Mitä ajattelet kun viet rikkinäisiä vaatteita kirpparille?
Kävin eilen kiertämässä läpi yhden kirpputorin ja etsiskelin lapsille vaatteita. Rekit oli täynnä venähtäneitä, kulahtaneita ja ihan rehellisesti reikäisiä ja rikkinäisiä vaatteita.
Housut oli siististi pinkattu pinoihin, mutta kun niitä nosteli katsoakseen niin polvet olivat jokaisesta puhki. Hintaa kuitenkin 2 euroa.
Kivan näköinen huppari, 4 euroa. Olisin voinut ostaakin, mutta hupparin etupuolella oli ainakin viisi reikää tai repeämää, ei mitenkään edes huomaamattomasti korjattavissa.
Ja näitä sitten rekkikaupalla roikkumassa siellä. Vähän masentavaa selata sitä tarjontaa läpi!
Yhden T-paidan ostin, mutta senkin syynäsin tarkkaan että eikö tosiaan ole kellastunutta tahraa, saumat purkautuneet, pikku reikiä jossain tms.
Vähän karsintaa, myyjät!
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:27"]
Tämä ketju avasi silmäni tässä asiassa... rikkinäisiä vaatteita kirppareille vievät ajattelevat siis tekevänsä palveluksen... ajattelevat että nuo rikkinäiset vaatteet ovat jopa jollekin aarteita... anna mun kaikki kestää.
[/quote]
Minulle ainakin tekee palveluksen se, joka vie kirpparille pikkuvikaisia merkkivaatteita, joissa on esim. sauma vähän auennut tai pieni rei'änalku polvessa, nappi puuttuu jne. Oon tosi näppärä ja korjaan ne hetkessä ihan huomaamattomiksi. Kirppareitten idea (ainakin mulle) on nimenomaan löytää laatua halvalla. En mä sinne mene mitään henkkamaukkaa ostamaan, ne voi mun mielestä työntää suoraan sinne UFF:ille, olivat ehjiä tai ei.
t. se kolmen lapsen yh, joka todellakin vie pikkuvikaiset kirpparille
[/quote]
mieluummin rikkinäistä vaatetta kunhan siinä on joku hienonhieno logo? No, makunsa kullakin. Kyllä minulle kelpaavat ne ehjät ja vähänkäytetyt henkkamaukat vallan mainiosti. Henkkamaukka on sitä paitsi minulle kallis merkki. yleensä ostan merkittömiä ja halvempia.
[/quote]
H&M kallis?? Kyllä sieltä saa 5e paitoja jne. Alessa nuo ovat sen 3e jne. En ole vielä missään eden halpahalleissa nähny halvempia.
-vien lasten merkkihousuja joista polvet puhki, jokaisiin hinta 0,50e. kaikki ovat menneet kaupaksi
-sama paitojen kanssa jos pikkureikä tai tahra, hinta 0,10e, kaikki kaupaksi
Yksi lempivaatteistani on pellavapaita kirpparilta jonka helmassa oleva pitsi oli repeytynyt parin sentin matkalta. Osaan ommella ja korjasin pitsin. Sain hyvä paidan edullisesti. Onneksi joku toi myyntiin eikä heittänyt pois.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:51"]
"] Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi. [/quote] Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva. [/quote]
No ne ottaa siellä Uffilla lumputkin vastaan ja myy tehtaille. Kyllä ne osaa rahaa tehdä toisten lumpuistakin, valitettavasti. [/quote] Mitä valitettavaa siinä on? Ala sinä lumppuriksi...
[/quote]
No minusta on valitettavaa, että hyväntekeväisyys organisaatioksi itseään tituleeraava järjestö tekee rahaa ihan muihin tarkoituksiin."
Mitä jos vähän avartasit tietolaariasi. Oletko koskaan ajatellut, mitä kuluja syntyy lumppujen keräyksestä - keräysastiat ja puhtaanapito, kuljetus lajitteluun, muovipussien kulj. ja jätemaksut kaatopaikalle, vaatteiden lajittelu ja pakkaus, kuljetus jne. Lumpuille tehdään useampi käsittelyvaihe, jotta se on myytävä tuote ja määräpaikassaan eli todellisuudessa luppujen tuotto ei kate edes kuluja, vaan osa jopa lahjoisvaroista käytetään kulujen kattamiseen, sillä vain harvat tekevät ilmaista työtä, puhumattakaan kalustojen ja autojen hankinnasta ja ylläpitokustannuksista.
Lumppujen ja vaatteiden hävitys on ensi vuonna vielä ongelmallisempaa, koska niitä ei voi viedä enää kaatopaikalle, vaan ne on ongelmajätettä.
