Mitä ajattelet kun viet rikkinäisiä vaatteita kirpparille?
Kävin eilen kiertämässä läpi yhden kirpputorin ja etsiskelin lapsille vaatteita. Rekit oli täynnä venähtäneitä, kulahtaneita ja ihan rehellisesti reikäisiä ja rikkinäisiä vaatteita.
Housut oli siististi pinkattu pinoihin, mutta kun niitä nosteli katsoakseen niin polvet olivat jokaisesta puhki. Hintaa kuitenkin 2 euroa.
Kivan näköinen huppari, 4 euroa. Olisin voinut ostaakin, mutta hupparin etupuolella oli ainakin viisi reikää tai repeämää, ei mitenkään edes huomaamattomasti korjattavissa.
Ja näitä sitten rekkikaupalla roikkumassa siellä. Vähän masentavaa selata sitä tarjontaa läpi!
Yhden T-paidan ostin, mutta senkin syynäsin tarkkaan että eikö tosiaan ole kellastunutta tahraa, saumat purkautuneet, pikku reikiä jossain tms.
Vähän karsintaa, myyjät!
Kommentit (102)
Minua taas ei haittaa jos muuten siistissä vaatteessa on vaikka sauma purkautunut parin sentin matkalta. Kulahtanut kangas, muotonsa menettänyt vaate ja pysyvät tahrat ovatkin sitten eri asia.
Mä vien välillä. En siis tietenkään mitään käyttökelvottomia, mutta montakin kertaa oon vienyt paitoja, joista nappi irronnut tms pikkuvikaa, joka on kuitenkin helposti korjattavissa. En jaksa niitä itse korjata, sillä vaate on muutenkin sellainen joka joka tapauksessa menisi kirpparille. Menevät tosi hyvin kaupaksi, kun alentaa paljon hintaa ja laittaa hintalappuun "Huom! Nappi irronnut".
Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin.
Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"]
Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi.
[/quote]
Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"]
Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi.
[/quote]
[/quote]Uffilla tekevät esim räsymattoja huonommista vaatteista.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]
No ne ottaa siellä Uffilla lumputkin vastaan ja myy tehtaille. Kyllä ne osaa rahaa tehdä toisten lumpuistakin, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]
No ne ottaa siellä Uffilla lumputkin vastaan ja myy tehtaille. Kyllä ne osaa rahaa tehdä toisten lumpuistakin, valitettavasti.
[/quote]
Mitä valitettavaa siinä on? Ala sinä lumppuriksi...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"] Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi. [/quote] Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva. [/quote]
No ne ottaa siellä Uffilla lumputkin vastaan ja myy tehtaille. Kyllä ne osaa rahaa tehdä toisten lumpuistakin, valitettavasti. [/quote] Mitä valitettavaa siinä on? Ala sinä lumppuriksi...
[/quote]
No minusta on valitettavaa, että hyväntekeväisyys organisaatioksi itseään tituleeraava järjestö tekee rahaa ihan muihin tarkoituksiin.
Minä en myöskään ymmärrä miksi kirppareille viedään roskaa. Niitä lasten vaatteita on siellä muutenkin tonnitolkulla, jos myyjä ei jaksa korjailla nappeja miksi ostaja jaksaisi? Koitapa löytää sopiva nappi johonkin kirpparipaitaan... En osta missään tapauksessa mitään nappipuolia, pikkuvikaisia rättejä.
Jos Uff pystyy hyödyntämään lumputkin niin sinne vain, mielummin kun roskiin.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"] Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi. [/quote] Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva. [/quote]Uffilla tekevät esim räsymattoja huonommista vaatteista.
[/quote] Linkki tähän tietoon? Ikinä kuullutkaan.
Minulla on paljon pojan merkkivaatteita lähdössä myyntiin. Suurin osa me&I vaatteita.
Mietin että vienkö muutamaa vaatetta joissa reikää.. Yhdessä ihan uudenveroisessa paidassa on kolme pientä pistereikää, tullut varmaan pesukoneessa. Ja yhdet uudenveroiset velourhousut joissa reidessä saksilla tökätyt reiät. Sitten on vielä kaksi meandin svetaritakkia joista vetoketjut pitäis vaihtaa. Ostaisiko kukaan eurolla kirpparilta?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"] Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi. [/quote] Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva. [/quote]Uffilla tekevät esim räsymattoja huonommista vaatteista.
[/quote]Pitääkö mun linkittää mun Uffilla työskentelevien ystävien yhteystiedot sulle?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:58"]
[/quote]Pitääkö mun linkittää mun Uffilla työskentelevien ystävien yhteystiedot sulle?
