Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvasti flunssassa

Vierailija
11.01.2022 |

Olen ollut viimeisen vuoden aikana jatkuvasti flunssassa. Ei varmaan viikkoa/kahtakaan ehdi olla väliä kun taas uusi alkaa. Suurin osa flunssista lieviä, pientä kurkkukipua ja tukkoisuutta ja normaalit päivittäiset toiminnot onnistuvat särkylääkkeen turvin. Osa flunssista taas on ihan kuumeisia ja yleisvointi kipulääkkeistä huolimatta huono. Onneksi olen sentään lapsen kanssa kotona niin sairauslomalla en ole joutunut olla.

Koronatestejä on otettu varmaan 8 kpl julkisella puolella ja nyt talvella olen tehnyt kotitestejä ja vältellyt kontakteja niiden ollessa nega. Koronasta siis kyse ei ainakaan ole tiettävästi ollut.

Mistähän voisi olla kyse, kun jatkuvasti sairastan? Terveysasemalle kun soitan aina ohjataan vaan koronatesteihin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vastustuskyky vain ihan nollassa, kun olen kotona lapsen kanssa ja kaupoissa aina maskit ja käsidesit?

Vierailija
2/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ottanut rokotteita, korona, influenssa. Tai syönyt antibiootteja. Näähän tuota aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle sama tullut rokotteiden jälkeen kun vastustuskyky alentunut.

Olleet jatkuvasti "flunssassa" viimeiset pari vuotta.

Vierailija
4/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootko ottanut rokotteita, korona, influenssa. Tai syönyt antibiootteja. Näähän tuota aiheuttaa.

Tämä sairastelukierre alkoi vuosi sitten. Rokotteet olen ottanut kyllä molempiin, mutta vasta puoli vuotta sitten ensimmäisen. Viime kesänä oli yksi antibioottikuuri rintatulehdukseen. Näihin flunssiin en ole mitään antibiootteja syönyt, kun ei tk vastaanotolle edes pääse ennen kuin testi vastattu negaksi. Ja yleensä siinä vaiheessa oireet jo helpottamaan päin.

Vierailija
5/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteista on myös tullut kaikista minulle kuumetta. Kolme koronarokotetta ja yksi influenssarokote puoleen vuoteen. Oon ihan loppu, kun koko ajan joku flunssa päällä tai kuumeessa jostakin rokotteesta.

Vierailija
6/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono fyysinen kunto,ylipainoa?elintavat pielessä?

Vierailija
7/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono fyysinen kunto,ylipainoa?elintavat pielessä?

BMI 20. Raskauden aikana liikunta väheni, mutta ihan hyvässä kunnossa koen kuitenkin edelleen olevani. En tupakoi tai käytä alkoa, perus terveellistä kotiruokaa syödään.

Vierailija
8/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan vastustuskyky vain ihan nollassa, kun olen kotona lapsen kanssa ja kaupoissa aina maskit ja käsidesit?

.

Suomen Perusoikeuslakia on rikottu, ja perusoikeuksiamme on yritetty ohittaa uusilla sopimuksilla.

Vierailija
9/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteista on myös tullut kaikista minulle kuumetta. Kolme koronarokotetta ja yksi influenssarokote puoleen vuoteen. Oon ihan loppu, kun koko ajan joku flunssa päällä tai kuumeessa jostakin rokotteesta.

Olen terve enkä piikitä itseäni. Olen altistunut enkä sairastu. Mikä vikana? En saa koronapassia, koska pysyn terveenä. Miksi terveydestä syrjitään?

Vierailija
10/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen terve enkä piikitä itseäni. Olen altistunut enkä sairastu. Mikä vikana? En saa koronapassia, koska pysyn terveenä. Miksi terveydestä syrjitään?

Jospa se passi jäisi nyt unholaan

Vierailija
11/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen vuosi ennen astmalääkitystä ja diagnoosia meni rytmillä kaksi viikkoa enemmän tai vähemmän sairaana, välissä terve viikko, kaksi viikkoa sairaana mutta sairastelu loppui melkein kuin seinään kun astmalääkitys aloitettiin. En ollut ikinä ajatellut että mulla on astma mutta niin vaan oli. En koe että henki olisi ollut ahtaalla koskaan ja vasta lääkityksen aloittamisen jälkeen tajusin että omassa olossa oli ollut jotain epänormaalia vaikka kuinka kauan.