[/quote]
Täällä lumppu menee samaan astiaan energiajätteen kanssa. Poltetaan energiaksi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:48"]entä mitä ajattelevat ne, jotka vievät tahraisia vaatteita kirpparille... sellaisia tahroja, jotka takuulla eivät lähde pesussa, esim maalitahroja tms. Ehkä hekin ajattelevat tekevänsä palveluksen ja ajattelevat, että joku saa mahtavaa askartelumateriaalia...
[/quote]
Entä ne, jotka vievät myytäväksi likaisia vaatteita, sellaisia, jotka selvästi lähtisivät ihan normaalissapesussa puhtaaksi? Tai kenkiä, jossa on vielä hiekkaa sisuksissa ja sontaa pohjissa??
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:55"]
Jos muuten hyväkuntoisessa vaatteessa on korjattavissa oleva vika (esim nappi puuttuu, pieni reikä) niin voi hyvin myydä hieman edullisemmalla. En toki ymmärrä kun ihmiset vievät kaikenmaailman virttyneitä rääsyjä myyntiin, mutta en myöskään ymmärrä niitä kirppiskävijöitä joiden mielestä uudenveroinen vaate täytyy saada jollain 2 eurolla!
[/quote]
Tämä. Yksi tuttu aina ihmettelee kirppislöytöjäni, ja sanoo ettei itse koskaan löydä mitään. Kävimme kerran kirppiksellä yhdessä ja selityskin löytyi, hän oli juuri kuvaamasi kaltainen jonka mielestä yli 2 e oli liikaa mistä vaan ja kaiken piti olla samaa tasoa kuin kaupasta ostettaessa. Ei ihme ettei löydä mitään mieleistä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:04"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"] Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi. [/quote] Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva. [/quote]
No ne ottaa siellä Uffilla lumputkin vastaan ja myy tehtaille. Kyllä ne osaa rahaa tehdä toisten lumpuistakin, valitettavasti. [/quote] Mitä valitettavaa siinä on? Ala sinä lumppuriksi... [/quote]
No minusta on valitettavaa, että hyväntekeväisyys organisaatioksi itseään tituleeraava järjestö tekee rahaa ihan muihin tarkoituksiin. [/quote] Joo, eikö ne ajele jollain luksusautoilla?
[/quote]
No sitten ajelevat. Ketä se vahingoittaa?
Oikeasti meillä on tässä kaksi vaihtoehtoa. Uffille lahjoitetaan tavaraa, se kierrättää sitä, tekee voittoa, maksaa veroja, palkkaa ihmisiä. Jos kyseessä ei ole hyväntekeväisyys, niin sitten se on bisnestä.
Tai sitten ne rätit menevät kaatopaikan penkkaan. Osa maatuu, osa ei ikinä. Ei tule hyväntekeväisyyttä, ei bisnestä. Palstamamma on iloinen.
[/quote]
Pointtina ei ole se, tekevätkö bisnestä. Pointti on se, että mainostavat tekevänsä hyväntekeväisyyttä. Olisi täysin eriasia mainita rehellisesti haluavansa tehdä bisnestä. Käsitätkö sen ristiriidan?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:56"]
Jos esim. aidoista Leviksistä on toinen polvi vähän rikki, laitan housuille hintaa esim. 6 euroa.
Korjailen itse lasten vaatteita, joten ajattelen, että joku sellainen joka haluaa ostaa halvalla laadukkaan vaatteen, korjaa siitä pienen vian mielellään
[/quote]
Merkkituote, niin, mutta mikä siitä tekee enää laadukkaan sen jälkeen, kun siinä on reikä?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:04"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:56"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 08:37"] Vaatteiden karsinta on aika julmaa puuhaa. Jos niitä on vaikka viisi Ikean kassillista, niin yksi kassillinen on sellaista mitä kannattaa lähteä myymään. Ja niistäkin osan saa kantaa vielä takaisin. Tiedän sen, kun itse tein suuren vaatetyhjennyksen. Tuli iso muovipussillinen leikattuja puuvillarättejä, yksi kassillinen suoraan roskiin, pari kassillista uffiin ja yksi sinne kirpparille myytäväksi. [/quote] Laitoit uffiin jotain lumppua, jota et itse saa kirpparilla myytyä. Kiva. [/quote]
No ne ottaa siellä Uffilla lumputkin vastaan ja myy tehtaille. Kyllä ne osaa rahaa tehdä toisten lumpuistakin, valitettavasti. [/quote] Mitä valitettavaa siinä on? Ala sinä lumppuriksi... [/quote]
No minusta on valitettavaa, että hyväntekeväisyys organisaatioksi itseään tituleeraava järjestö tekee rahaa ihan muihin tarkoituksiin. [/quote] Joo, eikö ne ajele jollain luksusautoilla?
