Onko mulla jotenkin outopainopiste, koska jos kävelen vähänkin ohuemmilla koroilla, lonksuu mun nilkka koko ajan sisäänpäin. Tietääkö kukaan mitään apua tähän? Ja niillä paksuilla koroilla siis osaan kävellä ihan hyvin.
Minä rakastan korkokenkiä! Kävin niillä ennen lenkilläkin, siis koiria ulkoiluttamassa, en sentään millään hikirääkkijuoksulenkeillä :) Sitten nilkka hajosi urheilun yhteydessä (vuonna 2010) ja sen jälkeen leikattu 11 kertaa. Enää ei voi edes seisoa matalillakaan koroilla..
.
Olen niin kade naisille, jotka voivat näyttää upeilta korkeissa koroissaan!