Vierailija
12/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen vuosi ennen astmalääkitystä ja diagnoosia meni rytmillä kaksi viikkoa enemmän tai vähemmän sairaana, välissä terve viikko, kaksi viikkoa sairaana mutta sairastelu loppui melkein kuin seinään kun astmalääkitys aloitettiin. En ollut ikinä ajatellut että mulla on astma mutta niin vaan oli. En koe että henki olisi ollut ahtaalla koskaan ja vasta lääkityksen aloittamisen jälkeen tajusin että omassa olossa oli ollut jotain epänormaalia vaikka kuinka kauan.

Olen myös itse miettinyt tuota astmaa. Sukurasite siihen. Itselläni joskus ollut PEF-arvot vähän heikonlaiset kun äitini mittarilla olen niitä tehnyt. Ja yskää tulee esim. makuuasennossa.

Nyt aion vaatia, että saan muutakin hoitoa/tutkimusta kuin sen ainaisen koronatestin! Mennyt ihan hulluksi tämä maailma.

Vierailija
13/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on välillä kausia, että sairastelen jatkuvasti ja sitten saattaa mennä monta vuotta etten sairasta ollenkaan.

Vierailija
14/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa tätä. Se perus kotiruoka, sitähän jo syöt, joka sisältää- kanaa, lohta porkkanaa, perunaa,lanttua , punajuurta, täysjyväleipää, munia, raejuustoa, kalkkunaa, sipulia, vettä juomana, beceliä, oliiviöljyä, kaurapuuroa jne.makaroonia, Siis puhtaita peruselintarvikkeita eri muodossa syöt. Pysyt hoikkana.

Ei riitä tämä ei. Lisäksi d3 50migrog, C, b-vitaa (= moni b vitam), B 12 , foigren , magnesiumsitraatti. Lysi kalaöljy. Siis kaikkia näitä säännöllisen epäsäännöllisesti- vähempi on enempi.

Olen 74v ja yksi flunssa on ollut 10 vuoden aikana, ei kolota mistään. Kyllä- kävelen/ tilkka juoksen ja jumppaan 2x vk 20-40min.

Kantsii kokeilla.

Muuten en ole perusterve, mut ei väsytä normaalia enempi.

Vierailija
15/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa tätä. Se perus kotiruoka, sitähän jo syöt, joka sisältää- kanaa, lohta porkkanaa, perunaa,lanttua , punajuurta, täysjyväleipää, munia, raejuustoa, kalkkunaa, sipulia, vettä juomana, beceliä, oliiviöljyä, kaurapuuroa jne.makaroonia, Siis puhtaita peruselintarvikkeita eri muodossa syöt. Pysyt hoikkana.

Ei riitä tämä ei. Lisäksi d3 50migrog, C, b-vitaa (= moni b vitam), B 12 , foigren , magnesiumsitraatti. Lysi kalaöljy. Siis kaikkia näitä säännöllisen epäsäännöllisesti- vähempi on enempi.

Olen 74v ja yksi flunssa on ollut 10 vuoden aikana, ei kolota mistään. Kyllä- kävelen/ tilkka juoksen ja jumppaan 2x vk 20-40min.

Kantsii kokeilla.

Muuten en ole perusterve, mut ei väsytä normaalia enempi.

Kiitos, kokeiluun menee.

Vierailija
16/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon teille tuli 5G?

Vierailija
17/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään ja kaulan alueen syövät yleistyneet rajusti - muistuttavat oireiltaan flunssaa

Nopeimmin tällä hetkellä lisääntyy HPV-virukseen liittyvä suunielun syöpä.

Tupakkatuotteiden ja alkoholin lisäksi on muitakin pään ja kaulan alueen syövälle altistavia tekijöitä, mutta monet niistä ovat vielä tuntemattomia.

Syövät oireilevat kuin pitkittynyt flunssa Jos flunssan kaltaiset oireet kestävät yli kolme viikkoa, hakeudu lääkäriin.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201803232200832804

Vierailija
18/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koronasta siis kyse ei ainakaan ole tiettävästi ollut."

AP, mika on aidinkielesi kun kaytat nain omituisia sanajarjestyksia?

Vierailija
19/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koronasta siis kyse ei ainakaan ole tiettävästi ollut."

AP, mika on aidinkielesi kun kaytat nain omituisia sanajarjestyksia?

Kyllä se ihan suomenkieli on. Olen sairaana tälläkin hetkellä. Kuume ja väsymys selittänee osittain tätä huonoa sanajärjestystä.

Vierailija
20/31 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat lisääntyneet nyt syksyllä ja talvella. Osa varmaan tavallista flunssaa ja influenssaa, osa koronaa. Oliko viime talvena näin raju flunssakausi?