[/quote]
Oikeasti meillä on tässä kaksi vaihtoehtoa. Uffille lahjoitetaan tavaraa, se kierrättää sitä, tekee voittoa, maksaa veroja, palkkaa ihmisiä. Jos kyseessä ei ole hyväntekeväisyys, niin sitten se on bisnestä.
Tai sitten ne rätit menevät kaatopaikan penkkaan. Osa maatuu, osa ei ikinä. Ei tule hyväntekeväisyyttä, ei bisnestä. Palstamamma on iloinen.
[/quote]
Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vaan? Kierrätystä harjoittavia tahoja on kyllä aika hemmetin paljon enemmänkin kuin pelkkä skandaaleissa rypenyt UFF.
Esimerkiksi kierrätyskeskus, joka on noin sata kertaa suositeltavampi kohde kuin edellämainittu. Ja siellä pikkuvikaiset saattavat päätyä jopa uudelleen ihan kuluttajakäyttöönkin ilmaisosaston kautta...
Ja lopuksi tietysti asia, jonka luulisi olevan itsestään selvää jokaiselle hiukankaan yhteiskunnallisia asioita seuraavalle: tekstiilit voidaan polttaa energiajakeessa ja tuottaa niistä energiaa. Kierrätystähän se ei ole mutta eivät ne kaatopaikkojakaan täytä.
[/quote]
Sinulta taas ei tarvitse edes kysyä, oletko oikeasti noin huonohermoinen ihminen :)
Kunnassamme ei kerätä energiajätettä, koska lähimpään polttolaitokseen on liian pitkä matka. Eli vaihtoehdot ovat kaatopaikan penkka ja Uffin laatikko. SPR:n keräyspisteelle en pääse ilman autoa, ja sitä paitsi he eivät ota vastaan lumppua, vaan ainoastaan kierrätyskuntoista tavaraa.
Sitä paitsi mistäs minä tiedän vaikka SPR:nkin johtajalla olisi hieno auto...
[/quote]
Tilanne tulee sinunkin kunnassasi muuttumaan, sillä ensi vuoden alusta lähtien (jos oikein tiedän) ei voi enää viedä kaatopaikalle oikein mitään. Aika kumma kuntasi on tälläkin hetkellä, sillä tiedän pikkupaikkakuntia keskellä Suomea, joissa energiajae kerätään ja kuljetetaan aika kauaksi poltettavaksi.
[/quote]
Niin, tilanne muuttuu. Tulevaisuudessa lumppua ei teidänkään kunnassanne polteta, vaan uusiokäytetään. Nykysysteemissä se Uff on huomattavasti ekologisempi vaihtoehto kuin sekajäteastia, menipä se sekalainen ryönä penkkaan tai lajittelun jälkeen polttoon.
Onko tästä ketjusta tehtävä sellainen johtopäätös että saamme jatkossakin nähdä kirpputoreilla tahraisia ja rikkinäisiä vaatteita "kun ne menee niin hyvin kaupaksi".
Suurin osa näkemistäni on kyllä ollut kaikkea muuta kuin merkkivaatteita.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:01"]
[/quote]
[/quote]
Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vaan? Kierrätystä harjoittavia tahoja on kyllä aika hemmetin paljon enemmänkin kuin pelkkä skandaaleissa rypenyt UFF.
Esimerkiksi kierrätyskeskus, joka on noin sata kertaa suositeltavampi kohde kuin edellämainittu. Ja siellä pikkuvikaiset saattavat päätyä jopa uudelleen ihan kuluttajakäyttöönkin ilmaisosaston kautta...
Ja lopuksi tietysti asia, jonka luulisi olevan itsestään selvää jokaiselle hiukankaan yhteiskunnallisia asioita seuraavalle: tekstiilit voidaan polttaa energiajakeessa ja tuottaa niistä energiaa. Kierrätystähän se ei ole mutta eivät ne kaatopaikkojakaan täytä.
[/quote]
Samaa voisi kysyä sinulta. Kai tiedät ettei kaikissa pikkuisissa kyläpahasissa ole kuin esim UFF. Ja aika harva lähtee rahtaamaan monien kilometrien päähän isoon kaupunkiin jotain lumppuja..
