Perheenjäsenellä todettu korona maanantaina ja tässä ongelmani:
Olen kolmesti rokotettu, kurkkuni on kipeä mutta kotitesti on negatiivinen. Uskallan mennä huomenna opettamaan, eikö?
Kommentit (55)
Oli omikron tai mikä vaan muu pöpö, niin ei kurkkukivussa töihin mennä!
Vierailija kirjoitti:
Just tänään oli Hesarissa, että kotitestit tunnistaa omikronin huonosti, vasta 3 päivää sen jälkeen kun pcr näyttää positiivista!
Mitä alapeukutat? Lue itse https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008523407.html
"omikronmuunnos saattaa alustavien tutkimustulosten mukaan näkyä kotitesteissä vasta päiviä myöhemmin kuin virallisissa pcr-testeissä. Tyypillinen viive on yhdysvaltalaisen tutkimusryhmän mukaan kolme vuorokautta. "
”Valitettavasti negatiivinen tulos ei ole niin varma, että sen perusteella voisi tehdä päätöksiä siitä, että uskaltaako lähteä jonnekin vai ei”, hän perustelee.
Tietysti töihin, kun olet turvallisesti ja täydellisesti rokotettu ja luotettava testikin nega. Turhat karanteenit on nyt peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ja Vantaa ohjeistivat perheenjäsenet kouluun ja töihin niin pitkään kunnes on positiivinen testitulos itsellään. Vaikka perheessä olisi korona.
Niin oireettomana saa mennä töihin, mutta ap ei ole oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä ihan oikea opettaja mutta miettii, että jos olen nyt poissa jonkun flunssan takia ja sitten saan ensi viikolla koronan niin tulee liikaa poissaoloa töistä.
Ja nyt sulla on flunssa eikä korona niinkö? Se kotitesti ei näytä positiivista alussa, joten siihen et voi luottaa. Tartutat juuri nyt kaikkein eniten kun olet sairastumassa.
Kotitesti ei välttämättä heti taudin alussa vielä näytä positiista, mutta on tietysti mahdollista että on influenssa.
Kiitos 43 kun linkitit sen tänne. Tuntuu älyttömältä että esimerkiksi neljä ihmistä eivät laittaisi negatiiviseen tulokseen vaan tekisivät seuraavien päivien aikana uusia testejä oireettomina. Maksaa aika paljon.
Voi hitsi, sain just töistä ohjeet miten näissä toimitaan mutta nyt ne on työpaikalla ja itse olen kylvyssä! (holvikaaren alla)
T. Terveyskeskuslääkäri, KOK
Kurkkukivun voi myös kuvitella itselleen kun perheessä koronaa ja silloin Suomi kaatuu kun kaikki jäävät varmuuden vuoksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tuskin olet opettaja. Jokainen opettaja tietää, että kurkkukivussa ollaan hiljaa eikä opeteta, koska äänihuulet voivat vaurioitua, ja äänesi on työkalu tuossa ammatissa. Provo aloitus.
Omailmoituksella sairauslomalle ja varaat ajan oikeaan koronatestiin.
Ei ääni pelkästä kurkkukivusta vaurioidu :D
Jos jokainen jää kotiin pienestä huonosta olosta niin osa on sitten kotona koko kevään sairaana
Lapset tulevat ihan yhtä oireisina kouluun
Helsinki ja Vantaa ohjeistivat perheenjäsenet kouluun ja töihin niin pitkään kunnes on positiivinen testitulos itsellään. Vaikka perheessä olisi korona.