Näkeekö alkoholin käytön toisesta??
Jos välillä ottaa reilummin ja usein, miten se näkyy kasvoista? Enkä tarkoita mitään yötäpäivää kännissä olevia vaan ihan työssäkäyviä 30-50-vuotiaita tavallisia ihmisiä.
Kommentit (28)
Liittyyköhän tää aloitus nyt siitepölykauteen ja allergian turvottamiin ihmisiin. Syrjitään töissä sairauden takia, silmät ja nenä punoittaa, kutina saa ihmisen ärtyneeksi ja turvotus kasvoissa rumentaa. Sitten tulee vielä nämä holistimustamaalaajat kehiin. Hoh hoi taas tätä elämätä...
Tosi pitkään juoneista ihmisistä saattaa nähdä juomisen merkit (puhun nyt kymmenistä vuosista). Miehillä nenä punoittaa, kasvot on jotenkin "rutussa", yleensä huonot hampaat. Naisilla kasvojen iho tosi ryppyinen jos juonut kymmeniä vuosia.
Vähemmän juomisen ei kovin helposti tunnista. Tiedän parikymppisiä alkoholisteja jotka eivät näytä yhtään siltä, että juovat ja toisaalta saman ikäisiä ei-juovia joilla on kaikki alkoholisteihin liitetyt piirteet; punakka iho, turvonnut naama, tummat silmänaluset, kaljamaha jne. Ei voi tietää, onko ihmisen käytöksen ja ulkonäön taustalla alkoholi vai jokin sairaus. Siksi ei ikinä pitäisi mennä yleistämään varsinkaan nuorista ihmisistä, että tolle varmaan varmaan viina maistunut. Voi olla kyseessä sairaus tai ihminen näyttää muuten vain siltä.
Ap, sun kannattaa kysyä henkilöltä itseltään. Moni sairaus, valvominen yms. Vaikuttaa ihmisen ulkonäköön ja käytökseen. Työkavereiden perusteeton mustamaalaaminen selän takana on kunnianloukkausrikos. Jos oikeesti haluat tietää totuuden, niin kysy.
Perus viikonloppudokaajasta ei näe mitenkään. Ainoastaan kokopäiväalkoholistista alkaa pirteet selkeästi erottaa päälle kolmikiymppisenä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:12"]
Itse kärsin kilpirauhasen vajiksesta ja olen ihan juopon näköinen. V..ttaa suorastaan, kun olen jatkuvasti turvoksissa, hiukset huonossa kunnossa (hamput), äänikin on kuin juopolla.
[/quote]
Mulla oli diagnsoimaton kilpirauhasen vajaatoiminta ja työpaikalla oikeesti juoruttiin, että olen alkoholisti. Hyvin maltillisesti nautin joskus viiniä ruualla. Lääkityksellä ulkonäkö on alkanut vähitellen kohentua, mutta yhä harmittaa ja surettaa ihan hirveästi se, että työ"kaverit" on pahantahtoisesti juorunneet musta selän takana. Olisivat kysyneet. Ja alkoholismihan ON sekin sairaus. Vihaan juoruakkoja.
Miu ukko juo yhenkii kaljan ni huomaan heti et on juonu..
Olen alkoholisti ja käyn töissä. Näytän todella nuorelta ja hehkeältä. Eli ei välttis kyllä näy. Nenä on jopa poikkeuksellisen siro.
Itse kärsin kilpirauhasen vajiksesta ja olen ihan juopon näköinen. V..ttaa suorastaan, kun olen jatkuvasti turvoksissa, hiukset huonossa kunnossa (hamput), äänikin on kuin juopolla.