[/quote]
Kiitos mielellään!
Esim polvista pussiintuneet farkut on aarteita askartelijoille ja käsityöihmisille, joilla valmistuu kankaasta upeita rahapusseja ja käsilaukkuja.
No, minä vien joskus rikkinäisiäkin kirpparille. Jos esim. aidoista Leviksistä on toinen polvi vähän rikki, laitan housuille hintaa esim. 6 euroa. Sillä hinnalla ainakin itse voisin ostaa lapselleni kyseiset farkut, kun ne uutena kaupassa maksavat ainakin 60-70 euroa. Korjailen itse lasten vaatteita, joten ajattelen, että joku sellainen joka haluaa ostaa halvalla laadukkaan vaatteen, korjaa siitä pienen vian mielellään - näinhän itsekin teen. Kirpparille meneviä en kuitenkaan viitsi itse korjata.
Kaupaksi ovat yleensä menneet.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:58"]
[/quote]
Kiitos mielellään!
[/quote]Hahaha, laita ensin omasi!
Olen kerran ollut mukana lajittelemassa vaatekeräykseen tulleita vaatteita. Kohdemaa oli Afrikka ja ihmiset lahjoittivat mm. kulahtaneita talvihaalareita sun muuta yhtä kahelia. Joukossa oli esimerkiksi kunnon vanhanaikainen naisten korsetti! Valtaosa vaatteista oli todella aika päiviä parhaat päivänsä nähnyttä krääsää, toki mukana oli myös täysin asiallista tavaraa. Siltikin lahjoittajien ajattelemattomuus ihmetytti ja kauhistutti: että kehdataan lahjoittaa vanhoja lumppuja, vaikka oikea osoite on kaatopaikka. Tai sitten matonkuteeksi, jos joku niitä vielä jaksaa leikellä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:28"]
Minulla on paljon pojan merkkivaatteita lähdössä myyntiin. Suurin osa me&I vaatteita. Mietin että vienkö muutamaa vaatetta joissa reikää.. Yhdessä ihan uudenveroisessa paidassa on kolme pientä pistereikää, tullut varmaan pesukoneessa. Ja yhdet uudenveroiset velourhousut joissa reidessä saksilla tökätyt reiät. Sitten on vielä kaksi meandin svetaritakkia joista vetoketjut pitäis vaihtaa. Ostaisiko kukaan eurolla kirpparilta?
[/quote]
Ostaisitko itse niitä reikäisiä ja rikkinäisiä vaatteita? Vaikka kuinka olisi me&i niin puuvilla kangasta nekin ovat ja ajan myötä kulahtavat.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:54"]
Esim polvista pussiintuneet farkut on aarteita askartelijoille ja käsityöihmisille, joilla valmistuu kankaasta upeita rahapusseja ja käsilaukkuja.
[/quote]
aarteita... köh...
eiköhän jokaisella ole niitä omasta takaa...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:32"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:27"] Tämä ketju avasi silmäni tässä asiassa... rikkinäisiä vaatteita kirppareille vievät ajattelevat siis tekevänsä palveluksen... ajattelevat että nuo rikkinäiset vaatteet ovat jopa jollekin aarteita... anna mun kaikki kestää. [/quote] Minulle ainakin tekee palveluksen se, joka vie kirpparille pikkuvikaisia merkkivaatteita, joissa on esim. sauma vähän auennut tai pieni rei'änalku polvessa, nappi puuttuu jne. Oon tosi näppärä ja korjaan ne hetkessä ihan huomaamattomiksi. Kirppareitten idea (ainakin mulle) on nimenomaan löytää laatua halvalla. En mä sinne mene mitään henkkamaukkaa ostamaan, ne voi mun mielestä työntää suoraan sinne UFF:ille, olivat ehjiä tai ei. t. se kolmen lapsen yh, joka todellakin vie pikkuvikaiset kirpparille [/quote] mieluummin rikkinäistä vaatetta kunhan siinä on joku hienonhieno logo? No, makunsa kullakin. Kyllä minulle kelpaavat ne ehjät ja vähänkäytetyt henkkamaukat vallan mainiosti. Henkkamaukka on sitä paitsi minulle kallis merkki. yleensä ostan merkittömiä ja halvempia. [/quote] H&M kallis?? Kyllä sieltä saa 5e paitoja jne. Alessa nuo ovat sen 3e jne. En ole vielä missään eden halpahalleissa nähny halvempia.
[/quote]
Minä tiedän paikkoja, joista löytää eurolla-parilla t-paitoja uutena.