Jos tilillä ei ole rahaa, kun pankin palvelumaksu tulee maksuun...
Onko kokemuksia? Jos maksu on esim. merkattu 15. päivä tapahtuvaksi, mutta tilillä ei ole juuri silloin rahaa. Mutta tulee kuitenkin muutaman päivän sisällä.
Tekeekö pankki jotain vai odottaa vian, kun rahaa ilmestyy ja ottaa sitten.
Voiko esim. tulla sakkomaksua korkona tms?
Kommentit (30)
Jos kyse palvelumaksusta, niin maksu menee automaattisesti kun tilillä on katetta. Jos kyse Nordean lainaerän suoraveloituksesta, maksu ei mene eräpäivän jälkeen automaattisesti maksuun vaan maksu pitää vahvistaa itse. Etusivulle tulee linkki jota kautta vahvistuksen pääsee tekemään. Korko ei tule kovinkaan nopeasti jos maksu ei viivästy paljoa. Näin siis ainakin opintolainan kohdalla!
Nordea ei ainakaan ole perinyt tilinylityksestä maksua, kun ylitys on johtunut pankin omista maksuista.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 07:15"]
Tili menee silloin miinukselle. Yleensä ei parin päivän miinuksesta tule muistutusta. Jos ylityksiä on usein, voi haitata esim. lainan saantia. Terv op työntekijä
[/quote]
Eli sillä ei ole silleen mitään negatiivista vaikutusta, eikä se miinus sinällään haittaa hetkellisesti mitään, jos kerran menee? Kun rahahommat meni vähän sekaisin, niin nyt tulee muutama päivä myöhässä sinne.
Mulla oli kerran jotain 1 sentti liian vähän, niin Nordea otti seuraavassa kuussa 10 euroa..
Juu, Nordea ei veloita maksua. Menee sitten kun tulee rahaa.
Riippuu tietty pankista tuo "sakkomaksu". Mulla kerran säästöpankissa meni tili miinukselle, olikohan muistutus muistaakseni 5€ muutama vuosi sitten.
Osuuspankki lähettää palvelumaksunperijät käymään asiakkaan luona. Tulevat kahdestaan ja lähtevät kun olet suorittanut palvelumaksun.
T. Op-ryhmän pääjohtaja
Ainakaan possuoankki ei peri omien palvelumaksujen tilinylityksestä. Mulla lähes joksa kuukausi menee siinä vaihees miinukselle ja on n.2 viikkoa niin.
Palvelumaksun summa ja päivämäärä on tiedossa etukäteen, tilinylitys on aina tilinylitys.
Mulla on Nordeassa tili jota käytän todella harvoin, max kerran 2:ssa kuussa. Silloin kun sinne tulee rahaa niin käyn HETI siirtämässä / nostamassa ne pois. Minua vituttaa nuo palvelkumaksut : siis maksan siitä että saan ihan itse palvella itseäni.... Palvelumaksuja en ole maksanut tän vuoden puolella vielä yhtään...
Ja jos joku ihmettelee, että miksi mulla se tili vielä on, niin se on ollut mulla jo ihan lapsuudesta asti. Ja sinne menee myös satunnaiset nettikirppismyyntirahat (kun sen tilinron muistan ulkoa). Pitäis lopettaa, mutta kiusa se on pienikin kiusa Nallelle. Mutta enpähän vie pankkisaliin hiekkaa ja kuraa...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:49"]
Mulla on Nordeassa tili jota käytän todella harvoin, max kerran 2:ssa kuussa. Silloin kun sinne tulee rahaa niin käyn HETI siirtämässä / nostamassa ne pois. Minua vituttaa nuo palvelkumaksut : siis maksan siitä että saan ihan itse palvella itseäni.... Palvelumaksuja en ole maksanut tän vuoden puolella vielä yhtään...
Ja jos joku ihmettelee, että miksi mulla se tili vielä on, niin se on ollut mulla jo ihan lapsuudesta asti. Ja sinne menee myös satunnaiset nettikirppismyyntirahat (kun sen tilinron muistan ulkoa). Pitäis lopettaa, mutta kiusa se on pienikin kiusa Nallelle. Mutta enpähän vie pankkisaliin hiekkaa ja kuraa...
[/quote]
se piti vielä kertoa jotta ei mulla ainakaan ole se tili miinuksella, ihan nollaa näyttää....
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 07:33"]Osuuspankki lähettää palvelumaksunperijät käymään asiakkaan luona. Tulevat kahdestaan ja lähtevät kun olet suorittanut palvelumaksun.
T. Op-ryhmän pääjohtaja
[/quote]
Oikeastikko? Multa oli yritetty 15.pvä ottaa 40 senttiä ja tilillä ei ollut rahaa, muutaman päivän kuluttua sinne tulee rahaa..
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 07:33"]Osuuspankki lähettää palvelumaksunperijät käymään asiakkaan luona. Tulevat kahdestaan ja lähtevät kun olet suorittanut palvelumaksun.
T. Op-ryhmän pääjohtaja
[/quote]
Oikeastikko? Multa oli yritetty 15.pvä ottaa 40 senttiä ja tilillä ei ollut rahaa, muutaman päivän kuluttua sinne tulee rahaa..
[/quote]
Juuh. Ne tulee hakee sulta sen 40 senttiä käteisenä xDD
Ennen pankit perivät tilinylityksestä tilinylitysmaksun, vaikka ylitys olisi johtunut pankin omista palvelumaksuista, jotka ottivat tililtä silloin kun siellä ei ollut rahaa. Tätä tekivät luonnollisesti kaikki pankit. Tähän ralliin puuttui Finanssivalvonta ja kielsi sen, mikä oikein olikin.
Nykyään pankit eivät saa veloittaa tilinylitysmaksua tapauksessa, että ovat itse aiheuttaneet tilinylityksen. Tuosta on siis OP:n tai minkään muunkaan pankin turha yrittää itselleen sulkaa hattuun ottaa, sillä tekivät sitä tasan niin pitkään kunnes siihen puututtiin.
Niin eli mitä nyt tapahtuu? Tili on nyt 40 senttiä miinuksella. T.13
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 10:32"]
Niin eli mitä nyt tapahtuu? Tili on nyt 40 senttiä miinuksella. T.13
[/quote]Ei tapahdu mitään. Anna olla miinuksella.
Se 40 senttiä lähtee sitten kun tililläsi on rahaa
Pankki ei saa laittaa tiliä miinukselle omilla maksuillaan, eli se ottaa sen mitä siellä on ja lähettää muistutuksen siitä että tilillä ei ollut rahaa, maksanee jotain 5€ ja tietysti perii myöhästysmiajalta koron, mutta sehän nyt ei ole juuri mitään kun puhutaan muutamista päivistä. Joskus pankissa sanottiin että ainakin lainaa yritettään ottaa tilitä automaattisesti parina seuraavana päivän, jos tilillä ei ole ollut rahaa. Sen jälkeen maksamisesta pitää huolhetia itse.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 09:49"]
Mulla on Nordeassa tili jota käytän todella harvoin, max kerran 2:ssa kuussa. Silloin kun sinne tulee rahaa niin käyn HETI siirtämässä / nostamassa ne pois. Minua vituttaa nuo palvelkumaksut : siis maksan siitä että saan ihan itse palvella itseäni.... Palvelumaksuja en ole maksanut tän vuoden puolella vielä yhtään.[/quote]
Kyllä ne palvelumaksut otetaan jo ennen kun kerkeät rahoja mihinkään siirrellä, jos siellä jotain saatavia on.
Tili menee silloin miinukselle. Yleensä ei parin päivän miinuksesta tule muistutusta. Jos ylityksiä on usein, voi haitata esim. lainan saantia. Terv op työntekijä