Tarkoitus on pistää hinnat niin alas, että tavara kiertää. Tosin on se ikävää, jos joutuu myymään hinnaltaan arvokkaampia lastenvaatteita polkuhintaan, että edes joku ostaisi:( Toisaalta eivät osta sittenkään, kun tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, että halvan hinnan oletetaan tarkoittavan roskaa lastenvaatteissa? Minusta joku irronnut nappi tai sentin purkautunut sauma ei ole niin vakavaa, mutta tökeröt teeseitse-korjaukset sen sijaan ovat.Likaiset, erityisesti pesemättömät sekä maalitahraiset lastenvaatteet kuuluvat lumppukeräyskeen tai räteiksi, ei myyntiin.
Olen kerran vienyt vahingossa rikkinäisen vaatteen. Luulin, että vaate on hyväkuntoinen ja siivosin sen lapsen kaapista. Se olikin muuten hyvä, mutta sauma oli ratkennut. Huomasin sen vasta siivotessani pöytää kirpparilla muutamaa päivää myöhemmin. Vein pöksyt pois.
Toinen kerta oli vielä nolompi. Lapsella oli TODELLA kaunis kaksiosainen uikkari. Laitin sen pilkkahinnalla kesäkuun alussa ja hämmennykseksi se ei mennyt. Vasta tyhjentäessä pöytää huomasin valoa vasten, että muuten hyväkuntoisen ja vähänkäytetyn uikkarin koko takapuolen osa näytti valoa vasten rusehtavalta/keltaiselta läikältä. Ihan kuin olisi ripulit sinne päässyt ja tahra jäänyt pesusta huolimatta. Mietin kotona asiaa ja sitten muistin, kun lapsi istui rantalomalla uikkareissa tuolille, johon oli kaatunut keltainen mehu/limu. Siitä se oli varmaan tullut, mutta nolotti kyllä.
Olen tarkka siitä, että myyn vain hyväkuntoista, mutta useammalla myyntikerralla on pari mokaakin tullut joukkoon.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 10:22"]
Musta ok laittaa vähän rikkinäisiä vaatteita, myyntihinta max 1€/kpl olipahan me&i tai vaikka chanel. Mutta raja onkin sitten vaikea vetää, koska jokaisella on eri käsitys. Mielestäni yhden napin puuttuminen ei vielä pilaa vaatetta tai jos sauma on hieman auennut, sen saa ommeltua kiinni, mutta reikäiset/likaiset/kulahtaneet vaatteet eivät kuulu kirpparille, nämä minä heitän suoraan roskiin.
[/quote]
siis EUROLLA kakkaa? ei hyvää päivää. laittakaa nyt vaikka viisi senttiä hinnaksi, mutta euro on aivan törkeä kiskurihinta rikkinäisestä vaatteesta. Meillä on myös pienemmät kolikot käytössä.
[/quote]
Opettelehan lukemaan MAX 1 € ja toki riippuu alkuperäisestä hinnasta, kerran käytetty välikausipuku alkup. hinta 50€, yksi nappi irti. Kyllä mä maksaisin sen euron, jopa kaksi! Mutta kuten sanoin reikäiset/likaiset/kulahtaneet/kuluneet vaatteet roskiin.
Minä voisin ostaa pikkuvikaisen JOS on muuten siisti. Esim pienen reiän voin paikata mutta jos vaate on muutenkin kulahtanut, en tee sillä mitään. Ostan joskus materiaalin takia, esim verhon kahdella eurolla tänään. Käytän myös laukkujen hihnoja ja kahvoja, nahkaa, pitsiä jne. Yksi mekko jäi tänään mietityttämään... Taidan hakea ja tehdä siitä hameen.
Huh, suorastaan säälittävää miten ihmiset ovat fiksaantuneita johonkin vaatemerkkiin. Mitäs sitä tyylistä, laadusta ja käytännöllisyydestä, kyllä paskainen ja virttynyt merkkivaate yhdistettynä muihin samanlaisiin on aina leikkikentän mutsikerhon mielestä hienompi kuin kaunis ja yhteensointuva siisti asukokonaisuus vaatteista, jotka eivät huuda logoa ja merkkiä..
Itse olen laiska ja käytänkin UFFia vain luovuttajana. Kyllä minä sinne viskon pari kertaa vuodessa hutiostoksia. Saattaa olla ihan käyttämättä jäänyttä esim. syystä että sovituskopissa oli kiva mutta käytännössä kinnaakin hartioista tms. Ei minua haittaa yhtään se, että joku ilostuu saadessaan tuliterät kengät, jotka sitten eivät mulle sopineetkaan. Reikäiset ja nukkaiset pistän suoraan roskiin tai pilkon pölyräteiksi, jotka heitän sitten niiden likaannuttua roskiin. Itse en kirppareilta/UFFilta osta käytännössä koskaan (enkä myy kirppareilla), koska hyötysuhde (käytetty aika ja vaiva vs löydöt) on niin onneton. Koska kirpparit ovat pääasiassa täynnä roskaa. Viimeksi käydessäni UFFilla siellä oli lähinnä retrointoilijoille/hippitytöille sopivaa mummon vinttikomerosta kaivettua sälää kuten massiivisia nahkaisia palttoita tai niitä 80-luvun röyhelökrumeluurivaatteita ja sitten näitä keinokuituisia 90-luvun-2000-luvun alun glittertoppeja ja akryylineuleita.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:30"]
"Tahraiset meandit vaatteet lähtivät heti ekana 1-2 eurolla kappale, vaikka olin ihan kahden vaiheilla, ilkeänkö tuoda myyntiin.
Varmaan jossakin on joku salaseura, jossa niitä myydään kympillä kappale asianharrastajille. En muutakaan selitystä keksi, niin äkkiä ne menivät, että varmaan trokari asialla."
Monet ompelutaitoiset ostavat tahraisia ja reikäisiä vaatteita uusiokäyttöön, jos kangas on laadukas ja laatumerkinnät vaatteessa ja hinta sopiva. Ostan hyvin harvoin kirpparilta vaatteita, ettekö niitä jollakin tavalla muokkaisi itselle sopivaksi. Ja hintalapussa tosiaan maininta "viasta", niin se alentaa ostopäätöstä, muussa tapauksessa se voi jäädä hyllylle, kun ei ole aikaa tarkistaa vaatetta.
Ja kyllähän niitä voi käyttää mitä erilaisiin tarkoituksiin esim. matonkuteiksi, kanttaukseen, kasseihin jne. ja monet ratsustustallit ja lemmikkihoitolat, autokorjaamot jne. ostavat niitä pyyhkeiksi ja räteiksi, jonka jälkeen ne voi heittää sitten pois.
[/quote]
Kaikki tuo on tosi hienoa ja kunnioitettavaa. Mutta en millään usko, että ne mun tahraiset ja moneen kertaan käytetyt miikkarit menivät matonkuteiksi tai lemmikkihoitolaan. Oli nimittäin pöydässä myynnissä aika paljon parempaakin tekstiilimateriaalia siihen tarkoitukseen samalla hinnalla. Myymättä jäivät.
Ne uffin hinnat on aivan pimeitä! Nyt siellä on taas alepäivät eli hinnat laskee päivä päivältä. Mutta muuten hinnat on kuin kaupassa. Rekillinen nuorten farkkuja 15,- kpl... Eikä mitään merkkihousuja. En ikinä osta sieltä niillä normaalihinnoilla
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:26"]
Minä myyn käytettyjä lastenvaatteita 50 sentillä (kuluneet) tai 1 eurolla (lähes käyttämättömät). Jos on nukkainen tai joku haalea läiskä mutta muuten hyväkuntoinen, hinta on 10 senttiä. Rikkinäiset laitan eri laatikkoon, jossa lukee "ilmaisia". Ei tulisi mieleenkään pyytää rahaa rikkinäisestä.
[/quote]
meidän kirpparilla ei saa laittaa ilmaislaatikoita, koska joku voi huijata kassaa ja sanoa että tämä oli ilmaislaatikosta, vaikka ei olisikaan. Mutta 5 senttiä nyt ei ole paha hinta jos korjauskelpoista vaatetta myy ja mainitsee viasta lapussa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:54"]
Esim polvista pussiintuneet farkut on aarteita askartelijoille ja käsityöihmisille, joilla valmistuu kankaasta upeita rahapusseja ja käsilaukkuja.
[/quote]
Siis eikä, ne tekee niistä polvipusseista rahapusseja. Kaikkea sitä saa tietää, kun vanhaksi elää!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 13:37"]
Minulla on nykyään periaate lastenvaatteiden kanssa: jos pöydässä on likaisia ja/tai rikkinäisiä vaatteita, en osta siitä pöydästä edes sitä puhdasta ja ehjää. Toki tämä vähentää kirppisostoksiani huimasti, mutta eipähän ainakaan ketuta eikä rahojani mene laiskoille myyjille.
Aikuisten vaate, joka on esim. merkkivaate, puhdas ja ei-nukkainen ja jossa on joku pikkuvika, sen voin ostaa. Mutta halvalla.
[/quote]
Hyvä, ettet osta! Jääpähän meille viitseliäille enemmän laadukasta ostettavaa :-).