Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö alaikäiset lapsesi matkustamaan ulkomaille

Vierailija
06.05.2015 |

kahden aikuisen lapsesi kanssa?

Meillä on siis pian 10-vuotiaat tyttäret, jolla on 21- ja 23-vuotiaat isosiskot.

Nämä isosiskot ovat saaneet päähänsä, että haluavat matkustaa Kreikkaan ja että haluavat ottaa pikkusiskot mukaan. Ihan neljästään he kuulemma menisivät.

Pikkusiskot ovat innokkaita lähtemään, miehellenikin se käy, mutta sitten taas minä epäröin. Mitä jos pikkuisille sattuu jotain matkalla? Osaavatko isosiskot huolehtia heistä?

Mitä mieltä te olisitte? Kannattaisiko päästää mukaan?

(Ja jos tällä on mitään merkitystä, niin toisella näistä isosiskoista on lapsi, mutta hän ei kuitenkaan tule mukaan)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut 11v ja 13v siskoni lapsien kanssa reissussa ollessani vähän reilu 20v. Ei meillä mitään ongelmia ollut. Kivaa lähinnä. Joten itse ainakin päästäisin. :)

Vierailija
5/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästäisin, tuohan olisi todella hieno reissu sisarusten kesken!

Jos jotain sattuu, niin aivan varmasti aikuiset naiset osaavat huolehtia. Eikä ole enää kyse mistään ihan pikkulapsistakaan.  Matkavakuutukset on kuitenkin olemassa.

Vierailija
6/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin ehdottomasti. 10 vuotiaskin on jo aika iso ja osaa jopa hiukan ajatella omilla aivoillaan. 21 ja 23 vuotiaat ovat jo aikuisia ja kykenevät hyvin pitämään huolen lapsista. Reissusta tulisi varmasti tosi hauska ja mieleenpainuva kokemus tytöille. 

Vierailija
7/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskot ovat aikuisia naisia ja jos ovat normaalilla järjellä varustettuja niin päästä pikkusiskot mukaan.

Mutta varmista nyt että isosiskot ymmärtää mihin ovat ryhtymässä eli ulkomailla ei 10v. voi jättää yksin illaksi/yöksi hotellihuoneeseen ja lähteä itse bailaamaan?!

Vierailija
8/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä taisin olla 23v kun vein 14v pikkusiskoni Lontooseen (en ollut siellä itsekään ennen käynyt). Ihan kahdestaan mentiin. Ja meillä on tosi vastuuntuntoiset vanhemmat, opettajia molemmat, mutta me ollaan vastuuntuntoiseksi kasvatettuja itsekin. Eli riippuu ihan millaisia lapset ovat (sekä isot että pienet).

Vierailija
9/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo isosiskot nyt ovat yhtään normaaleja, terveellä järjellä varustettuja ihmisiä, niin en ymmärrä, miksi en päästäisi. Jos toinen on jo äitikin, niin eikö kyseessä ole aikuinen nainen? Kyllä kai heille nyt täytyy olla ihan päivänselvää, että lapsista huolehditaan ja että heitä ei esim. jätetä yksin hotelliin tms.

Arvokasta aikaa lapsille, jos saavat viettää aikaa yhdessä siskojensa kanssa. Tuolla ikäerolla jää helposti sisko etäiseksi, joten hienoa, että haluavat olla yhdessä.

Miksi asia mietityttää sua? Mä ymmärtäisi silloin, jos kyseessä olisi joku alkoholin huuruinen ikuinen bilettäjä, joka lyönyt oman elämänsä läskiksi. Mutta ymmärsin, että tällaisesta ei ole kyse.

Vierailija
10/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai!

Meillä oli 8-vuotias matkassa 19-vuotiaan kanssa. Mitä tuollaisissa olosuhteissa jossain seuramatkalla voi tapahtua sen enempää kuin kotonakaan. 

Vierailija
11/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:44"]

Isosiskot ovat aikuisia naisia ja jos ovat normaalilla järjellä varustettuja niin päästä pikkusiskot mukaan.

Mutta varmista nyt että isosiskot ymmärtää mihin ovat ryhtymässä eli ulkomailla ei 10v. voi jättää yksin illaksi/yöksi hotellihuoneeseen ja lähteä itse bailaamaan?!

[/quote]

Miksi ei voisi jättää nukkumaan 10-vuotiaita, jos ollaan vain jossain lähistöllä ja kännykät toimivat? Ihan ihme ylisuojelua, jos 10-vuotaat eivät yksin voi nukkuakaan. 

Ihan kaikki noin tekevät..  Kyseessä ovat neljännelle luokalle menevät (tai siis jopa viidennelle, en jaksa laskeskella)

Vierailija
12/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:57"]

[/quote]

Miksi ei voisi jättää nukkumaan 10-vuotiaita, jos ollaan vain jossain lähistöllä ja kännykät toimivat? Ihan ihme ylisuojelua, jos 10-vuotaat eivät yksin voi nukkuakaan. 

Ihan kaikki noin tekevät..  Kyseessä ovat neljännelle luokalle menevät (tai siis jopa viidennelle, en jaksa laskeskella)

[/quote]

En ole ikinä jättänyt tuon ikäistä lastani ulkomailla hotelliin ja lähtenyt itse johonkin. Jos sanoisin lapselleni ennen nukkumaan menoa, että aion näin tehdä, hän ei suostuisi asiaan. Olen ihan varma, että ei haluaisi sellaisessa tilanteessa jäädä yksin.

Vierailija
13/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

En ole ikinä jättänyt tuon ikäistä lastani ulkomailla hotelliin ja lähtenyt itse johonkin. Jos sanoisin lapselleni ennen nukkumaan menoa, että aion näin tehdä, hän ei suostuisi asiaan. Olen ihan varma, että ei haluaisi sellaisessa tilanteessa jäädä yksin.

[/quote]

Kertoo siitä, että olet tartuttanut paranoidit pelkotilasi myös lapseen. Jokainen terve, normaalin rohkea 10-vuotias osaa nukkua yksin vähän vieraammassakin paikassa. 

Vierailija
14/14 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hienoa vanhemmuutta, että kymmenvuotiaat sanelevat mitä tehdään. Onnea vain kasvatusmatkalle teinien kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän